خبرهای داغ:
سرهنگ بقایی در گفتگو با خبرنگار بسیج:

ما نیازمند انسجام لشکرهای سایبری هستیم

جانشین بسیج اساتید استان همدان گفت: ما نیاز به انسجام لشکرهای سایبری داریم که امیدواریم این اتفاق با تجاربی که در روزهای گذشته به دست آوردیم و تلاش دشمن را در انسجام رسانه‌ای دیدیم بیش از گذشته رخ دهد.
کد خبر: ۹۴۷۶۱۷۶
|
۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳

ما نیازمند انسجام لشکرهای سایبری هستیم

سرهنگ علی بقایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، اظهار کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی براساس طراحی که رهبر معظم انقلاب داشتند کلید واژه‌ای که وجود دارد امید و جهاد است که می‌توانیم به آنها توجه کنیم.

وی با بیان اینکه امروز بخش عظیمی از بسیج ده‌ها میلیونی جوانان هستند، افزود: این جوانان می‌توانند در امیدآفرینیِ واقعی در سطح جامعه ایفای نقش کنند و در توسعه علمی، زیرساخت‌ها و در رشد و تعالی معنوی جامعه که در بیانیه گام دوم به آنها اشاره شده نقش‌آفرین باشند.

جانشین مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: بسیج باید خود را با نرم افزار و روش جدیدی که رهبر معظم انقلاب مطالبه می‌کند و در سند راهبردی اعتلای ۱۰ ساله بسیج تأیید و تأکید کردند همسو کرده و موضوعات و مطالبات مورد اشاره توسط بسیج و بسیجیان اجرایی شود.

وی ابراز کرد: ما باید در گام دوم انقلاب اسلامی برای اجرایی شدن منویات رهبری، امیدآفرینی و مقابله با ناامیدی در اذهان مردم، احساس ناامیدی و پایان امید مردم که دشمن به جد روی این سرمایه‌گذاری کرده، کار کنیم و امیدواریم بتوانیم در این مسیر، قدم مثبتی را برداریم.

بقایی بیان کرد: ما فراوان در بیانات رهبر معظم انقلاب و امام خمینی (ره) این نکته را داریم که بسیج برای مردم و با مردم است و در تقریظی که رهبری بر سند راهبردی انجام دادند، فرمودند «بسیج پاره تن مردم است».

وی تأکید کرد: در همه عرصه‌ها از قبیل حوادث و بلایای طبیعی، رخدادهای ضدامنیتی، محرومیت‌زدایی، عرصه‌های علمی، حوزه دانش و دانش بنیان‌ها این بسیج و تفکر بسیجی است که می‌تواند گره‌گشای کشور باشد؛ امروز بسیجیان در این مسیر می‌توانند گام‌های اساسی بردارند همان گونه ک طراحی‌های خوبی طی دو سال اخیر در موضوعات و در حوزه دانش اتفاق افتاده که اثرات و ثمرات آن را روزبه‌روز بیشتر می‌بینیم.

ما نیازمند انسجام لشکرهای سایبری هستیم

باید برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی، ارزش‌ها را بشناسیم

جانشین مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی باید ارزش‌ها را بشناسیم، عدالت، معنویت، اخلاص، مردم داری، مردم یاری و توجه به مستضعفین جزء ارزش‌های انقلابی است.

وی با بیان اینکه وقتی ارزش‌ها را شناختیم برای حفظ و صیانت آن می‌توانیم قدم برداریم، ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی که امروز توسط بسیجیان انجام می‌شود؛ گروه‌های جهادی، فعالیت‌های سازندگی، یادواره‌های شهدایی که در اقصی نقاط کشور برگزار می‌شود و این شهدایی که بسیج تقدیم کرد هیچگاه فاصله‌ای بین خود و مردم ایجاد نکرد؛ اینها ارزش‌های انقلاب هستند که بسیج برای آن تلاش می‌کند.

بقایی عنوان کرد: بسیج در بیش از ۴۳ سال از عمر انقلاب اسلامی و تأسیس این شجره طیبه کارنامه قابل قبولی از خود ارائه داده است.

وی افزود: در اولین دیدار رهبری با دولت سیزدهم، اولین کلید واژه‌ و تأکید رهبری بر این بود که شما منتخب مردم هستید و مردمی بمانید؛ راه‌ها و راهکارهای مشارکت مردم را تعریف کنید، این عرصه را هموار کنید، گام اول را باید دولت بردارد؛ بسیج همیشه همراه بوده حتی با دولت‌هایی که اعتقاد به این تفکر، اندیشه و این ظرفیت بی بدیل انقلاب اسلامی نداشتند.

جانشین مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اضافه کرد: باید در دولت مردمی سیزدهم هم مدیران عالی و هم مدیران میانی، راه را هموار کنند و عرصه‌هایی را که بسیج می‌تواند ایفای نقش کند و نقش آفرین باشد مشخص کنند چراکه با توجه به عرصه‌های سازندگی، فرهنگی، اجتماعی، علمی، اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌هایی که در بسیج شکل گرفته همه می‌توانند کمک‌کننده دولت باشند و در عرصه اجرایی نیز امنیت مردم پایه را بسیج دارد ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ما بخش‌های مختلفی همچون بسیج، فراجا، ارتش و دیگر نهادهای امنیتی داریم اما آن کسی که در محلات و در دورترین روستاها حضور دارد و بالنده و مؤثر است، بسیج است؛ دولت باید این ساز و کار را مشخص کند تا ما در دولت سیزدهم شاهد پیوند بیشتر مردم و حاکمیت نسبت به ادوار گذشته باشیم.

بقایی با بیان اینکه جنگ ترکیبی بر اراده، امنیت، فرهنگ، موضوعات اجتماعی و رسانه‌ای و بر همه موضوعات تأثیر دارد، افزود: امروز شاهد هستیم که دشمن هم در کف خیابان و هم به صورت مسلحانه حضور پیدا کرده و این باعث نمی‌شود که از فضای رسانه غفلت کند و در فضای رسانه نیز با اولویت خود و با قدرت پوشالی و امپراطوری رسانه‌ای نظام سلطه به دنبال ایجاد انسجام بین المللی است که موفق نمی‌شود.

وی ادامه داد: دشمن از موضوعات اجتماعی غفلت نمی‌کند و بیشتر روی اتفاقاتی که در رسانه‌ها و سیستم‌های ما یا مدیران ما می‌افتد تمرکز می‌کند و تجمیع همه این موضوعات از جمله سخت، نیمه سخت و نرم را به صورت هوشمند برای خود به کارگیری کرده است بنابراین ما نیز باید با این نگاه مقابله همه جانبه داشته باشیم.

جانشین مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه امروز ما در بسیج، گردان‌های امنیتی، دفاعی، سایبری، دسته‌های رزمی و گروه‌های جهادی داریم که به صورت ترکیبی پیش می‌رویم، گفت: فضای مجازی ابزاری است که اگر ما مؤثر و با محتوا حضور پیدا کنیم، می‌توانیم ترویج گفتمان بسیج را داشته باشیم؛ اِشکالی که به ما برمی گردد انفعالی است که در بعضی از موضوعات بین ما رخ می‌دهد که می‌بینیم و گذر می‌کنیم در حالی که دشمن این گونه نیست؛ به کوچک‌ترین موضوعات فضای مجازی واکنش نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: ما نیاز به انسجام لشکرهای سایبری داریم که امیدواریم این اتفاق با تجاربی که در روزهای گذشته به دست آوردیم و تلاش دشمن را در انسجام رسانه‌ای دیدیم بیش از گذشته رخ دهد.

موضوعات انسجام ساز و وحدت آفرین نرم افزارهای انقلاب اسلامی هستند

بقایی با اشاره به نرم افزارهای نوین انقلاب اسلامی ابراز کرد: نرم‌افزارهای نوین انقلاب اسلامی موضوعاتی است که برای ما انسجام ساز و وحدت آفرین است؛ اربعین، نرم افزار نوین اسلامی است که بین همه مذاهب و ادیان انسجام ایجاد می‌کند؛ در مراسم غدیری که امسال در تهران برگزار شد۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از شهری همچون تهران حضور پیدا کردند؛ وقتی در برنامه «سلام فرمانده» ۲۳۰ هزار نفر در ورزشگاه آزادی حضور می‌یابند و مسئولین ورزشگاه تقاضا و پیامک ارسال می‌کنند و از سایر مردم به دلیل کمبود فضا عذرخواهی می‌کنند و همچنین دهه هشتادی‌ها، نرم افزارهای انقلاب اسلامی هستند و شتاب دهنده‌های انقلاب اسلامی، موضوعات اجتماعی هستند که بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند که انسجام‌سازی نرم افزارهای جدید ما در حوزه گفتمان انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: بسیج باید انسجام درونی خود را تقویت کند؛ باید امیدآفرینی برای این شبکه اتفاق بیفتد، چرا که هم خود شبکه منسجم می‌شود هم امیدوارتر، بانشاط تر، پویاتر و با محتواهای به روزتر می‌تواند حضور پیدا کند، وقتی این اتفاق افتاد تأثیرگذاری بیرونی آن را هوشمند و هدفمند می‌کند بنابراین ما در عرصه‌هایی که با نرم افزار، با محتوا و با گفتمان انقلاب اسلامی همخوانی دارد باید حضور پیدا کنیم و در این عرصه باید سرآمد و مؤثر واقع شویم.

جانشین مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ادامه داد: ما نیاز داریم که روش‌های جذب دهه شصت خود را بازنگری کنیم؛ ما همان روش را که وجود دارد در سال 1401 نمی توانیم به کار ببریم چرا که مخاطبان ما متفاوت هستند باید این بازنگری‌ها اتفاق بیفتد و با گام های بلندی که برمی‌داریم پیشرفت‌ها، تلاش‌ها، تعالی و حتی دشمنی دشمنان ما امروز نسبت به 40 سال پیش فرق کرده است؛ ما در مسیر این تغییر، تاکتیک را انجام می‌دهیم و راهبرد و هدف ثابت است بنابراین باید روش‌های خود را باید بازنگری کنیم که جذب حداکثری اتفاق بیفتد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های اجرایی بسیج اساتید استان گفت: برگزاری اندیشکده‌های بسیج اساتید، نشست‌های بصیرتی و کرسی‌های هم اندیشی اساتید در کانون‌های دانشگاه‌ها از جمله این اقدامات است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از خبرگزاری بسیج درخواست دارم فضایی را ایجاد کند که بتواند همه دستاوردها، سرمایه‌ها و ظرفیت‌های بسیج را منعکس کند؛ از خانواده شهدای بسیج و از پایگاه‌های بسیج در روستاهای دورافتاده استان غفلت نکند.

ما نیازمند انسجام لشکرهای سایبری هستیم

ب/۲۶۲۳
انتهای پیام

 

ارسال نظرات