حجت‌الاسلام قمی:

تلاقی زن و هنر نقش مؤثری در خنثی‌سازی عملیات روانی دشمن دارد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه تلاقی زن و هنر اثر بسیار خوبی در زمانه جنگ روایت ها خواهد داشت، گفت: بانوان بخاطر ویژگی‌هایی که دارند حتماً در این جنگ موثرتر هستند.
کد خبر: ۹۴۷۶۲۸۶
|
۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج ، حجت‌الاسلام محمد قمی در دومین نشست از سلسله نشست‌های بانوان پیشرو که در محل این سازمان برگزار شد هدف از برگزاری این نشست را مجالی برای همفکری و هم‌اندیشی بانوان اهل قلم بیان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به تصریح بیش از یک بار به این موضوع اشاره کرده‌اند که بانوانی که دست به قلم هستند در این زمینه از آقایان پیشی گرفته‌اند و سهمشان در اعتلای فرهنگ بیش از آقایان است و این موضوع دیگر به نقطه غیر قابل انکار رسیده است.

وی اظهار داشت: از زمانه‌ای حرف می‌زنیم که قدر و قیمت مجاهدت شما واضح‌تر از هر زمانه دیگری است و یک جنگ جدی و نابرابر سنگین از جنس روانی، تبلیغاتی و رسانه‌ای شکل گرفته که از ثمراتش بحران هویت نوجوان است. در جنگ روایت‌ها آنچه اثرگذار است، هنر است و بانوان به خاطر ویژگی‌هایی که دارند حتماً در جنگ روایت‌ها مؤثرتر هستند و تلاقی زن و هنر اثر بسیار خوبی در این زمانه خواهد داشت.

ضرورت شنیدن نقطه نظرات و دیدگاه‌های بانوان در حوزه‌های مختلف
حجت الاسلام قمی با اشاره به ضرورت شنیدن نقطه نظرات و دیدگاه‌های بانوان در حوزه‌های مختلف اضافه کرد: چنانچه بانوان در حوزه به میدان آوردن ظرفیت زنان در فضای فرهنگی ، ایده ، نقد یا توقعاتی دارند که مستقیم به سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری برمی‌گردد، قابل تأمین است و در بخشی که به فراتر از این نهاد برمی‌گردد، می‌توانیم نقش یک سفیر و حامی را در مواجهه با دیگر ساختار‌های حاکمیتی داشته باشیم؛ لذا جهت اصلی جلسات این است که مشخص شود، چه سهم و نقشی برای حضور بانوان در عرصه‌های مختلف قائل هستید و به صورت واقع‌بینانه چه ملزومات و مقدماتی می‌شود برای این نقش‌آفرینی فراهم کرد که اثرگذاری آن افزون‌تر شود.

در ادامه این مراسم مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی نیز با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه ما در محاصره تبلیغاتی قرار داریم، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم به این موضوع اشاره کرده‌اند و می‌فرمایند: «ریشه‌ای‌ترین جهاد، امیدآفرینی در جامعه است». با الهام از این محتوا و مجموع نظام اندیشه‌ای مقام معظم رهبری به طرح نهضت تبیین بانوان رسیدیم که برای آن سامانه‌های محتوایی، شبکه‌سازی و فرایندهایی برای توانمندسازی شبکه در نظر گرفته شده است که شاید در حال حاضر به صورت حداقلی در میدان به تحقق رسیده باشد، زیرا تاکنون در حال شکل‌دادن زیرساخت‌ها بوده‌ایم.

عاطفه سعیدی‌نژاد افزود: ما از باب داشتن رویکرد فعالانه در حوزه بانوان و در مسیر تحقق مسیر نهضت پیشرفت بانوان به دنبال ارتباط‌گیری و پیدا کردن تعریف نقش بانوان هنرمند، پیشرو و فرهیخته در جهت‌دهی جامعه به سمت پیشرفت ایرانی اسلامی هستیم. من‌باب این اتفاق، هم‌اندیشی‌هایی شکل پیدا کرده است که بتوانیم با نگاه‌های متعالی رو به جلو، دیدگاه بانوانی که دغدغه انقلاب دارند، تجربیات خوب و مفصلی که در این صحنه تولید کرده‌اند و مسائلی که این بانوان برای حرکت مؤثر و رو به جلو برای شرایط فعلی جامعه دارند، آشنا شویم.

دومین نشست از سلسله نشست‌های بانوان پیشرو این بار با حضور بانوان نویسنده و به‌همت اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در محل این سازمان برگزار شد.

ب-7029

ارسال نظرات
آخرین اخبار