خبرهای داغ:

برگزاری مراسم عزاداری دخت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) به نیابت از سردار شهید قاسم سلیمانی و شهدای امنیت توسط حوزه ۱۱ خواهران

کد خبر: ۹۴۷۶۸۲۲
|
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) ؛ مراسم وعظ و سوگواری ام ابیها دخت پیامبر (ص) حضرت فاطمه زهرا(س) به نیابت از شهید قاسم سلیمانی و شهدای امنیت به مدت 10 شب از ١۵ آذرماه ١۴٠١ در پایگاه شهدای اسلام واقع در خیابان حکیم شفایی اول با سخنرانی حجت السلام سعادت و مداحی مداحان اهل بیت برگزار گردید.
حجت الاسلام والمسلمین سعادت در خصوص دعای مکارم الاخلاق اعلام کرد که یکی از مهم ترین ادعیه های صحیفه سجادیه می باشد. در این دعا امام سجاد (ع) به سراغ فضایل اخلاقی نیکو رفته و یکی یکی آن ها را برای مؤمنین بر شمرده اند. خواندن این دعا و توجه به معانی هر فراز این دعا، می تواند ما را در تهذیب نفس و نیکو نمودن اخلاق یاری کند.
وی گفت: فضائل اجتماعی، رفتارها و کردارهایی است که فرد در تقابل با جامعه باید به آن ها پایبند باشد. در چارچوب اجتماعی فرد باید برای همبستگی بیشتر با جامعه تلاش کند. در برابر ظلم و ستم کوتاه نیاید و همواره سعی کند به دنبال دستیابی به حق و حقیقت باشد.
سعادت در مورد مسائل روز جامعه گفت: باید دست بدست هم برای فرونشاندن مکر و حیله دشمنان اقدام کرد. چرا که دشمن با جنگ رسانه قصد نابودی اسلام را دارد و ما باید با تمام توان در مقابل دسیسه ها و فتنه های دشمن آگاهانه مقابله کنیم.
وی هرشب علاوه بر تبیین و آگاهی حاضرین در خصوص اغتشاشات اخیر، فرازهایی از این دعای معنوی را تفسیر و تشریح کردند.
هم چنین در حاشیه این برنامه ده شب ایستگاه صلواتی و موکب فاطمیه با پذیرایی از رهگذران با چایی و دمنوش و کیک و آش و... پابرجا بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار