خبرهای داغ:
معاونت نیروی انسانی سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان‌جنوبی:

مهارت آموزی ۸۰۰ نفر از کارکنان وظیفه در سال جاری/پرداخت تسهیلات قرض الحسنه دولتی به سربازان منقضی خدمت

معاونت نیروی انسانی سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان‌جنوبی گفت: سال گذشته ۹۰۰ نفر و در ۹ ماهه سال جاری نیز ۸۰۰ نفر از کارکنان وظیفه سپاه استان در دوره‌های مهارت آموزی شرکت کردند.
کد خبر: ۹۴۷۷۰۵۶
|
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ قوسی معاونت نیروی انسانی سپاه انصارالرضا علیه السلام استان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رهبر انقلاب فرمودند "مزیت استراتژیک سپاه پاسداران نیروی انسانی است" اظهار کرد: ما در مجموعه سپاه علیرغم همه توانمندی‌ها در حوزه‌های مختلف علمی، فناورانه، روحیه جهادی، ابزار و امکاناتی که در اختیار است، اما همه این امکانات و ادوات حاصل تفکر نیروی انسانی است که این ظرفیت را دارد امروز در حوزه‌های مختلف می‌تواند نقش آفرین باشد.

وی با بیان اینکه اگر در حوزه موشکی توانمندی و حرفی برای گفتن در دنیا داریم با ریشه یابی در می‌یابیم نیروی انسانی متعهد و متخصص منشاء همه تحولات در حوزه‌های مختلف بوده است افزود: امروز در مجموعه سپاه پاسداران به تعداد بسیار زیاد نیروی انسانی داریم که می‌توانند در عرصه‌های مختلف نقش آفرین باشند.

معاونت نیروی انسانی سپاه انصارالرضا علیه السلام استان گفت: یکی از علل اصلی موفقیت مجموعه سپاه که آن را از سایر دستگاه‌های دولتی و حتی نیرو‌های مسلح متمایز کرده است سرمایه نیروی انسانی است که دو بال اساسی و مهم دارد بخشی تعهد سازمانی و وجود نیرو‌هایی که مومن، انقلابی و پای کار نظام هستند و بال دیگر نیز تخصص نیرو‌ها است که امروز نیرو‌های مومن متخصص در رشته‌های علمی مختلف بسیار فعال هستند.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی در سپاه دارای مدارج علمی بالایی و در دانشگاه‌های معتبر کشور دارای مدارک تحصیلات تکمیلی هستند عنوان کرد: نیرو‌ها در کنار معنویت و تعهدی که دارند امروز اگر سایر دستگاه‌ها وظیفه شان را به درستی انجام ندهند سپاه وارد میدان می‌شود و می‌تواند با نیروی متعهد و متخصص گره‌های بزرگی را در بخش‌های مختلف باز کند.

قوسی خاطرنشان کرد: در زمینه ارتقاء سطح تعهد و تخصص کارکنان وظیفه و کادر مجموعه سپاه برنامه‌های متنوعی در حال برگزاری است. در حوزه تقویت معنویت کارکنان برنامه‌های تربیت و تعالی و دوره‌های آموزشی سالانه و ماهیانه و برنامه‌های جلسات اخلاق، بصیرتی و سیاسی هفتگی در حال برگزاری است در بخش تخصصی نیز افرادی که امکان و ظرفیت ارتقاء مدارج علمی دارند شناسایی و حمایت می‌کنیم و در دوره‌های کشوری و استانی شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: مرکز آموزشی امامت در سپاه استان فعال است و در آن دوره‌های متنوع مدیریتی و فرماندهی و ارتقای نقش آفرینی برگزار می‌شود دوره‌های تخصصی که در حوزه‌های فرماندهی و مدیریتی در مرکز امامت تهران شرکت می‌کنند و نیز پاسداران و فرماندهان در دوره‌های فرماندهی دافوس در تهران شرکت میکنند.

معاونت نیروی انسانی سپاه انصارالرضا علیه السلام استان همچنین بیان کرد: در بخش‌های آکادمیک و دانشگاهی نیز حمایت میکنیم از پرسنلی که مدارک ارشد دارند برای تحصیل در مقاطع دکتری حمایت مادی و تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به ارتقای نیرو‌های سپاه در بخش مهارت آموزی گفت: در سپاه استان خاص کارکنان وظیفه اقدام به ایجاد کارگاه‌های جوار پادگانی کردیم که با سازماندهی، کارکنان وظیفه در این کارگاه‌ها مشغول می‌شوند و مهارت‌هایی در حوزه‌های مختلف را فرا می‌گیرند و بعد از آن مدرک معتبر فنی حرفه‌ای به آن‌ها تعلق می‌گیرد که می‌توانند وارد بازار کار شوند و نیز امکان برای کارکنان سپاه استان فراهم است.

قوسی اظهار کرد: در سال گذشته ۹۰۰ نفر از کارکنان وظیفه سپاه انصارالرضا علیه السلام استان در دوره‌های مهارت آموزی شرکت کردند که در چهار بخش فنی حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، آی سی تی و حوزه فناوری و آی‌تی مهارت‌هایی را فرا گرفتند و در ۹ ماهه سال جاری نیز ۸۰۰ نفر از کارکنان وظیفه سپاه استان در دوره‌های مهارت آموزی شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از ترخیص از خدمت سربازی اعتباراتی در راستای بند ب تبصره ۱۶ بودجه سال ۱۴۰۱ برای کسانی که در سال گذشته مهارت فراگرفتند و از خدمت ترخیص شده اند در نظر گرفته شده است.

قوسی در پایان افزود: تسهیلاتی از ۱۰۰ میلیون تا ۴ میلیارد تومان به هر فرد واگذار می‌شود که این تسهیلات قرض الحسنه و بازپرداخت ۷ ساله است با توجه به طرح توجیهی که سربازان منقضی خدمت ارائه می‌دهند امکان معرفی آنان در استان نیز فراهم شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار