معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) در گفت و گو با بسیج خبر داد:

اهدای بیش از ۸۰ هزار بسته معیشتی به نیازمندان استان در «یلدای فاطمی» + عکس و فیلم

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع)از اهدای بیش از ۸۰ هزار بسته معیشتی در قالب طرح«یلدای فاطمی»به نیازمندان استان خراسان رضوی خبر دادکه در آیین های جداگانه به همت فرماندهان و بسیجیان نواحی مقامت بسیج توزیع شد.
کد خبر: ۹۴۷۷۳۰۹
|
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵

سرهنگ پاسدار محمد ابراهیم اصلی، معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا علیه السلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزای بسیج از خراسان رضوی،با اشاره به نزدیک شدن شب یلدا، اظهار کرد: سپاه امام رضا علیه السلام با تهیه بیش از ۸۰ هزار بسته کمک معیشتی ویژه شب یلدا با عنوان طرح «یلدای فاطمی» و توزیع آن به خانواده‌های نیازمندان همیشه در کنار مردم عزیزمان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در ایام کرونا بر اساس توزیع کمک های مومنانه، افراد نیازمند در این طرح از قبل شناسایی شده‌اند، گفت: ارزش ریالی هر بسته ۶۰۰ هزار تومان است که با همت فرماندهان و بسیجیان پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج در محلات تا قبل از شب یلدا بین واجدین، اهدا خواهد شد.

سرهنگ اصلی افزود: در بسته های طرح «یلدای فاطمی» با توجه به رسوم سنتی و قومی هر منطقه، سعی شده اقلامی از قبیل تنقلات، چای، قند، میوه و... پیش بینی گردد.

در ادامه تلاش خبرنگاران افتخاری بسیج در نواحی مجری طرح را در قالب «بسته خبری» مشاهده می کنیم.

توزیع 2500بسته به همت ناحیه سلمان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ناحیه سلمان مشهد با اشاره به بازدید سردار افراسیابی جانشین سپاه امام رضا(ع) از پیشبرد اجرای طرح گفت: ۲۵۰۰ بسته کمک معیشتی به مناسبت شب یلدا بین نیازمندان توزیع شده است.

سرهنگ حسین آریا در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: این مراسم آغاز کار ما است البته کمک‌های ناحیه سلمان به این بسته‌ها ختم نمی‌شود، بلکه ما با کمک خیرین توانسته ایم چندین سری جهیزیه و سیسمونی و لوازم التحریر تهیه کمک کنیم. همچنین برای آزادی چند زندانی و کمک به چند یتیم وجه نقد تهیه کرده‌ایم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ناحیه سلمان مشهد افزود: با همدلی و همکاری بسیجیان حوزه مقاومت پنج حضرت خدیجه(س) به خصوص فرماندهان پایگاه‌های مقاومت توانستیم از ظرفیت خیرین ساکن در حوزه استحفاظی ناحیه سلمان استفاده کنیم .

 آریا تصریح کرد: یلدای مهربانی در آستانه شب یلدا و ایام شهادت مادر مهربانی ها حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام انجام شده است و حوزه مقاومت پنج حضرت خدیجه سلام الله علیها افتخار دارد که در این ایام توانسته یکهزار و 75 بسته کمک معیشتی را جهت ارسال به خانواده های نیازمند حوزه استحفاظی ناحیه سلمان و حاشیه شهر آماده کند.

حجت‌الاسلام سلیمانی، جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) نیز بیان کرد:حضرت زهرا(س) اسوه تمام زنان تاریخ هستند، ایشان در کمک‌های معیشتی به نیازمندان نیز اسوه بودند و تمام ابعاد یک مومن حقیقی را دارا بودند.

وی افزود: همه سطوح مهر ورزی در زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها وجود داشته و ایشان به همه فواید فردی و اجتماعی مهرورزی دست یافته بودند و اخلاص و ایثار در زندگی آن بانوی بی نظیر الهی موج می‌زند.

توزیع 2500 بسته به همت ناحیه کمیل

فرمانده سپاه ناحیه کمیل مشهد گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی ویژه شب یلدا توسط سپاه ناحیه کمیل بین نیازمندان حاشیه این شهر توزیع شد.

سرهنگ پاسدار حسین دهقانی در حاشیه مراسم توزیع این بسته های معیشتی افزود: آجیل، میوه، شیرینی، چای، روغن، ماکارونی و یک بسته فرهنگی از جمله اقلام بسته‌های توزیع شده در مجموع به ارزش ۱۵ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: ارزش هر بسته دستکم ۶ میلیون ریال است که در مناطق طُرُق، سیدی و بخش احمدآباد مشهد توزیع شد.

دهقانی اضافه کرد: طی سال جاری سه مرحله دیگر نیز اقلام معیشتی توسط ناحیه کمیل بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

بسیج و سپاه همیشه در کنار مردم هستند

 جانشین سپاه امام رضا علیه السلام در حاشیه مراسم توزیع 2500 بسته معیشتی ناحیه کمیل بین نیازمندان
با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت: بسیجیان عزیز در همه صحنه‌ها حضور دارند چه این صحنۀ شادی و چه غم باشد.

سردار افراسیابی افزود: بسیج و سپاه پاسداران در سراسر کشور و همچنین در استان و در همه شهرستانها و نقاط مختلف روستایی و شهری در این یلدای فاطمی در کنار مردم کشور عزیرمان هستند تا همه به خصوص نیازمندان در بزرگداشت و نکوداشت شب یلدا سهیم باشند.

وی یادآور شد: بدین منظور سازمان بسیج و سپاه امام رضا علیه السلام و بسیجیان عزیز در پایگاه های مقاومت و حوزه های بسیج در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر استمرار نهضت کمک مومنانه و خدمت به مردم عزیز گامی ارزشمند برداریم.

افراسیابی اضافه کرد: امروز ما در این ناحیه کمیل در شهر طرق هستیم و در خدمت مردم عزیزمان ان شاالله که بتوانیم با این کمک‌های ناچیزی که به مردم عزیزمان عرضه می شود خودمان را در کنار هم ببینیم.

اجرای طرح یلدای فاطمی (س) درتربت جام

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تربت جام گفت: درآستانه فرارسیدن ایا فاطمیه (س) به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه در اجرای طرح یلدای فاطمی 4300 بسته میوه بین نیازمندان شهرستان تربت جام توزیع شد.

سرهنگ‌ پاسدار ابراهیم بیدل افزود: ارزش ریالی این بسته‌ها 650 میلیون تومان شامل پرتقال، انار، شیرینی به همراه پیوست فرهنگی وصیت نامه سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی می باشد.

وی اضافه کرد: حوزه ها و پایگاههای مقاومت بسیج نیازمندان هدف را شناسایی کرده و به همت پایگاه های مقاومت بین نیازمندان توزیع می‌شود.

اهدا 2000 بسته کمک معیشتی به همت ناحیه ابوذر

ناحیه مقاومت بسیج سپاه ابوذر در آستانه شب یلدای فاطمی با اهدا 2000 بسته کمک معیشتی درقالب کمک های مومنانه مهربانی و مهرورزی را به خانوادهای نیازمند هدیه داد.

رزمایش کمک مومنانه سپاه درگز در آستانه شب یلدا

فرمانده سپاه درگز از توزیع بسته معیشتی یلدایی در درگز خبر داد و گفت: به همت خیرین شهرستان و سازمان بسیج مستضعفین بیش از 1600 بسته معیشتی یلدایی بین نیازمندان شهرستان توزیع شد.
 

سرهنگ دوم پاسدار رسول زیدانلو فرمانده سپاه درگز در حاشیه رزمایش توزیع بسته‌های حمایتی به مناسبت شب یلدا اظهار کرد: این رزمایش با همت خیرین شهرستان و سازمان بسیج مستضعفین در راستای کمک‌های مومنانه و با توزیع بیش از 1600 بسته معیشتی یلدایی به ارزشی بالغ بر640 میلیون تومان بین نیازمندان شهرستان صورت گرفت.

وی در ادامه ضمن تبریک فرارسیدن شب یلدا به همشهریان گفت: در این شب که دل‌ها به هم نزدیک می‌شود، یکی از سنت های شیرین هر ساله سپاه و بسیج اختصاص بسته‌های حمایتی با گرمی خاص‌تر و بهتر از سال‌های گذشته به همشهریان عزیز است.

اهدای بیش از 1700 بسته ی معیشتی به همت ناحیه مالک اشتر

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر از توزیع بیش از 1700 بسته ی معیشتی شب یلدا بین نیازمندان و افراد کم برخوردار حاشیه ی شهر با عنوان «مهر فاطمی، یلدای مهربانی»  توسط حوزه هاو پایگاه های مقاومت بسیج خبر داد.

 سرهنگ پاسدار علی رضایی بیان کرد: درآستانه فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها ،  به همت بسیجیان ناحیه مالک اشتر، ارسال بسته های شب یلدا به خانواده های نیازمند از پیش شناسایی شده با حضور جمعی از بسیجیان توسط حوزه هاو پایگاه های مقاومت بسیج ناحیه با عنوان «مهر فاطمی، یلدای مهربانی» صورت گرفت .

وی افزود: هدف از انجام این برنامه رسیدگی به وضعیت محرومان و نیازمندان و سرکشی از خانواده آن ها و کمک رسانی از طریق خیرین به این قشر آسیب پذیر بوده است . چشم امید بسیاری از این خانواده ‌ها به دستان سخاوتمند امثال این عزیزان است که بدون چشمداشت و هیچ منتی به یاری نیازمندان و محرومان شتافته‌اند .

یادآور می شود بسته های معیشتی با عنوان «مهر فاطمی، یلدای مهربانی»  شامل: دو کیلو انار، دو کیلو پرتقال، یک جعبع شیرینی، یک بسته آجیل و محصولات فرهنگی متبرک به عکس حاج قاسم سلیمانی و..  می باشد.

توزیع ۸۰۰ بسته یلدایی به همت ناحیه مه ولات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، فرمانده سپاه ناحیه مه ولات گفت: در اجرای این رزمایش ۸۰۰ بسته یلدایی به ارزش ۳ میلیارد ریال در بین نیازمندان شهرستان مه ولات توزیع شد.

سرهنگ مهدی اسماعیل‌زاده ادامه داد: این بسته‌ها شامل روغن، مرغ، ماکارونی، تخمه و میوه بوده است.

۵۰ سبد میوه هم به همت خیرین توسط خیریه حضرت رقیه (س) شهر فیض آباد در بین نیازمندان توزیع شد.

توزیع ۶۷۷۵ بسته حمایتی شب یلدا میان خانواده‌های نیازمند نیشابوری

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیشابور گفت: شش هزار و ۷۷۵ بسته حمایتی ارزاق شب یلدا میان خانواده‌های محروم شهرستان نیشابور توزیع شد.

علی نیک یاد اظهار کرد: در راستای حمایت از قشر محروم و نیازمند شهرستان، در ادامه برگزاری رزمایش‌های کمک مومنانه و نهضت خدمت رسانی، شش هزار و ۷۷۵ بسته حمایتی ارزاق شب یلدا شامل میوه، شیرینی، آجیل و ... میان خانواده‌های محروم شهرستان نیشابور توزیع شد.

وی افزود: این تعداد بسته حمایتی با اعتباری حدود ۲۰ میلیارد ریال تهیه شده و توسط حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات، بین محرومان توزیع خواهد شد.


توزیع  ۲۰ تن میوه و تنقلات شب یلدا در جغتای

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان جغتای گفت: به منظور کمک رسانی به خانواده‌های نیازمند در شهرستان و با مساعدت خیران، 7 تن پرتقال، 7 تن سیب درختی، 8 تن شکر، یک تن تنقلات، یک تن گوشت مرغ، 2 هزار و ۷۰۰ کیلوگرم انگور، 2 تن گلابی و 2 هزار بسته فرهنگی شامل وصیت نامه سردار شهید سلیمانی و شهدای گران قدر در قالب بسته‌های اهدایی توزیع شد.

سرهنگ پاسدار اسماعیل زیبایی افزود: ارزش ریالی هر بسته، ۶۰۰ هزار تومان و ارزش همه این میوه ها و تنقلات اهدایی در مجموع یک میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان بود.

توزیع ۱۹۰۰بسته معیشتی به همت ناحیه زبرخان

در شهرستان زبرخان نیز ۱۹۰۰ بسته کمک های مومنانه توسط ناحیه مقاومت بسیج بین خانواده های نیازمند این شهرستان توزیع شد.

سرهنگ ابوالفضل فتوحی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان زبرخان در این باره گفت: به منظور کمک به محرومان ۱۹۰۰ بسته کمک های مومنانه شامل آجیل، چای، پرتقال، سیب، شکلات و قند به ارزش ۷۵۰ میلیون تومان توسط ناحیه مقاومت بسیج شهرستان زبرخان تهیه و بسته‌بندی شد و از طریق پایگاه های مقاومت بسیج این ناحیه در اختیار خانواده های نیازمند قرار گرفت.

لبخند همدلی بر چهره خانواده های کم بضاعت سبزواری

تعدادی از جهادگران شهرستان سبزوار با توزیع بیش از ۳۵۰۰ بسته کمک معیشتی در بین خانواده های نیازمند و کم برخوردار، لبخند همدلی و برادری را روی چهره اعضای این خانواده ها نشاندند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سبزوار جهادگران گمنام سبزواری که نه سرما می شناسند و نه گرما و در همه حال پای کار محرومان هستند در راستای طرح یلدای فاطمی عشق و مهربانی را به سفره نیازمندان هدیه کردند.

سرهنگ پاسدار هادی موحدنیا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سبزوار در این باره اظهار کرد: هربسته به ارزش ۵۰۰ هزارتومان توسط ۱۴ حوزه مقاومت بسیج برادر و خواهر در شهر و بیش از ۶۵ روستای شهرستان سبزوار به مناسبت شب یلدا توزیع شد.


وی پرتقال ،چای،روغن،قند،تخمه،شکلات،مرغ، برنج را جزو اقلام این سبدها عنوان کرد و گفت: نیازمندان در این طرح توسط پایگاه های بسیج و مراکز نیکوکاری از قبل شناسایی شده اند.

توزیع 1700 بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند در بردسکن

 در مراسمی با حضور امام جمعه ، فرماندار، نماینده ولی فقیه در سپاه ، فرمانده سپاه، مسئول قرارگاه فرهنگی فرمانداری بردسکن و فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج، هزار و 700 بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

فرمانده سپاه بردسکن در این مراسم با بیان این که این مقدار بسته معیشتی برای اولین بار در شهرستان توزیع شده است، گفت: این هزار و 700 بسته معیشتی از طرف سپاه امام رضا (ع) استان به شهرستان بردسکن اختصاص داده شد.

سرهنگ علیرضا جنیدی با بیان این که هر بسته شامل روغن ، قند، ماکارونی ، سویا ، پنیر و رب است، گفت: ارزش این تعداد بسته معیشتی 680 میلیون تومان است که توسط حوزه های مقاومت بسیج محلات و با شناسایی خانواده های نیازمند واقعی ،تحویل این خانواده ها می شود.

فرمانده سپاه بردسکن همچنین گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 5 هزار بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند و اقشار آسیب پذیر توزیع شده است.




گزارش ویدئو ناحیه ابوذر

گزارش ویدئویی ناحیه بلال


انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها