خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام نجاری:

اتصال با اهل بیت(ع) و انسان‌های کامل از الزامات مدیریت در حاکمیت دینی است

همدان-مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: از جمله الزامات فرماندهی و مدیریت در حاکمیت دینی اتصال با اهل بیت(ع) و انسان‌های کامل است.
کد خبر: ۹۴۷۸۳۸۵
|
۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری در مراسم گرامیداشت شهادت زهرا (س) که در حسینیه سپاه انصارالحسین(ع) برگزار شد، اظهار کرد: از جمله الزامات فرماندهی و مدیریت در حاکمیت دینی اتصال با اهل بیت(ع) و انسان‌های کامل است، چراکه جایگاه اهل بیت(ع) در نظام هستی جایگاهی مهم و متعالی است.

وی با اشاره به اینکه در نگاه اول، اهل بیت(ع) واسطه فیض مطرح می‌شوند، بیان کرد: اهل بیت(ع) واسطه فیض ذات باری تعالی به کائنات و مخلوقات هستند و در تقریر این موضوع چنین بیان می‌شود که باید بین علت و معلول و بین خالق و مخلوق سنخیتی باشد، اگر سنخیتی نباشد امکان به وجود آمدن معلول و مخلوق نیست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان بیان کرد: حضرت ذات باری تعالی لایتناهی و لایدرک است، که هیچ موجودی امکان دستیابی به آن را ندارد و در بعد دیگر انسان‌های ملکی و مخلوقات، موجوداتی ظلمانی و ملکی هستند و امکان ارتباط مستقیم بین موجودات ملکی و ذات لایتناهی وجود ندارد.

وی گفت: مشیت باری تعالی بر این قرار گرفته که باید ارتباط دهنده‌ای بین این دو باشد که هم بتواند با ذات لایتناهی ارتباط داشته باشد و هم با مخلوقات، هم یلی الحقی باشد و هم یلی الربی، و این موجود در بیان محققین و عرفا، انسان کامل است، چون انسان کامل دو بعدی است، هم ارتباط با خالق دارد و هم ارتباط با مخلوقات ملکی و مصداق انسان کامل، حضرت محمد مصطفی (ع) است و سایر ائمه معصوم و اولیای الهی (ع) بالواسطه به این مقام نائل شده‌اند بنابراین تمام رحمت‌های خداوند متعال از طریق انسان کامل به سایر مخلوقات عرضه می‌شود.

نجاری گفت: هم خلقت و هم استمرار وجود مخلوقات از طریق انسان کامل اتفاق افتاده و اگر یک روز انسان کامل در عالم هستی نباشد، دنیا به هم می‌ریزد، پس تمام هستی وابسته به هستی انسان کامل است بنابراین مشیت بر این است که تا روز قیامت حتماً یک انسان کامل در هستی باشد.

وی افزود: طبق نظر امام خمینی (ره)، معصومین و اولیای الهی مصادیق انسان کامل هستند و هیچ تفاوتی بین اولیای الهی وجود ندارد و کلهم نور واحد بود و همه این بزرگواران واسطه فیض هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان اظهار کرد: بنابراین از الزامات فرماندهی سپاه اسلام اتصال به انسان کامل است و به جز از طریق انسان کامل، طریق دیگری نیست، بنابراین به جز اهل بیت نباید دنبال فرد دیگری باشیم و توسل به اهل بیت (ع) تنها راه نجات است، اگر کسی بخواهد به غیر ولایت متمسک شود، سلوک الی الشیطان و الی الهاویه کرده است.

وی ادامه داد: طبق نظر عرفای مسلمان، زهرای مرضیه (ع) نیز از مصادیق انسان کامل است، و از آنجا که انسان کامل احاطه وجودی، قیومی و علمی دارد بر عوالم و کائنات، بنابراین زهرای مرضیه نیز باذن الله در تمام امور ما مسلط است.

نجاری گفت: طبق روایات کارنامه عمل ما به انسان کامل عرضه می‌شود و اگر گناهی در آن ثبت شده باشد محزون می‌شود، بنابراین باید خود را بیشتر حفظ کنیم تا موجب ناراحتی زهرای مرضیه(س) نباشیم.

وی بیان کرد: اگر با این موجودات ملکوتی و جاودانه اتصال برقرار کنیم و به کارهایمان صبغه الهی بدهیم کارهای ما نیز جاودانه خواهد ماند، همچون شهید حاج قاسم سلیمانی.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تصریح کرد: در مکتب حاج قاسم، زهرای مرضیه(س) گره‌گشای مشکلات بوده و بنا به گفته همرزمان هر زمانی که برای حاج قاسم مشکلی پیش می‌آمد می گفت: بروید مداح و روضه‌خوان حضرت زهرا (س) را بیاورید، تا به حضرت زهرا (س) متوسل شویم تا مشکلاتمان رفع شود و این موضوع در جمع رزمندگان ما بسیار دیده می‌شد که در عملیات‌های مختلف، زمانی که رزمندگان درمانده می‌شدند کسی که به مدد می‌آمد زهرای مرضیه (س) بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات