خبرهای داغ:
همدان-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه عدالت فرهنگی در سراسر کشور باید فراگیر شود، گفت: این عدالت را بر اساس استعدادها و ظرفیت های هر استان ارزیابی و پیاده می‌کنیم.
کد خبر: ۹۳۸۵۸۷۷
|
۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدمهدی اسماعیلی در آئین یادواره شهدای پنجم آبان شهرستان کبودراهنگ، با تاکید بر اینکه اجازه مصادره فرهنگ و هنر را نمی‌دهیم، اظهار داشت: همه مردم با هر گرایش، زبان، قوم و اقلیت از برنامه‌های فرهنگی و هنری کشور بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: فرهنگ و هنر متعلق به همه مناطق کشور و عمومی است و تعلق به عده‌ای خاص مثلا در شمال شهر تهران ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه عدالت فرهنگی در سراسر کشور باید فراگیر شود، تصریح کرد: این عدالت را بر اساس استعدادها و ظرفیت های هر استان ارزیابی و پیاده می‌کنیم.

وی با اشاره به سفرهای اخیر خود به چند استان کشور  گفت: حضور در میان مردم و ارتباط مستقیم با آنها را وظیفه خود دانسته و تردیدی نداریم همه مشکلات مردم حل شدنی است.

اسماعیلی با بیان اینکه دولت سیزدهم به گذشته نمی‌پردازد، تاکید کرد: مردم این گفتمان را نمی‌پسندند و ما نیز به دنبال کنکاش و بیان کم کاری‌های گذشتگان نیستیم.

وی گفت: یک تیم هماهنگ و منسجم در دولت سیزدهم با رویکرد خدمتگذاری شکل گرفته و هیچ شأن و مقامی به جز خدمت و نوکری مردم و سربازی رهبر معظم انقلاب برای خود قائل نیستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پنجم آبان شهرستان کبودراهنگ، افزود:‌ عزت کشور ایران مرهون ایثارگری شهدا و خون دل خوردنهای پدران و مادرانی است که فرزندان رشید خود را فدای اسلام و انقلاب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد پدران و مادران شهدای دفاع مقدس را از دست داده‌ایم، خاطرنشان کرد: نباید اجازه بدهیم والدین فداکار شهدا از یاد بروند و تکریم آنها بسیار ضروری است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه شهرستان کبودراهنگ در عملیات‌های کربلای پنج و والفجر هشت قریب ۳۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است، افزود: در مناسبت‌های مختلف باید یاد و نام شهدا را ساری وجاری کنیم تا ارزش‌های انقلاب زنده بماند.

وی ترویج مکتب شهادت را در رأس برنامه‌های فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: این موضوع در اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد و اجازه نمی‌دهیم گفتمان انقلاب زیر فشار رسانه های خارجی از کلام ما حذف شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بیانیه گام دوم انقلاب را سرفصل همه فعالیت‌ها و کارکردهای حاکمیت دینی دانست و گفت: اجرای دقیق این بیانه را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مد نظر قرار داده‌ایم.

گفتنی است، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز جمعه در سفر به شهرستان کبودراهنگ با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهیدان این شهرستان ادای احترام کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات