سردار زهرایی در گفت‌وگو با بسیج مطرح کرد؛

ساخت شهرک هزار واحدی تا شش‌ماه آینده در حاشیه چابهار

رئیس سازمان بسیج سازندگی از ساخت شهرک هزار واحدی تا شش‌ماه آینده در حاشیه چابهار خبر داد.
کد خبر: ۹۴۷۸۴۵۲
|
۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴

سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی

سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی در جریان بازدید از مناطق حاشیه‌نشین چابهار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار کرد: از آنجا که مقام معظم رهبری برای حل معضلات حاشیه شهر‌ها یا آسیب‌های اجتماعی موجود در محلات گزارش می‌خواهند، ما بر آن شدیم تا در این عرصه، مطالعاتی انجام دهیم. با وجود اینکه ما متولی برطرف‌کردن مشکلات و دغدغه‌های حاشیه‌نشین‌ها نیستیم اما با مطالعاتی که روی ۱۱۰۰ محله مختلف کشور انجام شده، معتقدیم که می‌توان این تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه محلات حاشیه‌نشین با عنوان محله توسعه‌یافته اسلامی می‌تواند تغییر یابند، افزود: اگرچه ما متولی برطرف‌کردن مشکلات حاشیه‌نشین‌ها نیستیم اما رویکرد کلانی که در بسیج قرارگاه محله وجود دارد این است که می‌توان محلات اسلامی را توسعه داد و از میزان بیکاری یا بزهکاری کاست.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه چابهار ظرفیت‌های بی‌بدیلی در توسعه دارد، تصریح کرد: اگرچه چابهار دارای ظرفیت‌های بی‌بدیل در توسعه است اما حاشیه‌نشینی‌هایی دارد که با مطالعه و همکاری شرکت بازآفرینی راه و شهرساز‌ی در رفع آن‌ها تلاش می‌کنیم. از این‌رو زمینی با وسعت بالای ۳۶ هکتاری دیده شده است.

سردار زهرایی گفت: همچنین مطالعه‌ای روی محلات هفت‌گانه حاشیه‌نشینی در چابهار داشتیم که روی ۴۵۰۰ خانوار مطالعه شده که هزار خانوار، امکان جابه‌جایی خواهند داشت. اگرچه طرح اولیه ما ساخت کپر‌های مدرن بود اما بعدا این ایده تغییر یافت و سازه‌های محکم بتنی که دارای اسکلت ساختمانی است، ایجاد خواهند شد. خانه‌ها در دو طرف این سایت، به‌صورت کامل و هزار واحدی ساخته می‌شود.

سردار زهرایی با بیان اینکه این شهرک تا شش‌ماه آینده در چابهار به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: توسعه این گونه شهرک‌های مسکونی، به منظور هم افزایی است و ردیف اعتباری و یا سودی ندارد. ساخت مسکن آن توسط وزارت راه است و آب و فاضلاب و برق آن را وزارت نیرو تامین می‌کند. خدمات جانبی آن را هم بنیاد مستضعفان کمک می‌کند تا مسجد و درمانگاه و... در این شهرک ساخته شود.

وی افزود: این محله که تا شش ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، یک محله اسلامی کامل است که الگو خواهد شد. این شهرک به عنوان اولین محله‌ای است که به این شکل ساخته می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه باید تلاش کرد تا در کنار هم، معضلات حاشیه نشینی را برطرف ساخت گفت: روی ۱۰۸۷ محله در کشور مطالعه شده است. از این تعداد، ۳۲۵ محله آسیب‌دیده داریم و می‌توان پیش بینی کرد می‌شود تا ۶۰ محله با جانمایی مناسب ساخت. 

ت-۵۳۷۹

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار