خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی:

مسئولیت شرعی ائمه جمعه مطالبه‌گری و حلقه وصل مردم و مسئولین است

همدان- نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه ائمه جمعه در جلسات با مسئولان، حرف، مشکلات و دغدغه‌های مردم را منتقل می‌کنند، گفت: مسئولیت شرعی ائمه جمعه مطالبه‌گری و حلقه وصل مردم و مسئولین است.
کد خبر: ۹۴۷۸۷۵۸
|
۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی امروز در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان بهار، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: خوب است که برای مطالعه خطبه فدکیه و سخنان حضرت زهرا(س) وقت بگذاریم و با آن آشنا شویم.

وی با بیان اینکه مراقبت از جریان نفاق از سفارشات حضرت زهرا(س) بود، گفت: جریان نفاق آن روز، جریان عاشورا را در آینده رقم زد.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه اگر‌ جامعه در موقعیت‌های حساس، تصمیم درست نگیرد و دچار غفلت شود، سرنوشت جامعه اسلامی بر هم می‌ریزد، یادآور شد: خیلی از گرفتاری‌های امروز نتیجه تصمیمات اشتباهی است که به موقع اتخاذ نشده است.

وی با اشاره به سابقه تاریخی شهر بهار، خاطرنشان کرد: بهار، منطقه‌ای عالم خیز و دیار آیت الله بهاری است.

شعبانی در ادامه با تأکید بر اینکه بنده شهادت می‌دهم ائمه جمعه در جلسات با مسئولان، حرف، مشکلات و دغدغه‌های مردم را منتقل می‌کنند، یادآور شد: مسئولیت شرعی ائمه جمعه مطالبه‌گری و حلقه وصل مردم و مسئولین است.

وی با بیان اینکه امام جمعه، مسئولیت اجرایی ندارد، خاطرنشان کرد: در رأس وظایف امام جمعه، توجه به مسایل فرهنگی است و راه حل موفقیت در این عرصه نیز همراهی و همگامی همه مردم و مسئولان در کنار یکدیگر است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: همه ما در یک کشتی حضور داریم و همه خادم مردم هستیم، به تعبیر دیگر اگر امام جمعه موفق شود، به معنای آن است که همه مدیران موفق شده‌اند و تفاوتی در این بین وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در شهرستان بهار با آسیب‌های اجتماعی روبرو هستیم، یادآور شد: برای رفع این آسیب‌های اجتماعی که در جامعه وجود دارد، همراهی همه مسئولان یک ضرورت است.

شعبانی با اشاره به اینکه امام جمعه رقیب هیچ مسئولی نیست، بیان کرد: امام جمعه به عنوان محور وحدت، پدرگونه باید همه مردم را در کنار هم جمع کند و برای دستیابی به اهداف موجود برنامه ریزی داشته باشد.

وی با تقدیر از اقدامات و تلاش‌های حجت الاسلام ارزنده در شهرستان بهار، برای حجت الاسلام مصباح امام جمعه جدید بهار آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار