خبرهای داغ:
همدان-قرارگاه امنیت غذایی شهید «هاشم سجادی» همزمان در سراسر کشور به صورت ویدیو کنفرانسی با حضور فرمانده سپاه انصارالحسین(ع)، رئیس جهاد کشاورزی استان، و مشاور استاندار همدان آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۴۷۸۸۰۱
|
۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، قرارگاه امنیت غذایی شهید هاشم سجادی همزمان در سراسر کشور به صورت ویدیو کنفرانسی با حضور وزیر جهاد، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، رئیس سازمان بسیج برگزار شد، که در قرارگاه استان همدان نیز رئیس جهاد کشاورزی استان، فرمانده سپاه استان و مشاور استاندار حضور داشتند.

هدف از اجرای این قرارگاه ارتقاء بهره‌وری در محصولات راهبردی از جمله گندم، دانه‌های روغنی، برنج، ذرت، گوشت قرمز، با بهره‌گیری از ابزار آلات نوین کشاورزی، آموزش کشاورزان از طریق مهندسان بسیجی، همچنین ارزان سازی محصولات، با حذف دلال‌ها و واسطه‌های موجود در این چرخه و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی با مکانیزه شدن بخش کشاورزی است.

این برنامه در راستای جهاد امیدآفرینی و جهاد خدمت به مردم توسط سپاه و بسیج اجرا می‌شود.

در این جلسه تفاهم نامه‌ای بین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بسیج منعقد شد تا با این هم افزایی و تعامل بیشتر با سرعت بیشتری در راستای کمک به تامین امنیت غذایی پایدار و همچنین اجرایی شدن شعار سال که همان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است، حرکت شود.

در این تفاهم نامه بیان شده انتظار می‌رود با اجرای این طرح، خودکفایی در محصولات راهبردی، تکمیل پایگاه داده خاک کشور، تشکیل بانک جامع اطلاعات کشاورزان، مدیریت هوشمند زنجیره تولید، اشتغالزایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای تعداد زیادی از مردم حاصل شود.

در پایان این برنامه نیز از کلینیک سیار دامپزشکی بسیج مهندسین کشاورزی استان همدان رونمایی شد، هدف از راه‌اندازی این کلینیک سیار حضور در مناطق محروم و ارائه خدمات به صورت رایگان است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات