خبرهای داغ:

اولین مجاهدت روحانیون فعالیت در عرصه تبیین بوده است

امام جمعه خوانسار گفت: اولین مجاهدت روحانیون فعالیت در عرصه تبیین بوده است و این مجاهدت پایان ندارد و تا زمانی که ضرورت داشته باشد ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۴۷۸۹۷۳
|
۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از دهاقان، رسول خواجه‌کریمی امام جمعه خوانسار ظهر امروز در یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان دهاقان ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: حضرت زهرا(س) کارهای بسیار ارزشمندی را انجام دادند که دو اقدام ویژه ایشان دفاع از پیامبر اکرم(ص) و امامت و حفظ امت بود، یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های این بانوی والا مقام حفظ امت بوده است.

وی با بیان این‌که شهدا هم در جهت مسیر حضرت زهرا (س) حرکت کرده‌اند گفت: شهدای ما با جان و مال خود وارد میدان دفاع از ولایت شدند و همراهی شهدا با اقدامات حضرت فاطمه(س) زبانزد بوده است.

خواجه‌کریمی با اشاره به جنگ تحمیلی و ۸ سال دفاع مقدس ادامه داد: مجاهان فی سبیل الله در این ۸ سال همیشه به یاد حضرت زهرا(س) بودند و در مواقعی که به مشکل می‌خوردند از این حضرت یاری می‌خواستند تا آن مشکل را حل و از آن عبور کنند.

امام جمعه خوانسار با بیان این‌که مجاهدت در راه خدا در دو جبهه مقابله با نفس و مقابله با دشمنان اسلام انجام می‌شود، افزود: روحانیون علاوه بر این دو موضوع در جهاد کبیر تبیین هم حضور دارند، روحانی در میدان جنگ به تبیین هم می‌پردازد.

وی بیان کرد: اولین مجاهدت روحانیون فعالیت در عرصه تبیین بوده است و این مجاهدت پایان ندارد و تا زمانی که ضرورت داشته باشد ادامه خواهد داشت.

خواجه‌کریمی با تأکید بر ضرورت انجام وظیفه همگانی در تبیین موضوعات مربوط به دین و نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: جهاد تبیین ناب‌ترین مجاهدت‌ها است.

امام جمعه خوانسار خاطر نشان کرد: به خوبی می‌دانیم اسرای روحانی در هنگام اسارت بدترین شکنجه‌ها را تحمل می‌کردند ولی همچنان به یاد حضرت زهرا(س) بوده‌اند، روحانیت در هر حال گام به گام این حضرت گام خواهند برداشت.

 در این آیین از خانواده‌های شهدای طلبه و روحانی و شهید شاخص روحانی، حجت‌الاسلام محمدتقی بشارت تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات