خبرهای داغ:

شیر زنان انقلاب ایران الگوی سوم برای زنان هستند

مدیر حوزه علمیه نجمیه خواهران شهرستان سرخه گفت: مقام معظم رهبری الگوی نه شرقی و نه غربی بلکه شیر زنان انقلاب ایران را الگوی سوم برای زنان معرفی کرده اند.
کد خبر: ۹۴۸۰۲۱۲
|
۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه؛ همزمان با حماسه شکوهمند 9 دی و شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی نشست تبیینی با موضوع الگوی سوم زن مسلمان با سخنرانی طاهره عربی مدیر حوزه علمیه نجمیه خواهران شهرستان سرخه به همت پایگاه مقاومت بسیج حضرت آسیه (س) در جمع خواهران بسیجی این پایگاه برگزار شد.

 عربی در جمع خواهران بسیجی ضمن عرض تسلیت به مناسبت حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت اظهار کرد: مقام معظم رهبری اولین بار موضوع الگوی سوم زن مسلمان را در سال ۹۱ مطرح و به این موضوع که زن در تعریف غالباً شرقی همچون عنصری در حاشیه و بی نقش در تاریخ سازی و در تعریف غالباً غربی موجودی است که جنسیت او بر انسانیتش می چربد و ابزار جنسی برای مردان می‌شود، اشاره کردند.

او افزود: بعد از دوران قرون وسطی زن غالباً مالکیت، ارزش و بهایی ندارد. نه حق کار دارد و نه حق رای تا قرن ۱۹ هجری که  انقلاب صنعتی رخ می دهد و برای اینکه زن را به خدمت بگیرند، شرایط را برای ورود زنان به اجتماع فراهم کردند. زن در محافل کاری نیروی ارزان قیمت بود و بعد از تولید کالای انبوه برای فروش کالاها از زنان به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده کردند. شرایط سخت کارخانه ها و فراهم نبودن شرایط ازدواج برای زنان باعث رواج بی بند و باری در آن زمان شد.

 مدیر حوزه علمیه نجمیه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سال ۹۱ الگوی سومی برای زنان معرفی کردند الگوی که نه زن شرقی بود و نه غربی، بلکه شیر زنان انقلاب ایران را الگوی سوم برای زنان معرفی کرده اند.

او در ادامه افزود: زنانی که به عنوان الگوی سوم معرفی می شوند باید سه ویژگی را در غالب زندگی حضرت زهرا (س) دارا باشند، نخست زن بودن و یک زن، باید زن بودن خودش را به تمام معنا بپذیرد. دوم مادر بودن و سوم جایگاه و نقش همسری است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار