فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

انهدام ۳ باند سرقت خودرو در زاهدان

محمد قنبری از شناسایی و دستگیری ۱۵ نفر از اعضای باند سارقان مسلح خودرو و گوشی تلفن همراه در شهرستان زاهدان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۸۰۳۳۳
|
۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، محمد قنبری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه خودرو، و گوشی تلفن همراه در سطح شهرستان زاهدان، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی مشخص شد عاملان این سرقت ها را در قالب چند باند و با شيوه و شگرد يکساني انجام می دهند.

قنبری با اشاره به اینکه اعضای این باند به صورت حرفه ای در زمینه سرقت مسلحانه خودرو و گوشی تلفن همراه فعال بودند گفت: سارقان با یک نقشه از پیش طرح ریزی شده، مورد نظر خود را شناسایی و در فرصتی مناسب به صورت ورود به عنف اقدام به سرقت از شهروندان می کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تحقیقات تخصصی پلیس برای شناسایی و دستگیری اعضای این باند سرقت ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل، تیم رسیدگی کننده به پرونده پاتوق سارقان را در یکی از محلات شهر زاهدان شناسایی و با هماهنگی قضائی طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه ۱۵ نفر از اعضای این ۳ باند را دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: متهمان که پس از انتقال به پلیس آگاهی و رو به رو شدن با ادله پلیس چاره ای جز اعتراف به فعالیت بزهکارانه خود نداشتند و در تحقیقات تکمیلی به ۲۳ فقره سرقت مسلحانه در سطح استان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارقان ۴ دستگاه خودرو سواری و یک قبضه سلاح شکاری غیر مجاز به همراه مقادیری فشنگ مربوطه کشف شد، گفت: متهمان دستگیر شده به مراجع قضائی معرفی شدند.

ارسال نظرات