خبرهای داغ:
معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما اگر بخواهیم شهید سلیمانی را معرفی کنیم، باید مکتب او را بشناسیم و نسبت به آن آگاه باشیم.
کد خبر: ۹۴۸۰۸۲۴
|
۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷

برای معرفی شهید سلیمانی، باید مکتب او را بشناسیم/۱۸۸ هزار شهید دادیم تا دست دشمن به خاک ما نرسد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار حسین معروفی معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین امروز در هفتمین همایش سراسری فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ما اگر بخواهیم شهید سلیمانی را معرفی کنیم، باید مکتب او را بشناسیم و نسبت به آن آگاه باشیم. گذشت از گناه، گذشت از مال، گذشت از آبرو ، گذشت از عزیزان و گذشت از جان، از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید سلیمانی بود که موجب شد ایشان به مکتب تبدیل شوند.

وی افزود: ۱۸۸ هزار شهید و ۵۰۰ مجروح داده‌ایم تا اجازه ندهیم دست دشمن به ناموس و خاک ما برسد و به ما لطمه بزند.

سردار معروفی با اشاره به محافظت از ناموس و جامعه اسلامی گفت: اگر بتوانیم ناموس خود را حفظ کنیم، بزرگترین کمک را به خودمان و جامعه اسلامی کرده ایم.

وی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی می‌گفت که من از خدا دو چیز را خواستم اول اینکه، خدایا من اگر بخواهم به انقلاب تو خدمت کنم باید خودم را وقف کنم. نکته دوم اینکه من از خدا خواستم که خدایا آنقدر به من مشغله بده تا به گناه فکر نکنم.

سردار معروفی با بیان اینکه گذشت از عزیزان، یکی از ویژگی‌های شاخص حاج قاسم است گفت: فرزندان حاج قاسم در طول مدت ۲۱ سال ماموریت پدر در جبهه مقاومت، او را دل سیر ندیدند؛ حتی می‌توان گفت آن‌ها با یک شهید زندگی می‌کردند. چرا رهبری در سه سال اخیر از خانواده ایشان تجلیل می‌کند، چون این خانواده پای او بودند.

وی با اشاره به اینکه گذشت از آبرو از دیگر خصایص حاج قاسم بود، یادآور شد: حاج قاسم در دفاع از حریم حضرت زینب (س) جانانه عمل کرد. از سامرا، کربلا، کاظمین تا دمشق به دفاع از اهل بیت پرداخت و نگاه عاشورایی و اهل بیتی خود را مدنظر داشت. سردار معروفی گفت: نظام ولایی، اولین نظام در مکتب حاج قاسم است. او سیاسی بود و سیاست نظام و امام را عملیاتی کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین، با اشاره به اینکه شهید سلیمانی حب دنیا نداشت افزود: شهید سلیمانی حسن‌ظن به خدا و باور‌های الهی، مردم‌داری و مردم نوازی را باور داشت و با توکل فوق العاده‌ای که به خداوند داشت، در زمین اهل البیت عشق بازی می‌کرد.

سردار معروفی تصریح کرد: شهید سلیمانی، گذشت از گناه و گذشت از مال را مورد توجه قرار می‌داد و توانست با شخصیت برجسته خود، نظاماتی در این زمینه‌ها شکل دهد که اکنون مورد مطالعات و تحقیقات دانشگاهی است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از خانواده شهید رجبی از شهدای اخیر راه آهن، تجلیل شد.

برای مشاهده گزارش تصویری این نشست روی اینجا کلیک کنید. 

ت-۵۳۷۹

انتهای پیام/

ارسال نظرات