برگزاری شب شعر آئینی(جان فدا ) در زاهدان

شب شعر آئینی "جان فدا " هم زمان با دهه مقاومت، سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و سرلشکر شهید حاج قاسم میرحسینی با همت سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان در زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۱۰۶۹
|
۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱

 سرهنگ پاسدار براتعلی صالحی، مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی استان سیستان وبلوچستان در حاشیه اجرای این برنامه در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: شب شعر آئینی "جان فدا "هم زمان با سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مصادف با سالروز شهادت سرلشکر حاج قاسم میرحسینی و دهه مقاومت در کانون شهید عالی زاهدان با حضور جمعی از هنرمندان ،مداحان و شعرای آئینی در سطح استان برگزار شد .

وی در ادامه افزود: جامعه هدف و مدعوین این برنامه، با همکاری بسیج هنرمندان و سازمان بسیج مداحان و هیآت مذهبی استان برنامه‌ریزی شده که در کانون شهید عالی زاهدان اجرا شد.

مسئول سازمان بسیج مداحان و هیآت مذهبی استان با بیان این مطلب که در این برنامه هم از وجود شاعران خواهر و هم برادر استفاده شده است،تصریح کرد: اشعار این شاعران در وصف، شهیدان حاج قاسم سلیمانی و حاج قاسم میرحسینی است.

سرهنگ صالحی با اشاره ، به روایتگری، بعنوان بخشی ازبرنامه، اذعان داشت: فضا سازی هنری مکان برگزاری شب شعر آئینی "جان فدا" توسط بسیج هنرمندان و کانون کتابخانه ها و همچنین پوشش خبری و مستندسازی ۲۵ دقیقه ای آن توسط بسیج صدا و سیما انجام شد.

وی هدف از اجرای این برنامه را ، ادای دین نسبت به شهید حاج قاسم سلیمانی و بیان ارزش ها و جایگاه شهداء ،اخلاص و معنویت و مرد میدان بودن شهیدسلیمانی ذکر کرد و افزود : شهید حاج قاسم سلیمانی در همه ی حوزه ها فرهنگی ،سیاسی ، اجتماعی همه جانبه نگر بودو ابعاد مختلف جامعه را می دید و معطوف به یک بعد نبود، هم در حوزه فرهنگی ،اجتماعی ،فرهنگی ،سیاسی ،اجتماعی، نظامی و امنیتی ،یک شخصیت کامل بود به قسمی که مقام معظم رهبری (حفظه الله ) فرمود : "شهید حاج قاسم سلیمانی یک شخصیت نیست ، بلکه یک مکتب است ."

مسئول سازمان بسیج مداحان و هیآت مذهبی ، تصریح کرد: با همین هدف سپاه پاسداران هم در ایام دهه مقاومت از سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تا سالروز شهادت سرلشکرحاج قاسم میرحسینی برنامه هایی در دست اجرا دارد که دعای ندبه در شهرستان زابل در پایان دی ماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین پناهیان و مداحی ،ذاکر اهل بیت (ع )آقای سروری برگزار خواهد شد.

گفتنی است در این مراسم ۶تن از شعرای استان سروده های خود در وصف سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید سرلشکر حاج قاسم سلیمانی اجرا کردند،در پایان نیز از شاعران حاضر در مراسم تقدیر شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار