خبرهای داغ:

رشادت‌های سردار شهید سلیمانی سبب شد منطقه مقاومت در برابر استکبار بایستد

شاهرود_ فرمانده اسبق سپاه ناحیه شاهرود گفت: رشادت‌ها و استقامت‌های سردار سلیمانی و یارانش باعث شد که امروز نه فقط ایران که منطقه مقاومت در برابر استبداد و استکبار بایستد.
کد خبر: ۹۴۸۱۲۰۶
|
۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، به مناسبت سالگرد شهادت سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی مراسمی به همت دفتر پایگاه بسیج ظفر حوزه بسیج ادارات الحدید دانشگاه صنعتی شاهرود با حضور اعضای هئیت علمی، کارکنان و دانشجویان در مسجد پیامبر اعظم این دانشگاه برگزار شد.
حسین فضلی از یادگاران دفاع مقدس ضمن اشاره به شرایط حساس کشور، علت این حساسیت در همه مقاطع را وجود ایران در منطقه استراتزیک برشمرد.

او با اشاره به نقاط حساس و استراتژیک درجهان بیان کرد: همیشه کشور‌های برتر به دنبال تسلط بر این مناطق هستند و بر این اذعان دارند که منطقه استراتژیک در اختیار هر کشوری باشد برتری قابل ملاحظه‌ای برای آن کشور بدنبال خواهد آورد.
فضلی در ادامه با تعریف منطقه استراتژیک به معنی جایی که مسیر مواسلاتی دریایی در جهان است و رگه‌های انرژی جهان در آن حرکت می‌کند حساس‌ترین نقطه استراتژیک جهان در کره زمین برای انتقال شریان‌های انرژی را تنگه هرمز در کشور ما دانست و تاکید کرد: کشور آمریکا با توجه به حضور سازمان‌های اقتصادی جهان و پایگاه‌های اینترنت مغز جهان محسوب می‌شود و تمامی تصمیمات مهم در سطح جهان در آنجا گرفته میشود، در حالی که خود آمریکایی‌ها اعتقاد دارند کره زمین قلبی دارد که منطقه خاورمیانه و کشور جمهوری اسلامی ایران است.
فضلی با اشاره به نظریه‌های مختلفی درمورد سرزمین ایران و برشمردن این کشور به عنوان یکی از مناطق مهم استراتژیکی در جهان، افزود: در سال‌های مختلف آمریکایی‌ها با برگزاری کنفرانس‌های مختلف بدنبال راه حل برای تسلط به این کشور بوده اند. چون خودشان معتقدند ویژگی‌های منحصر بفرد ایران از جمله وجود ۱۱ درصد ذخایر نفتی جهان و دومین منبع بزرگ گاز جهان، این کشور را به بازیگری در اقتصاد جهان تبدیل کرده است.
فرمانده اسبق سپاه شاهرود در ادامه اشاره به نقاط برتر کشور، افزود: استکبار همیشه بدنبال تسلط بر این کشور بوده و ما به لطف خدا و رهبری، اما خمینی (ره) در سال ۵۷ از نشستن و زانو زدن در مقابل استکبار جهان وضعیت خودمان را به ایستادن تغییر دادیم که بالطبع آن هزینه‌هایی برای کشور ایجاد شد.
او همچنین گفت: از ابتدای انقلاب با انواع ترور، کودتا، جنگ تحمیلی ۸ ساله و فتنه‌های اخیر تلاش کردند مجدد به کشور ایران تسلط پیدا کنند، که به حمدالهی و رهبری آیت الله العظمی خامنه‌ای تمامی آن‌ها خنثی شد.
در پایان حاج حسین فضلی ضمن اشاره به داعش و جنایات این گروهک تروریستی به رشادت‌های سردار بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش در نابودی و سرنگونی این گروهک اشاره کرد و افزود: این رشادت‌ها و استقامت‌ها باعث شد که امروز نه فقط ایران که منطقه مقاومت در برابر استبداد و استکبار بایستد.
فضلی همچنین با قرائت بخشی از وصیت نامه سردار حاج قاسم سلیمانی جلسه را به پایان رساند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار