برگزیده جشنواره اسوه از تهران در گفت‌وگو با بسیج مطرح کرد؛

توزیع ۳٠ سری جهیزیه میان خانواده‌های نیازمند/برگزاری جهاد تبیین برای افزایش آگاهی مردم نسبت به دستاوردهای انقلاب

فرمانده پایگاه بسیج مسجد حضرت ولی عصر (عج) ناحیه مالک اشتر تهران، اقدامات جهادی این پایگاه را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۴۸۲۰۱۷
|
۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹

توزیع ۳٠ سری جهیزیه میان خانواده‌های نیازمند/برگزاری جهاد تبیین برای افزایش آگاهی مردم نسبت به دستاوردهای انقلاب

روح‌الله خسروی فرمانده پایگاه بسیج مسجد حضرت ولی‌عصر(عج) ناحیه مالک‌اشتر تهران، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به اقدامات جهادی این پایگاه اظهار کرد: این پایگاه، سال ۱۳۵۸ در بلوار ابوذر تشکیل شد و پایگاه به مسجد منتقل شد و تاکنون فعالیت دارد. این پایگاه حدود هزار و ۲۵٠ نفر عضو عادی و ۶۵٠ نفر عضو فعال دارد. حدود ۴٠٠ نفر از اعضای این پایگاه، از نوجوانان و جوانان دهه هشتادی و نودی هستند. وی افزود: نوجوانان و جوانان، حضور خوبی در برنامه‌ها و مناسبت‌های ملی و مذهبی دارند.

وی تاکید کرد: ۳ نفر از فرماندهان این پایگاه، به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند. مابقی فرماندهان در این چهار دهه با پایگاه به اشکال مختلف ارتباط دارند. خسروی در بیان ابعاد فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی این پایگاه، تصریح کرد: هیئت اندیشه‌ورز در این پایگاه تشکیل شده و در حوزه‌های مختلف، فعالیت دارند.

خسروی تأکید کرد: خدمات فرهنگی و بهداشتی در قالب توزیع ماسک و مواد ضد عفونی‌کننده بین مردم توزیع کردیم و ارتباط خوبی با مردم منطقه برقرار و برنامه‌های فرهنگی را به شکل مجازی اجرا کردیم.

وی با اشاره به ابلاغ طرح صالحین و بسیج نوجوانان اضافه کرد: یک مرحله بومی‌سازی انجام دادیم تا ظرفیت‌ها را افزایش دهیم. از سنین ۷ تا ۱۵، بسیج نوجوانان ما را تشکیل میدهند و هیئت محبان المهدی (عج) ویژه بسیج نوجوانان است و برنامه‌های ثابت در طول هفته داریم. خسروی افزود: هیئت محبان‌الزهرا (س) ویژه بزرگسالان است که از سال ۱۳۶۰ فعالیت خود را آغاز کرده و تا کنون نیز ادامه دارد.  

خسروی تأکید کرد: سال ۹۳ در حوزه بسیج سازندگی گروه جهادی این پایگاه تأسیس شد. قبل از آن و در حوادث غیر مترقبه مانند زلزله بم، اقدامات جهادی در قالب ارسال اقلام و اعزام نیرو را انجام دادیم. وی ادامه داد: گروه جهادی ما در حوادث غیر مترقبه خارج از تهران به مردم آسیب‌زده، خدمت کرده است و در حوزه محرومیت‌زدایی فعال هستند.

خسروی با اشاره به تولید روزانه هزار و ۵٠٠ ماسک، گان، مواد ضد عفونی‌کننده و توزیع آن بین مردم منطقه در دوران شیوع کرونا، گفت: روزانه ۵٠٠ بطری آب میوه تهیه و بین بیمارستان‌ها و بیماران کرونایی محل توزیع کردیم. وی گفت: بیش از ۳ هزار بسته بهداشتی بین مردم در شرایط کرونایی حاکم بر کشور توزیع شده است.

وی از توزیع ۳٠ سری جهیزیه میان خانواده‌های نیازمند خبر داد و افزود: وام‌های خرید جهیزیه، تحصیلی، ۶ مورد وام اشتغال و درمانی و ۷٠ مورد وام معیشتی از طریق صندوق قرض‌الحسنه بین متقاضیان، ارائه کردیم.

خسروی با اشاره به مشاوره کنکور و برنامه‌های علمی به عنوان دیگری خدمات این پایگاه اظهار کرد: جامعه آماری خوبی از فارغ‌التحصیل، دکترا، حوزوی و ... داریم و کتاب‌های مختلفی هم این عزیزان تألیف کرده‌اند. وی با اشاره به اقدامات این پایگاه در زمینه جهاد تبیین افزود: از سخنرانان مخلف جهت برطرف‌کردن شبهات نوجوانان و جوانان به خصوص درباره دستاورد‌های انقلاب دعوت به عمل می‌آوریم تا اطلاعات و آگاهی مردم در زمینه پیشرفت‌های کشور و ظرفیت نظام جمهوری اسلامی، افزایش پیدا کند.

فرمانده پایگاه بسیج مسجد حضرت ولی‌عصر(عج) ناحیه مالک‌اشتر تهران، اظهار کرد: تشکیل گردان‌های رضویون، از جمله خدمات این پایگاه به مردم، در زمینه‌های امنیتی و انتظامی است.  

ت-۲۶۲۳

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار