استاندار یزد با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به یزد به تشریح برخی از برنامه‌ها که در این سفر پیگیری می‌شود، پرداخت و گفت: اختصاص ۱۵۰هزار میلیارد تومان برای خط انتقال آب به یزد از مهم‌ترین مصوبات است.
کد خبر: ۹۴۸۲۲۸۴
|
۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد،" مهران فاطمی"استاندار یزد در نشست مشترک با جمعی از کارمندان استان با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان در روز ۲۲ دی ماه امسال اظهار داشت: حضور مقامات بلند پایه اجرایی کشور در استان‌ها، بستری ظرفیت‌ساز برای استان‌ها است و سبب تسریع قابل توجه در روند پیگیری و حل مطالبات استان می‌شود.

استاندار یزد ادامه داد: در جریان سفر دوروزه رئیس جمهور و کابینه به استان ضمن آغاز عملیات اجرایی و افتتاح برخی پروژه‌ها، نظام مسائل استان بررسی و برای آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

وی حضور عالی‌ترین مرجع اجرایی کشور در استان‌ها را لیلةالقدر اجرایی و اداری استان‌ها دانست و توضیح داد: دلیل این نام‌گذاری این است که در جریان این سفرها، می‌تواند تصمیماتی اخذ شود که مقدرات استان‌ها تا ۱۰۰ سال آینده را تحت‌الشعاع قرار دهد.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش آب را فصل مشترک مطالبات عموم مردم استان دانست و افزود: یکی از تصمیمات بزرگ دولت برای استان یزد، اختصاص ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از محل حقوق دولتی معادن برای خط انتقال آب از دریا به استان است.

استاندار یزد با اعلام اینکه پروژه انتقال آب از دریا به استان به‌طول ۸۴۰ کیلومتر، ظرفیت انتقال ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب به استان را داراست، تصریح کرد: در طول ۴۴ سال گذشته، پروژه‌ای استانی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در کشور وجود نداشته است.

وی با اشاره به اجرای خط پدافندی آب یزد در طول یک سال اخیر، ابراز کرد: با تأکید شخص رئیس جمهور و معاون اول ایشان مقرر شد خط انتقال آب اجراشده توسط چادرملو، گل‌گهر سیرجان و مس سرچشمه از محل خلیج فارس، با اتصالی به اصلی‌ترین مخزن آب یزد متصل شود.

استاندار یزد با یادآوری اینکه "در زمان حاضر ۱۸۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب شرب در استان داریم" خاطرنشان کرد: نیاز به جیره‌بندی آب در صورت قطعی خط اول انتقالی به‌مدت ۸ ساعت، مؤید اهمیت و ضرورت اتخاذ تصمیمات اساسی در حوزه تأمین آب از منبع پایداری همچون دریاست.

فاطمی با اعلام اینکه اجرای خط پدافندی مذکور به ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت، اظهار داشت: با پیگیری صورت‌گرفته این خط از محل مسئولیت‌های اجتماعی مجموعه چادرملو اجرا شد.

استاندار یزد با بیان اینکه در مسئله تأمین آب پایدار از محل دریا برای استان، «عمل» دولت از «فعل» دولت جلوتر خواهد بود، گفت: در جریان سفر ریاست‌جمهوری به استان، ابتدا عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از دریا آغاز و سپس خبر آغاز عملیات پروژه اعلام می‌شود.

وی دلیل تعویق در زمان انجام دور دوم سفر رئیس جمهور به استان را، تأکید آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بر تعیین محل تأمین مالی پروژه انتقال آب از دریا به استان و سپس شروع عملیات اجرایی پروژه عنوان کرد.

فاطمی در پایان اضافه کرد: در پرتو پیگیری‌های صورت‌گرفته، در کمیسیون اقتصاد هیئت دولت و صحن علنی دولت با پیشنهاد استان مبنی بر پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد تومان توسط شرکت‌های بزرگ معدنی استان به استانداری جهت تأمین مالی پروژه‌های آبی و احتساب آن به‌عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی آن‌ها موافقت شد.

ارسال نظرات