ارجونی: هیئات و مداحان بهترین پایگاه اتصال مردم با خدا هستند و به همین خاطر مداحان باید نسبت به برگزاری با کیفیت مراسم و داشتن شعر خوب بیشتر دقت کنند تا جذب مردم به ویژه جوانان بهتر صورت بپذیرد.
کد خبر: ۹۴۸۲۲۹۶
|
۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰

به گزارش خبرنگار بسیج مداحان از شیراز، «یوسف ارجونی» رئیس سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی کشور در جریان سفر دوروزه به شیراز در جمع مداحان و هیئات مذهبی استان فارس در حسینیه عاشقان ثارالله شیراز با بیان اینکه جلسات هیئات باید محور داشته باشد اظهار داشت: جهاد تبیین باید یکی از مهمترین محورها و اهداف جلسات هیئات باشد.


رئیس سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی کشور ابتدا با بیان اینکه مداح باید مثل تک تیرانداز در هر مسئله‌ای بموقع ورود کند افزود: در این راستا مداح باید با بیان خوش و شعر خوب و در اختیار داشتن آگاهی و دانش روز به بیان مبانی دینی ، مفاهیم انقلابی و ارزشهای اخلاقی بپردازد.


«یوسف ارجونی» در ادامه با تاکید بر اینکه فعالان هیئات و مداحان در امر کمک‌رسانی به مردم به ویژه محرومان و مستضعفان به عنوان صاحبان اصلی انقلاب ، انجام کارهای جهادی و امدادرسانی در هنگام وقوع بلایای طبیعی همچون سیل ،زلزله تا به امروز خوش درخشیده‌اند خاطرنشان کرد: این رویه باید ادامه داشته باشد تا وجه مردمی و جهادی مداحان و هیئات حفظ شود.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به آیه شماره ۳ سوره مائده خاطرنشان کرد: در این آیات ولایت مداری و اکمال و اتمام دین بوسیله ولایت ولایت فقیه مورد تاکید قرار گرفته و اشاره شده که خداوند سبحان برای مایوس کردن کفار، براى این دین کسى را باید نصب کند که قائم مقام رسول خدا (ص) باشد و در حفظ دین و تدبیر امر آن و ارشاد امت متدین کار آن نبی مرسل راادامه بدهد به نحوى که چیزی براى آرزوى شوم کفار باقى نماند و کفار براى همیشه از ضربه زدن به اسلام مایوس شوند.


ارجونی در پایان سخنان خود گفت: هیئات و مداحان بهترین پایگاه اتصال مردم با خدا هستند و به همین خاطر مداحان باید نسبت به برگزاری با کیفیت مراسم و خواندن به سبک متعالی و داشتن شعر خوب بیشتر دقت کنند تا جذب مردم به ویژه جوانان بهتر صورت بپذیرد.


رئیس سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی کشور در ادامه سفر دوروزه خود ضمن دیدار با اعضای کانون بسیج مداحان ناحیه احمدابن موسی ع ، نکاتی را پیرامون اهمیت جهاد تبیین و جایگاه این فریضه بیان نمود.


دیدار با مداحان و مبلغین و مسوول هیئات مذهبی شاخص خواهران شیراز، دیدار با مداحان و هیئات مذهبی شاخص برادران شیراز، دیدار با خانواده سردار شهید حاج عبدالله اسکندری و دیدار با خانواده شهید اسلامی شهید مدافع امنیت از جمله دیگر برنامه‌های این مداح شاخص اهل بیت در سفر به شیراز بود.

ارسال نظرات