خبرهای داغ:
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان خبر داد

برگزاری مسابقه نمایش عروسکی «مهر ياد» در همدان

همدان-رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان از برگزاری مسابقه نمایش عروسکی «مهرياد» با هدف آموزش و يادگيري مهرورزي و امداد خبر داد.
کد خبر: ۹۴۸۲۴۰۸
|
۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵

احمد مطلبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از همدان با بیان اینکه هلال احمر همواره براي گسترش صلح و دوستي، ياري رساندن به دردمندان، امدادرساني به آسيب ديدگان، بشردوستي، مهرورزي، فداكاري و ايثار تلاش می‌کند، اظهار کرد: براي دستيابي به صلح پايدار، بايد از كودكي آموخت و براي اينكه آموزش‌ها اثربخش باشند، باید از بهترين شيوه‌هاي آموزشي بهره‌گيري شود تا در اعماق وجود كودكان نهادينه شود.

وی مطرح کرد: به كارگيري بازي و هنر به عنوان سرگرمي و ابزار آموزش، جنبه آموزندگي و سازندگي داشته و نمايش عروسكي نيز به عنوان بخشي از هنر، يكي از بهترين و موفق ترين روش‌ها‌ي كمك آموزشي است که از یک سو كودكان و نوجوانان ارتباط خوبي برقرار مي‌كند و از سوي ديگر در رشد خلاقيت و پرورش استعدادهاي آنان نقش چشمگيري دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان با تأکید بر اینکه كودكان در حين بازي و نمايش به مفاهيم جديدي دسترسي پيدا مي‌كنند و مطالب آموزشي را بدون فشار و با ميل و رغبت فرا مي‌گيرند، عنوان کرد: در همين راستا سازمان جوانان جمعيت هلال احمر در نظر دارد تا برای نيل به اهداف بشردوستانه خود و ضرورت و اهميت نهادينه‌سازي فرهنگ صلح و بشردوستي، آموزش مهرورزي و همدلي، خودامدادي و ديگر امدادي در ميان كودكان و نوجوانان، با استفاده از روش نمايش عروسكي به عنوان يک ابزار يادگيري فعال و پويا مسابقه‌اي با نام مهرياد (آموزش و يادگيري مهرورزي و امداد) را برگزار کند.

وی ترويج فرهنگ دوستي و مهرورزي درميان كودكان، توسعه مفاهيم مبتني بر درك و مهارت‌هاي ابتدايي امداد و كمك‌هاي اوليه در حد توانايي كودكان افزايش خلاقيت و پرورش استعداد كودكان و نوجوانان در راستاي اهداف بشردوستانه هلال احمر، افزايش پويايي و نشاط در آموزش‌ها با استفاده از ابزار كمك آموزشي نمايش عروسكي را از اهداف این مسابقه برشمرد.

مطلبی با بیان اینکه موضوعات مسابقه اصل انسانيت «احترام انسان‌ها»، نحوه پناهگيري در خانه و مهد در زمان زلزله می باشد افزود: مسابقه در قالب‌هاي اجراي نمايش عروسكي با استفاده از تنپوش، اجراي نمايش عروسكي با عروسک‌هاي دستكشي، انگشتي (با تاكيد بر استفاده از عروسك‌هاي خانگي و يا دست ساز با كمك كودكان)، اجراي نمايش عروسكي با صورتک است.

وی با اشاره به اینکه شركت در جشنواره براي عموم علاقه‌مندان در دو رده سني 4 تا 7 سال و 8 تا 21 سال آزاد است، یادآورشد: مدت زمان هر اثر مي‌تواند، حداكثر یک دقيقه باشد و به صورت يک نفره يا بيشتر (حتي الامكان با تعداد محدود) امكان‌پذير است و همچنین شركت يک بزرگسال در صحنه نمايش (به عنوان راوي) بلامانع است.

رئیس جمعیت هلال احمر همدان بیان کرد: توانمندي و مهارت كودک يا كودكان در اجراي نمايش، خلاقيت در طراحي، اجرا و... نمايشنامه با موضوعات مرتبط و در حد درك كودكان، جذابيت نمايشنامه (به كار بردن طنز، شعر، آهنگسازي و موسيقي و...)، طراحي و آماده‌سازي دكور با توجه به موضوع نمايش (با صرف كمترين هزينه و بيشترين خلاقيت)، استفاده از نمادهاي هلال احمر در اجراي نمايش، به كار بردن عروسک‌هاي دست ساز با كمك كودكان از معیارهای ارزیابی است.

وی با بیان اینکه نحوه تصويربرداري، كيفيت تصاوير، نورپردازي ،تدوين، اضافه كردن افكت و يا هرگونه خلاقيت تصويري و هنري در فيلم‌هاي ارسالي در داوری موثر است، خاطرنشان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار پایان دی ماه است و آثار برتر به مرحله استانی و کشوری راه می یابند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات