حضور حماسی مردم در امیرچقماق از نگاهی دیگر؛

امیرچقماق حسینیه خاطره‌ساز ایران/ استقبال گرم مردم سرمای هوا را از رو برد

حضور آیت‌الله رئیسی صبح پنجشنبه در میدان امیرچقماق یزد در دیدار مردمی با حاشیه‌های جالبی همراه بود که نشان از تلاش مردم برای انتقال دغدغه‌ها و مشکلاتشان به رئیس‌جمهور داشت.
کد خبر: ۹۴۸۳۲۰۰
|
۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در دومین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی با استقبال مسئولان و جمعی از فرهیختگان استان وارد مرکز استان یزد شد.

سفر 2 روزه رئیس‌جمهور به یزد با حضور پرشور مردم یزد در میدان امیرچقماق یزد برای استقبال از وی آغاز شد.

میدان تاریخی امیرچقماق یزد که پیش‌ازاین نیز حضور رهبر معظم انقلاب و روسای جمهور کشورمان بوده است امروز نیز شاهد حضور رئیس‌جمهور در جمع مردم دارالعباده یزد است.

تعداد زیادی از مردم استان یزد از ۲ ساعت قبل از آغاز سخنرانی رئیس‌جمهور در امیرچقماق به‌تدریج وارد میدان شده و منتظر ورود آیت‌الله رئیسی به میدان امیرچقماق شدند.

برودت هوا و دمای صفر درجه سانتی‌گراد مانع از حضور پرشور مردم یزد از گوشه و کنار استان نشد و آیت‌الله رئیسی در میان جمعیت باشکوه یزدی‌ها حضور یافت.

با گذشت زمان و قبل از آغاز سخنرانی آیت‌الله رئیسی بر ازدحام جمعیت افزوده شد به‌طوری‌که میدان از خیل جمعیت پر شد.

در خیابان‌های منتهی به میدان امیرچقماق هم جمعیت دیده می‌شود و گویا از همان‌جا به سخنان رئیس‌جمهور گوش فرا می‌دهند.

در مسیری که رئیس‌جمهور می‌آمد ازدحام وجود داشت و این ازدحام باعث شد تا خودروی حامل رئیس‌جمهور متوقف شود.

مردم استان یزد علاوه بر شهروندان یزدی با وسایل نقلیه شخصی، مینی‌بوس و ون خود را برای شنیدن سخنرانی رئیس‌جمهور به میدان امیرچقماق رساندند.

مسئول تشریفات ریاست جمهوری می‌گفت:« در سفرهای استانی، جمعیت به این زیادی ندیده بودم.»

اقشار مختلف مردم اعم از مرد و زن، پیر و جوان آمده‌اند. حضور اقلیت‌ها در مراسم استقبال از رئیس‌جمهور در میدان امیرچقماق از دیگر مواردی است که موردتوجه قرار گرفت و مورد توجه‌تر حضور دهه نودی‌ها بود. لپ‌هایشان از سرما گل انداخته بود اما چشمانشان از امید برق می‌زد.

جوانی با اینکه نابینا بود و چشمش چیزی را نمی‌دید، طاقت نیاورد در خانه بنشیند و او هم در این مراسم حضور یافت.

بیش از هر چیز پرچم مزین به نام الله در دست مردم غیرتمند یزد خودنمایی می‌کند؛ تعدادی از درحالی‌که عکس‌هایی از آیت‌الله رئیسی و تصاویر مشترک امام راحل، رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور را در دست داشتند، در میدان امیرچقماق حضور یافتند.

پلاکاردهایی حاوی پیام تشکر از رئیس‌جمهور به خاطر انتقال آب به یزد، درخواست مبارزه با گرانی و مشکلات معیشتی بیش از سایر پلاکاردها به چشم می‌آید.

عده‌ای از دانش‌آموزان با پوشیدن شال‌هایی به رنگ‌های سبز، سفید و سرخ، شکل پرچم جمهوری اسلامی را ساخته و با در دست داشتن پرچم مقدس کشورمان به اجرای سرود می‌پردازند.

با وجود آنکه سامانه‌های مختلفی برای بیان مشکلات و مطالبات مردم طراحی‌شده است، عده‌ی زیادی از مردم نامه به‌دست‌آمده‌اند و تلاش می‌کنند تا نامه را به دست متولیان برسانند.

در خیابان‌های اطراف میدان تاریخی امیرچقماق، محل برگزاری سخنرانی رئیس‌جمهور، ایستگاه‌هایی برای دریافت نامه‌های مردمی برپا شده است.

تعدادی بنر حاوی عملکرد برخی ادارات و سازمان‌های یزد در دولت سیزدهم و طرح‌های عمرانی اجراشده و در دست اجرا و به‌خصوص از محل مصوبات سفر نخست استانی رئیس‌جمهور به این استان در معابر عمومی منتهی به میدان امیرچقماق نصب شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار