آیت‌الله رئیسی پیش از ظهر امروز در دیدار عمومی با شهرستان خاتم گفت: تکمیل بیمارستان این شهرستان از مصوبات سفر اول بوده و تاکید کرده‌ام که رفع مشکلات درمانی این شهرستان و تکمیل بیمارستان با جدیت پیگیری شود.
کد خبر: ۹۴۸۳۳۰۶
|
۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، پیش از ظهر امروز در جمع مردم شهرستان خاتم با تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (س) به ویژه به بانوان، مادران، همسران صبور، از استقبال گرم مردم خاتم قدردانی کرد و اظهار داشت: با ابراز محبت و ابراز احساسات شما شرمنده شدم و این حضور را تجلیل شما از شهدا می‌دانم و به معنای آن می‌دانم که مردم خاتم همواره ولایتمدار زندگی کرده اند.

وی افزود: پیام این حضور این است که به دوستان این انقلاب بگوید باید امیدوار زندگی کرد و به دشمنان بگوید که شما بسیار دچار اشتباه محاسباتی شده اید، زیرا مردمان استان یزد امروز به شما این بود که آمادگی داریم با همه وجود از انقلاب دفاع کنیم.

رئیسی ادامه داد: امروز آنچه در کشور می‌بینیم، اتکال به خدا و اعتماد به نفس است و آنچه می‌بینیم ظرفیت‌های بسیاری است که کشور ما از آن برخوردار است و دشمن فکر می‌کرد با تهدید و تحریم می‌تواند مردم ما را متوقف کند، اما دید که مردم ایران اسلامی متوقف نشده اند و هرگز نیز متوقف نخواهند شد، دید که مردم مصمم هستند تا از ظرفیت‌های بسیاری که در کشور موجود است، از این ظرفیت‌ها با حمایت دولت استفاده کند.

رئیس جمهور بیان کرد: ما سرمایه عظیمی در کشور داریم که مهمترین آن نیروی انسانی کارآمد جوان، مبتکر و خلاق است، کسانی که در این عرصه آماده نقش آفرینی هستند. ما ذخائر بسیاری داریم که اگر درست بهره برداری شود می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند.

وی افزود: در این سال‌ها باید نسبت به نیاز‌های مردم در حوزه‌های مختلف، زیرساخت‌هایی فراهم می‌شد، باید اقداماتی انجام میشد که بخشی از آن شده، اما اگر در زمان خودش به درستی انجام می‌شد، مشکلات جدی نداشتیم.

رئیسی بیان کرد: هر کجا به رهنمود‌های رهبری عمل شد پیشرفت کردیم، اما هر کجا چشممان به دست خارجی‌ها بود، معطل ماندیم، این‌ها کجا توانستند مشکل کشوری را حل کنند که دومین آن‌ها ما باشیم.

وی افزود: افریقایی‌ها روی معادن و ذخائر بسیاری نشسته اند، اما در فقر به سر می‌برند، اما غربی‌ها و آمریکایی‌ها فقط به چپاول آن‌ها پرداختند آن‌ها می‌گفتند ما برای آزادی و عمران و آبادانی کشور‌های شما می‌آییم، اما اکنون دست آن‌ها رو شده و به صراحت می‌گویند که برای تامین منافع خود می‌آییم، اما هیچ کجا در دنیا آبادی نیاورند و رئیس جمهور آمریکا امروز رسما به این کشور‌ها توهین و از آن‌ها به عنوان گاو شیرده یا وصله لباس خودشان یاد می‌کنند که این توهین و تحقیر پذیرفتنی نیست.

رئیسی تاکید کرد: کشور ما نباید نگاهش به این‌ها باشد، زیرا کشور ما سرمایه‌های بسیاری دارد که مهمترین آن، هویت دینی و اصالت مردم است و عشق به خاندان عصمت و طهارت (ع) سرمایه بزرگی است.

وی بیان کرد: تنها راه صیانت از جوانانی که امروز در معرض آسیب‌های متعدد قرار گرفته اند، استفاده از سرمایه‌ها و پشتوانه‌های بزرگ کشور از جمله شهدا و اهل بیت (ع) است و یقین بدانید آنچه که سرداران بزرگ شهید و دیگر شهدای بزرگ به ما آموختند این بود که راه موفقیت، ایستادگی و مقاومت، ساختن کشور، اعتماد به خدا و استفاده از سرمایه‌های کشور است.

رئیسی ادامه داد: دولت خود را موظف می‌داند با استفاده از نیروی انسانی کارآمد زندگی مردم را متحول کند و امروز نیاز کشور تحول است و این موضوع را با همه مدیران و کارکنان نظام اداری در میان گذاشته ایم و خواسته ایم که نگاه آن‌ها یک نگاه تحولی و باز کردن گره‌ها از زندگی مردم باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله مهم مسکن بیان کرد: زوج‌های جوان یا مستاجرانی که در انتظار مسکن هستند این مهم برایشان بسیار حائز اهمیت است که انشالله با خدمتگزاری دولت این مسئله رفع خواهد شد.

ئیس دولت سیزدهم اظهار داشت: نگاه ما به جوانان است و تا مشکل شما حل نشود، از پای نخواهیم نشست، زیرا مسئله شما، مسئله دولت است. جوانان ما در تحصیل و مهارت افزایی تلاش کرده اند بنابراین باید زمینه شغل برای آن‌ها تامین شود و این مهم دغدغه جدی دولت نیز بوده و خواهد بود و در تلاش برای رفع و کاهش این دغدغه هستیم.

وی احداث بیمارستان را از خواسته‌های به‌حق مردم خاتم دانست و گفت: این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کنیم و تکمیل بیمارستان از مصوبات سفر اول بوده و به مدیران استان تاکید کرده ام که رفع مشکلات درمانی این شهرستان و تکمیل بیمارستان را با جدیت پیگیری کنند.

رئیسی در مورد مشکلات راه‌های ارتباطی این شهرستان بیان کرد: حوادث جاده‌ای برای ما بسیار تلخ است بنابراین راه و شهرسازی این موضوع را با جدیت پیگیری کند؛ نه تنها در خاتم بلکه در نقاط حادثه خیز سراسر کشور این موضوع را حل کند.

وی تاکید کرد: جاده‌های ارتباطی به خاتم باید به نحوی امن شود که حوادث ترافیکی به حداقل ممکن برسد به ویژه ۱۰ کیلومتری که نیازمند اصلاح و رفع نقطه حادثه خیز آن است، باید با سرعت بیشتری پیگیری شود.

رئیسی بیان کرد: مسئله کارخانه پتروشیمی خاتم نیز ۱۴ سال است که در این منطقه مطرح است و مردم منتظر اقدام برای این کارخانه هستند و با جلساتی که با مسئولان استان داشته ام، مشکل آن مشخص شده و این مشکل، مربوط به مواد خام است. باید زیرساخت‌هایی از قبل فراهم میشد، برخی از این اقدام انجام شده، ولی برخی از آن‌ها ناقص است. گاز مسئله مهمی است که از مسئولان امر درخواست پیگیری داشته ایم و به نظر می‌رسد با تامین گاز، بخشی از مشکل حل شود که این مهم در دستور کار قرار گرفته و به عنوان مصوبه این سفر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در مورد پرداخت تسهیلات پرداخت شده به کشاورزان و مشکلاتی که برای بازپرداخت آن بخاطر سرمازدگی ایجاد شده است، اظهار داشت: من نسبت به استمحالی که مردم متقاضی آن‌ها هستند، تاکید می‌کنم تا مهلت لازم به کشاورزان داده شود.

رئیسی ادامه داد: حل مشکلات این کشور برای بسیاری، ناممکن به نظر می‌رسد، اما من معتقدم این مردم، مردمانی خوب و معتقد هستند و کشور ما نیز کشور اهل بیت (ع) است بنابراین یقین دارم با پشتیبانی که مردم از نظام اسلامی دارند، مشکلی در کشور بدون حل نخواهد ماند و یقین دارم که همه مشکلات به لطف خدا و با صبوری مردم و با تلاش و حرکت جهادی همه خدمتگزاران حل می‌شود.

وی عنوان کرد: مسئله زندگی مردم، مسئله ماست، اما دشمن در تلاش برای بیخیال نشان دادن دولت نسبت به این موضوع است، اما این را رد می‌کنیم و قاطعانه اعلام می‌کنیم که مسئله مردم، مسئله ماست.

رئیسی خطاب به کارکنان و مدیرن دولت نیز بیان کرد: مردم به هیچ عنوان با فساد و پارتی بازی کنار نمی‌آیند، ممکن است سختی‌ها را تحمل کنند، اما با تبعیض کنار نمی‌آیند. خواست مردم، زن و مرد این است که روابط اداری باید روابط عادلانه باشد.

رئیس جمهور عنوان کرد: امکان ندارد با گزارشی از فساد مواجه شوم و پیگیری مجدانه در مورد آن نکنم. اگر بستر‌های فسادزا و روابط ناسالم را ببینم یقین بدانید که با تمام توان با آن مقابله خواهم کرد. اینکه برخی رانت خواری می‌کنند و فقط به فکر خویش هستند، هیچ اهمیتی برای من ندارد و خواست عموم مردم برایم اهمیت دارند اینکه عده‌ای بخواهند خود را خاص بدانند، برای ما فاقد اهمیت است.

وی با اشاره به حضور گرم استقبال چشمگیر مردم خاتم از رئیس جمهور گفت: به مردم قول می‌دهم با پیگیری‌هایی که انجام می‌دهم، محبت آن‌ها را جبران کنم.

ارسال نظرات