خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام برادران:

دشمن خانواده را هدف قرار داده و راه نجات اقامه جهاد تبیین است /باید نقش مسجد به جامعه برگردد

همدان-عضو هیئت امنای بنیاد هدایت گفت: همه می‌دانیم که دشمن خانواده را مورد هدف قرار داده و راه نجات اقامه جهاد تبیین است.
کد خبر: ۹۴۸۳۳۴۵
|
۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام محمدرضا برادران در مراسم جشن میلاد «مادر امت؛ همسر ولایت» که به همت مرکز فرهنگی خانواده پاسداران سپاه انصارالحسین (ع) در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار شد، اظهار کرد: اصل خانواده و انتخاب همسر مهمترین انتخاب بعد از انتخاب دین است چرا که سرنوشت و آینده انسان به این انتخاب بستگی دارد.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی نباید بهانه‌ای برای عدم ازدواج باشد و اولویت دوم است، گفت: مشکلات انتخاب غلط در ازدواج بیشتر از تحمل مشکلات اقتصادی بعد از ازدواج است.

عضو هیئت امنای بنیاد هدایت تصریح کرد: انتخاب درست و حفظ کردن فرزندان زیر پرچم این نظام و انقلاب برای ما اولویت‌دارتر از مسائل اقتصادی است.

وی با بیان اینکه اگر انتخاب مشترک نباشد خانواده تباه می‌شود، ادامه داد: دختر و پسر تا قبل از ازدواج و از زمان شکل‌گیری بحران هویت نیازمند محبت جنس مخالف هستند که باید پدر برای دختر و مادر برای پسر تامین کند.

برادران با تأکید بر لزوم تامین عاطفی فرزندان توسط والدین ابراز کرد: والدین باید رابطه صمیمانه با فرزندان خود برقرار کنند.

وی با بیان اینکه طبق آمار دخترانی جذب جنس مخالف می‌شوند که یا پدر ندارند یا از سوی پدر محبت ندیده‌اند، یا پدرانی دارند که هنر ابراز کردن محبت را ندارند، گفت: فضای مجازی انسان‌ها را تنوع طلب بار می‌آورد که بی‌محبتی را به دنبال دارد.

عضو هیئت امنای بنیاد هدایت با تأکید بر اینکه مودت محبت عملی است، تصریح کرد: پدر باید محبت خود را به دخترش ابراز کند، زن محبت موجود مقتدر را دوست دارد.

وی افزود: مردی محبتش جذاب است که در خانه برجسته باشد و اگر نقش زن در خانه ضعیف باشد توانایی مدیریت رابطه مادر پسری را نخواهد داشت، بنابرایت باید حرمت‌ها حفظ شود.

برادران با بیان اینکه اگر رشادت مرد در خانه برجسته شود یقین بدانید محبتش برای دختر جذاب است و دیگر جذب نامحرم نمی‌شود، با اشاره به روایتی از پیامبر (ص) مبنی بر اینکه زمانه‌ای می‌آید که والدین باید فرزندان خود را مانند پرندگان به منقار بگیرند تا بزرگ شود، عنوان کرد: همه می‌دانیم که دشمن خانواده را مورد هدف قرار داده و راه نجات اقامه جهاد تبیین است.

وی بیان کرد: متاسفانه گاهی فرمایشات مقام معظم رهبری در قالب چند همایش و شعار ختم می‌شود اما باید بدانیم جهاد تبیین فوری، قطعی و عینی است و نباید تعلل کرد و بر همه واجب است.

عضو هیئت امنای بنیاد هدایت با بیان اینکه بچه‌ها به والدین و مسئولین بدبین شده‌اند و باید در خانواده‌ها تبیین کنیم، گفت: فلسفه وجودی شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای و فضای مجازی معاند مختلف این است که پیام ما به فرزندانمان نرسد.

وی با تأکید بر اینکه شبکه‌های اجتماعی باعث شده مخاطبین قدرت تجزیه و تحلیل را از دست بدهد، ابراز کرد: در گذشته مساجد حکم مدارس، دانشگاه، مرکز طب، امداد و ... بوده و مردم برای رفع نیازهای خود محتاج مذهبی‌ها و مسجدی‌ها بودند و در آن مسجد نقش اول را در زندگی ایفا می‌کردند.

برادران عنوان کرد: اگر نقش مسجد به جامعه برنگردد این نسل نمی‌تواند دوام ‌آورد چرا که نهضت خدمت‌رسانی به مردم از طریق مساجد محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه میزهای خدمت باید به مساجد منتقل شود، ادامه داد: اگر ما بتوانیم این مهم را در جامعه مذهبی‌ها احیا کنیم بدترین مردم هم هدایت می‌شوند.

عضو هیئت امنای بنیاد هدایت با بیان اینکه ما در جبهه نظامی موفق عمل کرده‌ایم اما در جبهه امور فرهنگی باید احسان و از خودگذشتگی کنیم، خاطرنشان کرد: اگر در محله‌ها و مساجد مذهبی‌ها احسان کنند و جوانان سر سفره احسان ما نشستند خانواده و انقلاب موفق خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات