خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی موثقی تأکید کرد

لزوم تقویت ولایت در جامعه / امروز باید معبر دشمن را بشناسیم

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر لزوم تقویت ولایت در جامعه، تقویت ولایت را تقویت دین خدا و اهداف الهی عنوان کرد.
کد خبر: ۹۴۸۴۵۰۱
|
۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی امروز در مراسم اختتامیه دوزادهمین جشنواره مالک اشتر در جمع فرماندهان پایگاه‌ها، پایوران و بسیجیان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اقدامات اثربخش سپاه و بسیج در جامعه اظهار کرد: تشکیلات بسیجیان و فرماندهان یکی از پرظرفیت‌ترین تشکیلات است که می‌تواند در عرصه فرهنگ و خدمات اجتماعی تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه تشکیلات بسیج و سپاه تشکیلات بسیار قوی است، عنوان کرد: این مجموعه و تشکیلات که در سطح استان و کشور وجود دارد هم از نظر تقدس و هم از لحاظ گذشته درخشانی که دارد و هم از لحاظ نیروهای کارآمد، مومن و حزب اللهی که دراین تشکیلات وجود دارد، وقتی همه این مؤلفه‌ها در کنار هم قرار می‌گیرد نشاط آور است و احساس شعف به انسان می‌دهد که امیدواریم همه ما بتوانیم در این تشکیلات فعالیت بیشتری داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ضمن تقدیر از فعالیت‌های فرماندهان و بسیجیان استان با تاکید بر اینکه ظرفیت شما از آنچه امروز در میدان نمایش داده می‌شود بسیار بیشتر است، تاکید کرد: ظرفیت و کارآمدی‌های شما بسیار است که اگر هم‌افزایی و انسجام بیشتری وجود داشته باشد به طور قطع می‌توانیم بسیار به پیش برویم.

وی با بیان اینکه جریان نفاق و باطل همواره اراده فریب و نیرنگ جبهه حق را دارد، تصریح کرد: دشمن اگر نتواند نیروهای جبهه حق را فریب دهد به اهداف و منافع خود دست نمی‌یابد بنابراین همواره در این راستا در تلاش است.

شعبانی با تاکید بر اینکه جنگ و نبرد بین جریان نفاق و باطل از طریق فریب دادن نیروهای جبهه حق برای دستیابی به اهداف همواره در تاریخ وجود داشته است، گفت: حتی در جریان جنگ صفین که معاویه در ظاهر توانست موفق شود از طریق فریب نیروهای جبهه حق بود که در نهایت مالک اشترها را به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ رمز موفقیت جبهه حق در برابر اراده فریب از طرف دشمن تکیه بر خداوند است نه تکیه بر توانمندی‌های خود اظهار کرد: در هیچ دوره‌ای به اندازه دوران ۴۴ ساله انقلاب نبرد بین جبهه حق و باطل وجود نداشته است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: نبرد بین جبهه حق و باطل همواره از ابتدای تاریخ، در دوران انبیای الهی و همه دوران‌ها و قبل از انقلاب وجود داشته است اما در طول ۴۴ سال که انقلاب اسلامی به وجود آمده این اندازه که جریان باطل احساس کند یک جبهه حقی به وجود آمده و در مقابل آن ایستاده و اجازه رشد به آن را نمی‌دهد این حجم از مبارزه وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در طول ۴۴ سال در میدان نبرد با جبهه باطل است، تصریح کرد: بعد از انقلاب جریان حق وارد عرصه مبارزه شده که در طول سال‌های قبل از انقلاب اینگونه نبوده و در طول تاریخ چنین نبردی بین جبهه حق و باطل کم داریم.

شعبانی با بیان اینکه به گفته یکی از بزرگان در سال ۸۵، تعداد کتاب‌هایی که علیه شیعه نوشته شده از سال ۵۷ تا سال ۸۵ به میزان ۷۵ درصد و از قرن اول هجری تا سال ۵۷ به میزان ۲۵ درصد است، گفت: با وجود آنکه در طول ۱۲۰۰ سال علیه شیعه اقدام شده و کتب بسیاری نوشته شده و کتابخانه‌های شیعه به آتش کشیده شده، میزان آن بسیار کمتر از دوران بعد از انقلاب است.

وی با تاکید اینکه جریان شیعه و حکومت اسلامی که امام راحل تشکیل داد وارد نبرد تمام عیار با تمدن غرب شده است، خطاب به بسیجیان و فرماندهان حاضر در جلسه بیان کرد: راه موفقیت این است که باور کنیم خدا غلبه و پیروزی را ایجاد می‌کند؛  اگر ما تیری به سوی دشمن شلیک می‌کنیم در واقع آن کسی که تیر را به هدف می‌رساند خداوند است  و باید به این باور برسیم که هراندازه اعتقادات ما قوی و تکیه بر پروردگار عالم بیشتر شود به طور قطع تیر بیشتری به هدف خواهد خورد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اضافه کرد: هدف الهی وقتی محقق می‌شود که ما به معنای واقعی کلمه دست خدا را در فعالیت‌های فرهنگی خود ببینیم و باور کنیم آن کسی که تیر به سمت دشمن نشانه می‌گیرد و به هدف می‌خورد ما نیستیم بلکه خداوند است که کار را پیش می‌برد.

وی با بیان اینکه امام راحل در جمع بسیجیان و پاسداران نکات اخلاقی بسیاری را مطرح کرده‌اند، بر لزوم آشنایی این قشر با آثار و سخنرانی‌های امام(ره) تاکید و بیان کرد: به فرموده امام راحل باید همواره بر خداوند تکیه کنیم و اگر این انقلاب ۴۴ سال سرپا است احساس نکنیم ما کاری کرده‌ایم که این اتفاق افتاه که اگر اینگونه تصور کنیم دنبال حب النفس بوده و اثری از آن باقی نخواهند ماند و از بین می‌رود.

* تکیه بر خداوند و اخلاص در عمل عاملی برای پیشرفت

شعبانی تکیه بر خداوند و اخلاص در عمل را عاملی برای پیشرفت و موفقیت تشکیلات دانست و اضافه کرد: عمل و فعالیت شما وقتی اثرگذار خواهد بود که به وجه الله تبدیل شود و تبدیل شدن به وجه الله نیاز به اخلاص دارد و اینکه کار برای رضای خدا باشد، که در این صورت پیشرفت و موفقیت حاصل می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم تقویت ولایت در جامعه، تقویت ولایت را تقویت دین خدا و اهداف الهی دانست و بیان کرد: در این موضوع، مسئله شخص پیامبر(ص)، امام(ع) و ولی فقیه نیست بلکه مسئله اسلام است و اگر امام حسین(ع) حاضر می‌شود سر مبارکش به نیزه برود به دلیل اسلام و زنده ماندن اسلام و برای اعتلای کلمه الله است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه برای اعتلای کلمه حق باید تلاش کنیم که حرف خداوند روی زمین نماند، تصریح کرد: اعتلای کلمه حق به معنای آن است که تلاش کنیم تا حرف خدا در جامعه اجرایی شود و این مهم با تقویت ولایت محقق خواهد شد.

وی به جایگاه ولایت‌مداری در اسلام اشاره و اظهار کرد: وقتی خداوند در آیات قرآن یاری رساندن به پیامبر (ص) را با نصر خود و مومنین اشاره می‌کند، نشان از این دارد که عظمت بسیاری برای مومنینی که در مسیر تقویت ولایت هستند قائل است چراکه خداوند برای تقویت ولایت مومنین را در کنار خود قرار داده است.

شعبانی با بیان اینکه مومنی می‌تواند ولی خدا را یاری کند که همچون مالک اشتر ذوب در ولایت باشد، تصریح کرد: اگر مالک اشتر به مقام و جایگاه والا رسید به این دلیل بود که ذوب در ولایت بود و خواسته امیرالمومنین(ع) را بر هر چیزی ترجیح می‌داد.

وی با تاکید بر لزوم شناخت معبر دشمن در جامعه عنوان کرد: امروز ما در میدان نبرد هستیم و ایستادگی در مقابل این طوفان‌های طغیان‌گرتمدن غرب مساله سختی است بنابراین امروز باید معبر دشمن را بشناسیم و بدانیم معبر دشمن کجاست و از چه راهی بر ما هجمه وارد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه نفوذ و قدرت نرم دشمن در جامعه اسلامی در توسعه عقلانیت غربی است، اظهار کرد: امروز میدان نبرد میدان بسیار مشکلی است و اساس کار به نقشه تمدن غربی برای ایجاد هم گونه فرهنگی با ما بر می‌گردد که این معبر اصلی دشمن است و ما باید این معبرهای دشمن را شناخته و مطالعه کنیم به طوری که یک فرمانده پایگاه باید بداند دشمن از چه راهی می‌خواهد ورود پیدا کند و کسی که به پایگاه بسیج جذب می‌شود، دشمن در ذهن این مخاطب چگونه جا پیدا کرده است و چه تصوری از تمدن غرب دارد.

وی اضافه کرد: اگر ما نسبت به تمدن غرب شناخت نداشته باشیم و راه نفوذ آن را نشناسیم به طور قطع در کارهای فرهنگی موفق نخواهیم بود.

شعبانی بر لزوم وجود وحدت، انسجام و هماهنگی بین پایگاه بسیج، امام جماعت، هیئت امنای و کانون فرهنگی مساجد تاکید کرد و یادآور شد: متاسفانه با وجود اینکه همگی این افراد هدف مشترکی دارند اما شاهد این هستیم که ناهماهنگی‌های بسیاری وجود دارد، ما باید در فضای عمومی وحدت داشته باشیم و به خاطر خداوند و رسیدن به هدف تعامل و انسجام داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات