خبرهای داغ:
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند خبر داد

تشکیل ۸ پرونده برای شکارچیان غیر مجاز در نهاوند/ تهیه و توزیع ۵ تن علوفه برای وحوش منطقه حفاظت شده ملوسان

همدان-رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: در سال جاری ۸ پرونده تخلفی به مراجع قضایی شهرستان ارجاع شده که ۵ فقره از آنان منتهی به صدور رأی شده و سه پرونده دیگر آماده صدور رأی است.
کد خبر: ۹۴۸۵۳۰۴
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، عزیز قیاسی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شهرستان سه منطقه حفاظت شده و شکار و صید ممنوع داریم که دارای گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی هستند.

وی عنوان کرد: منطقه حفاظت شده ملوسان و مناطق تیراندازی و شکار ممنوع گرین و آردوشان نهاوند جزء مناطق تحت مدیریت این اداره هستد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند افزود: با توجه به خشکسالی‌های گذشته و سال جاری و همچنین پیش بینی شرایط جوی و بارش‌های برف به خصوص در ارتفاعات منطقه، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند مبادرت به خرید و تهیه علوفه برای وحوش منطقه حفاظت شده ملوسان کرده است.

وی ادامه داد: محیط بانان این اداره در بعضی از ایام فصول سرد و با وجود بارش‌های فراوان برف مبادرت به توزیع چندین بسته در منطقه مورد نظر می‌کنند تا بدین وسیله نسبت به حمایت و حفاظت وحوش یاری رسانند.

قیاسی گفت: حدود ۵ تن علوفه یونجه خریداری شده و تاکنون یک تن توزیع شده و این کار توسط محیط بابان ادامه دارد.

وی به تشکیل پرونده در خصوص شکارچیان غیر مجاز اشاره کرد و اظهار داشت: در سال جاری ۸ پرونده تخلفی به مراجع قضایی شهرستان ارجاع شده که ۵ فقره از آنان منتهی به صدور رأی شده و سه پرونده دیگر آماده صدور رأی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند بیان کرد: با توجه به خشکسالی‌های گذشته و سال جاری و فقیر شدن مراتع به دلیل چرای بی‌رویه و عدم بارش‌های مناسب در سنوات قبل وحوش در فصل زمستان به خصوص به دامنه ارتفاعات هجوم می‌آورند.

وی در پایان گفت: از شهروندان فهیم و دوست‌دار تنوع زیستی و طبیعت تقاضا داریم با این وحوش مهربان باشند و از شکار آنها بپرهیزند زیرا زندگی و حیات ما در گرو حفاظت و حمایت از تمام وحوش و جهان پیرامون ما است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار