معاون رئیس جمهور:

بهره‌وری باید به‌عنوان یک فرهنگ در کشور اجرایی شود

معاون رئیس جمهور گفت: بهره‌وری باید به‌عنوان یک فرهنگ در کشور اجرایی شود و خوشبختانه مردمان یزد در این زمینه عملکرد بسیار خوبی داشتند.
کد خبر: ۹۴۸۵۴۸۹
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ میثم لطیفی روز سه شنبه در همایش ملی بهره وری در یزد افزود: خطرپذیری باید مبنای تصمیم‌گیری‌‍‌ها باشد؛ رییس جمهور، مسئله بهره وری را در ۱۱ محور قرار داده و ابلاغ نمودند که بسیار مهم و کلان است.

وی با بیان اینکه بهره وری باید به‌عنوان یک فرهنگ در کشور اجرایی گردد، ادامه داد: انصافا یزد جایگاه بسیار خوبی در این زمینه دارد و مردمان این دیار در طول تاریخ، هرکجا نیاز بوده آن را انجام دادند.

وی اظهار داشت: اهالی یزد از خاک، طلا ساختند؛ برای قنات به زیرزمین و برای بادگیر به بالا رفتند و هرگز به ماندن قناعت نکردند و همواره مردمان یزد در حال حرکت بودند .

لطیفی ادامه داد: مردم یزد آرزوهای خود در دشت و دمن را در «ترمه» خلق کردند و این تلاش‌ها می‌تواند الگویی برای سایر نقاط کشور باشد.

معاون رییس جمهور تاکید کرد: بعنوان نمونه باید در یزد فعالیت های بهره وری مستند شود و در اختیار سایر استان‌ها قرار گیرد و سازمان بهره وری هم این الگو را در سایر استان‌ها اجرایی کند.

وی یادآور شد: نیازمند آن هستیم که تمام تصمیمات و پروژه‌ها پیوست بهره‌وری داشته و این الگو در نظام تصمیم‌گیری کشور مورد استفاده قرار گیرد، این نکته اهیمت دارد که یزد جایگاه بسیار خوبی در این زمینه دارد و مردمان این دیار در طول تاریخ، هرکجا نیاز بوده ورود کردند

وی ادامه داد: متاسفانه هنوز از آنچه که مورد نیاز است فاصله داریم؛ نیازمند تصمیمات درست در دولت هستیم و این وظیفه همه ماست.

لطیفی تصریح کرد: بهره‌وری باید به این سئوال پاسخ دهد که هر دستوالعمل چقدر برای ما هزینه دارد و لذا در سازمان ملی بهره وری این سئوالات را پیگیری می کنیم که اول بهره‌وری در یک دستگاه به چه معناست.

وی ادامه داد: دوم اینکه بهره‌وری چقدر است و سوم اینکه چگونه می توانیم بهرهَوری امروز را ارتقا دهیم تا پیوست آن در همه برنامه ها اعمال شود.

گفتنی است؛ دوازدهمین همایش ملی بهره‌وری با شعار «بهره‌وری و تصمیمات سرنوشت‌ساز» روز سه‌شنبه با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی در دانشگاه یزد آغاز به کار کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار