خبرهای داغ:
سردار مجیدی تاکید کرد

لزوم توسعه کشت گلخانه‌ای برای حفاظت از آب و خاک

همدان-فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان بر توسعه بیشتر کشت گلخانه‌ای در فامنین به منظور حفاظت بهتر و بهره‌وری بیشتر از آب و خاک تاکید کرد.
کد خبر: ۹۴۸۵۵۴۲
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان در بازدید از مجتمع گلخانه‌های شهرستان فامنین که با حضور امام جمعه و فرماندار فامنین برگزار شد، بر تقویت و گسترش فضای گلخانه‌ای با توجه به کمبود آب در بخش کشاورزی سنتی تاکید و اظهار کرد: توسعه بیشتر کشت گلخانه‌ای در فامنین موجب حفاظت بهتر و بهره‌وری بیشتر از آب و خاک می‌شود.

وی با تقدیر از سرمایه‌گذاربخش خصوصی از اجرای این  طرح که باعث اشتغالزایی درمنطقه محروم فامنین شده است، گفت: اجرای اینگونه طرح‌ها نیازجدی استان و شهرستان است تا با صرفه‌جویی درخور توجه، تولید هم افزایش یابد.

سیدروح الله حسینی، فرماندار شهرستان فامنین نیز دراین بازدید گفت: سرمایه‌گذار این طرح از هیچگونه تسهیلات دولتی و بانکی استفاده نکرده و با سرمایه شخصی گلخانه را احداث کرده است.

ترابی، نماینده سرمایه‌گذار نیز ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای این طرح، گفت: این گلخانه با وسعت 13 هزار مترمربع به صورت تمام اتوماتیک و هیدروپونیک تأسیس شده و محصول آن به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

وی عنوان کرد: تولید گوجه گلخانه‌ای با متوسط تولید سالیانه ۴۰۰ تن و میزان آبی مصرفی ۱۹ هزار و ۸۰۰ مترمکعب در سال و ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه اجرای طرح، برای ۲۴ نفر به صورت‌ مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات