سردار کساییان:

مقاومت مردمی در حماسه ششم بهمن آمل باعث شکست منافقین شد

ساری-سردار کساییان از مدافعان شهر آمل گفت منافقین به دلیل نداشتن پایگاه مردمی در واقعه ششم بهمن آمل محکوم به شکست بودند.
کد خبر: ۹۴۸۵۷۱۲
|
۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴

مقاومت مردمی در حماسه ششم بهمن آمل باعث شکست منافقین شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، سردار کساییان از مدافعان شهر آمل در حماسه ششم بهمن و عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین (ع) در گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی  با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۷۰ شهید جنگل و شهدای شاخص آمل خانم طاهره هاشمی و فرمانده عملیاتی بابل گفت:مقاومت آمل نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است و مردم ولایتمدار این شهر در آن روز بر خون خود غلطیدند و مقاومت کردند و توانستند برگ زرینی را در دفتر انقلاب اسلامی به نام خود ثبت کنند.

او با بیان اینکه  حماسه ۶ بهمن نخستین رویارویی انقلاب با منافقین و صف آرایی آن‌ها در برابر نظام جمهوری اسلامی بود. افزود:حماسه ششن بهمن سال ۱۳۶۰ در حالی رخ داد که درجنوب  در حال جنگیدن با عراق بودیم و همچنین بیشتر مناطق ایران نیز از جمله در آمل و  قائمشهر در درگیر جنگ داخلی بود.

سردار کساییان از مدافعان شهر آمل با بیان اینکه کمونیست‌ها و منافقین توسط کومله و دمکرات در گوشه گوشه کشور کتاب‌هایی را برای تفرق اذهان مردم منتشر می‌کردند،  افزود: همه این بحران‌ها در این زمان رخ داد و از نظر نظامی گروه‌ها با تقسیم مسئولیت جنگل‌های شمال را انتخاب کردند و گاه با ایجاد رعب و وحشت در شهرها، به دنبال ضربه به انقلاب اسلامی بودند.

سردار کساییان خاطرنشان کرد: روسای کمونیست‌ها علیرغم تبلیغات گسترده از پیش از انقلاب و پیاده سازی تفکر مائو در ایران با مخالفت مردم روبرو شدند ..

او ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی تاکنون که بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی گذشته است در مناطق سنی نشین گنبد، انزلی و آمل تحرکات مختلفی را انجام دادند و در مصاحبه با کمونیست‌ها اعلام می‌کردند کشته سازی صورت گیرد بطوریکه این رویکرد آن‌ها در سال ۱۴۰۱ و در همین اغتشاشات ادامه یافت.

سردار کساییان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه علیرغم شعاری که کمونیست‌ها می‌دادند وابستگی به غرب داشتند و وابستگی به امپریالیسم داشتندافزود: منافقان با کمونیست‌ها در جنگل ائتلاف کرده بودند و ناامنی در شهر‌ها ایجادمی کردند.


او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نظریه پردازان کمونیست‌ها آمریکاست و چریکی که پایگاه مردمی نداشته باشد محکوم به شکست است.

کساییان با بیان اینکه در آمل حمله به جوانان و اعدام جوانان انجام شد و این از اشتباهات راهبردی دشمنان است. گفت: نبود ترسیم درست از جغرافیای سیاسی آمل، از دلایل شکست منافقان در حماسه ششم بهمن آمل بود.

او ادامه داد: به دلیل نداشتن پایگاه مردمی به ایجاد رعب در آمل روی آوردند تا به پیروزی برسند، اما باید توجه می‌داشتند باید فتح قلوب داشته باشد و اکنون هم این اشتباه راهبردی صورت گرفت که با پول دست به اغتشاشات زدند و به دستور رهبری کرسی‌های بحث و تبادل نظر باید در صدا و سیما گسترش یابد.

سردار کساییان به تشکیل کمیته جنگل اشاره کرد و گفت: با جمع آوری اسناد جنگل در دانشگاه امام حسین علیه السلام کمیته جنگل تشکیل شد و در موضوعات متعدد برای محققان سندسازی می‌شود و هر پژوهشگر که بخواهد در بحث آمل تحقیق کند می‌تواند به این ستاد مراجعه کند./صداوسیما

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار