با حضور گسترده و پرشور مردم شیعه و اهل سنت تربت جام، نوای سلام فرمانده در ابراز عشق و علاقه به ساحت مقدس امام زمان (عج) در فضای مصلای بزرگ الغدیر این شهرستان با شکوه خاصی طنین انداز شد و مردم پایتخت وحدت به پیشواز دو واقعه بزرگ و شیرینِ تاریخ اسلام رفتند.
کد خبر: ۹۴۸۶۷۷۴
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، امام جمعه تربت‌جام با اشاره به برگزاری جشن بزرگ ولایت در محل مصلای الغدیر این شهرستان، اظهارکرد: میلاد مولی الموحدین علی (ع)، معنایِ شجاعت و شهامت را در ذهن‌ها تداعی می‌کند. علی رب‌النوع شجاعت بود و در توصیف شجاعت او از آسمان ندای «لا فَتى اِلاّ عَلِىّ، لا سَيفَ اِلاّ ذُو الفَقار» طنین انداز شد.

حجت الاسلام حسین اسلامی با اشاره به اینکه واقعه بزرگ دیگر بزرگداشت دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است، تصریح کرد: بزرگترین هدیه انقلاب اسلامی به ملت ایران این بود که یک ملت ضعیف و تو‌سری خور را به ملتی با شهامت و شجاعت تبدیل کرد و شهامت مواجهه با طوفان‌ها را در ملت ایجاد کرد.

وی ادامه داد: در ارج نهادن با این دو واقعه مهم مراسم جشنی به همت ستاد نماز جمعه و هیئت امام حسن مجتبی علیه السلام با نوای حاج ابوذر روحی و برنامه‌های شاد و متنوعی دیگری در مصلای بزرگ الغدیر شهرستان تربت‌جام با حضور قشرهای مختلف مردم شیعه و اهل سنت برگزار شد و تربت جام یکی از به یاد ماندنی‌ترین اجتماعات خود را شاهد بود.

امام جمعه تربت‌جام با اشاره به جلوه های معنوی این اجتماع که مردم تربت جام قبل از آغاز «ولادت مولود کعبه و جشن یوم الله 22 بهمن»به پیشواز این دو واقعه بزرگ و شیرینِ تاریخ اسلام رفتند، اضافه کرد: شکوه حضور نوجوانان و جوانانی که هم‌صدا با نوای حاج ابوذر روحی به فرمانده جبهه حق، مهدی فاطمه(س) سلام کردند و با آن یگانه دوران، عهد عاشقی بستند تا با حمایت از نائبش امام سیدعلی خامنه‌ای نسل زمینه‌ ساز ظهور باشند، غیر قابل وصف است.

 خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران: جعفریان-جوان- فروغیان

ارسال نظرات
پر بیننده ها