خبرهای داغ:
موسوی در گفت‌وگو با بسیج:

غربی‌ها بیش از موشک، از خودباوری ایرانیان هراس دارند

استاد دانشگاه گفت: دولت‌های غربی بیش از پیشرفت‌های موشکی و نانویی، از روحیه خودباوری ایرانیان به شدت هراس و واهمه دارند.
کد خبر: ۹۴۸۶۸۱۵
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴

۴۰ سال نخست انقلاب اسلامی ایران به مراتب موفق‌تر از تمام انقلاب‌های اروپا و امریکاست
دکتر سیدعلی موسوی استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به بی‌اصالتی فرهنگ نظام غرب اظهار کرد: نظام‌های مختلف غربی با بی‌توجهی به اخلاقیات و توجه به صرف امور مادی، زمینه نابودی فرهنگ و اخلاق مردمان‌شان را فراهم کرده‌اند. در ارزیابی حکومت‌ها از جمله حکومت‌های غربی می‌توان به رفتار آن‌ها با دیگر ملت‌ها به عنوان یک شاخصه اصلی و مهم، توجه کرد. برخورد کشور‌هایی مانند انگلیس، فرانسه و آمریکا با کشور‌هایی نظیر ایران، هند، پاکستان و مردم آفریقا، نشان‌دهنده اوج ظلم و ستم نسبت به آن‌هاست.

وی افزود: آمریکا در طول تاریخ حدود ۲۵۰ ساله‌اش، بیش از ۲۳۰ سال با دیگر ملت‌ها، مستقیم و غیر مستقیم در حال جنگ بوده و نطفه تاسیس این کشور، با خون سرخ‌پوستان این کشور بسته شده است.

موسوی با اشاره به اینکه قانونی‌شدن ازدواج با محارم و حیوانات و بردگی جنسی زنان، نشانه مهمی از سقوط اخلاق در غرب است گفت: کار به جایی رسیده است که شاهد تولید و خریدوفروش برخی کالا‌ها مثل کفش و لباس با چرم طبیعی انسان‌ها و همچنین خریدوفروش گوشت انسان‌ها و تبدیل دختران بی‌گناه و معصوم به عروسک‌های لولیتا، هستیم. اگر انقلاب اسلامی به وقوع نمی‌پیوست، هم‌اکنون باید شاهد اینگونه موارد در کشورمان می‌بودیم و زیردست غربی‌ها می‌شدیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران، گفت: یکی از بزرگ‌ترین خصیصه‌های انقلاب اسلامی، گره‌زدن اراده الهی با اراده مردم و تشکیل جمهوری اسلامی و تحقق مردم‌سالاری دینی بود که با علم و عقل و دین، سازگار است.

استاد دانشگاه، افزود: برخلاف آمریکا و اروپا که به مردم ما نتوانستن را القا می‌کردند، حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، روحیه خودباوری را در مردم زنده کردند.

رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران شرق گفت: دولت‌های غربی بیش از پیشرفت‌های موشکی و نانویی، از روحیه خودباوری ایرانیان به شدت هراس و واهمه دارند. هم‌اکنون در کشورمان شاهد پیشرفت‌های زیادی در بخش‌های مختلف هستیم که در کتاب صعود ۴۰ ساله به بخشی از آن‌ها اشاره شده است.

وی تصریح کرد: نظام اسلامی به الگویی در جهان تبدیل شده است و جهان به این نتیجه رسیده که می‌توان میان علم و دین، اجماع ایجاد کرد و بدون غرب، به پیشرفت و توسعه رسید.

موسوی در بخش دیگری از اظهارات خود، با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشورمان گفت: دشمنان در دشمنی‌کردن با مردم ما مهارت دارند، اما نکته اساسی این است که ما نه‌تنها برای دهه هشتادی‌ها بلکه برای دهه هفتاد و شصتی‌ها نیز کار فرهنگی مناسبی انجام نداده‌ایم. 

رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران شرق افزود: دشمن در حالی شعار زن زندگی آزادی را برای مردم ما برجسته کرد که ما، در دانشگاه و حوزه برای تبیین مبانی عقلی دین‌مان و رفع شبهات مربوط به زنان از جمله شبهه چرایی وجود تفاوت بین مرد و زن در اسلام، کار مهمی انجام نداده‌ایم. 

موسوی گفت: در ریشه‌یابی این اغتشاشات باید به نکته دیگری هم توجه کرد، اینکه متصدی امور فرهنگی در کشور ما به‌درستی مشخص نیست و تعیین نشده است. 

وی افزود: افرادی مانند شهید بهشتی با وجود مسئولیت‌های سنگین، بیش از همه به موضوع تبیین مبانی حکومت اسلامی توجه داشتند اما هم‌اکنون این رویه را در کمتر مسئولی شاهد هستیم. 

رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران شرق گفت: درباره جوانان و زنان باید به موضوع مهم احترام و دیده‌شدن آن‌ها توجه کنیم و با زبان خودشان، با آن‌ها تعامل کنیم. در این صورت، شاهد جذب حداکثری آن‌ها خواهیم بود.


ت-۸۹۹۱

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات