خبرهای داغ:
سیدنظام الدین موسوی در نشست خبری مطرح کرد؛

«ایران استوار، ۴۴ سال افتخار» شعار برنامه‌های دهه فجر امسال/ امید، اتحاد و نشاط از مهم‌ترین اهداف ما است

رییس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: شعار محوری برنامه‌های دهه فجر امسال، «ایران استوار، ۴۴سال افتخار» است.
کد خبر: ۹۴۸۷۰۷۶
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸

«ایران استوار، ۴۴ سال افتخار» شعار برنامه‌های دهه فجر امسال/ امید، اتحاد و نشاط از مهم‌ترین اهداف ما است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سیدنظام‌الدین موسوی رییس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی امروز در نشست خبری در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، از برگزاری ۶۰هزار برنامه در سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: امید، اتحاد و نشاط از مهمترین اهداف برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی است که در قالب کمیته‌های تخصصی و مردمی در استان‌ها و شهر‌های مختلف کشور برگزار خواهد شد. شعار محوری برنامه‌های امسال، «ایران استوار۴۴سال افتخار» است.  

وی در ادامه با اشاره به همزمانی ایام‌الله دهه فجر با میلاد حضرت علی (ع) و مبعث پیامبر اکرم (ص)، گفت: برگزاری جشن خانواده ملت ایران، در این ایام دیده شده است تا شاهد یکپارچگی و اتحاد و همچنین نشاط اجتماعی باشیم.

موسوی در ادامه یادآور شد: جشن دهه فجر صبح روز دوازدهم بهمن‌ماه با گرامیداشت لحظه تاریخی ورود حضرت امام، در فرودگاه مهرآباد و حرکت به سمت بهشت زهرا آغاز خواهد شد. وی افزود: همزمان نواختن زنگ انقلاب در ۱۱۰هزار مدرسه کشور را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: نمایش‌های میدانی و آواز‌های فجر، از دیگر برنامه‌هایی است که ۵۰ هزار گروه سرود دانش‌آموزی در کشور، آن‌ها را اجرا خواهند کرد.  

موسوی گفت: ۸۰ هزار مسجد، ۵۰ هزار پایگاه بسیج محلات و مشارکت آشوریان و کلیمیان، از دیگر برنامه‌های مورد توجه این ایام است که در کنار برگزاری ۵ هزار محفل قرآنی، خواهد بود.  

موسوی با بیان اینکه جشن انقلاب در خارج از کشور نیز برگزار خواهد شد، تصریح کرد: اعزام ۱۲ گروه فرهنگی به خارج از کشور و برگزاری جشن انقلاب در سفارتخانه‌ها و دیگر فضاهای عمومی در کشورهای خارجی، از جمله دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است که در کنار مراسم و جشنواره‌های مختلف فرهنگی هنری نظیر جشنواره شعر، تئاتر، فیلم و موسیقی فجر است. 

وی با بیان اینکه اردوهای «راهیان پیشرفت» دانشجویان و دانش‌آموزان در ایام‌الله دهه فجر برگزار خواهد شد، گفت: مراکز صنعتی و کارخانجات در این ایام، میزبان دانشجویان و دانش‌آموزان خواهند بود و کارگران صنایع به استقبال دانشجویان و دانش آموزان می‌روند. 

موسوی ادامه داد: جشنواره «ایران آینده و نقش زنان در آن» از دیگر برنامه‌های این ایام است که با مشارکت 30هزار بانوی فرهیخته برگزار خواهد شد.

وی در این‌باره افزود: نباید فراموش کرد که میزان پیشرفت زنان در عرصه‌های مختلف، در مقایسه با دوره گذشته افزایش زیادی داشته است؛ کمااینکه اکنون تعداد دانشجویان خانم در مقایسه با گذشته، رشد ۶۰درصدی داشته است، در حالیکه این عدد قبل از انقلاب، فقط ۶ درصد بود.  

رییس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی، همچنین از برگزاری هشت رویداد بین‌المللی با شرکت بیش از ۹۰ کشور در دهه فجر در رشته‌های بدمینتون، کبدی، تکواندو، کشتی، شطرنج، تنیس و بدنسازی، در دهه فجر خبر داد. وی افزود: جشنواره «نوروزگاه» نیز که یک رویداد ورزشی و فرهنگی است، با حضور ۱۰ کشور از دهه فجر تا جشن نوروز برگزار می‌شود.

ت-۵۳۷۹

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها