خبرهای داغ:
استاندار همدان خبر داد

افتتاح و کلنگ زنی ۱۱۰۶ پروژه در استان همدان/ ثبت جهانی هگمتانه در یونسکو

همدان- استاندار همدان گفت: امسال در دهه فجر ۹۵۶ پروژه با اعتبار ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بهره‌برداری و عملیات اجرایی و کلنگ‌زنی ۱۵۰ طرح به اعتبار ۸۵۲ میلیارد تومان آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۴۸۷۱۶۳
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه فجر سال ۱۴۰۱ ضمن تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام مبارک ماه رجب با ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله اظهار کرد: تلاش کردیم طی بازدید از شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف برای گره‌گشایی مشکلات در بین مردم حضور داشته باشیم و ملاقات‌های مردمی در راستای جلب اعتماد مردم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در راستای جلب اعتماد عمومی بومی‌گزینی مسئولین در دستگاه‌ها و ارتقای به کارگیری مدیران استان در دستور کار قرار گرفت، افزود: دولت مردمی سیزدهم مردمی‌ساز را در دستور کار خود قرار داد که در سطح استان‌ها این اقدام انجام می‌شود و همدان نخستین استانی بود که این موضوع را مورد توجه قرار داد و جوان‌گرایی مدیران استانی استمرار دارد.

استاندار همدان گفت: ایجاد اشتغال مناسب، دانش بنیان کردن بخش صنعت، معدن و کشاورزی، تأمین زمین مناسب برای طرح ملی مسکن، تنظیم بازار، تکمیل زنجیره صادرات، تسهیل در روند سرمایه‌گذاری و پیشتازی اقتصاد دانش بنیان، کاهش خام فروشی، تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صادرات و... همواره مد نظر بوده که در این راستا کارگروه‌هایی با بیش از ۲۶۲ مصوبه تشکیل شده است.

وی ابراز کرد: کارگروه رفع موانع تولید از نظر شاخص‌های کمی در جایگاه پنجم کشور و از نظر شاخص‌های کیفی در جایگاه سوم قرار دارد و تاکنون ۵۹ واحد تولیدی احیاء شد.

قاسمی‌فرزاد بیان کرد: در حوزه اقتصاد دانش بنیان ۱۴ شرکت خلاق در استان داریم که در تلاش هستیم تا پایان سال تعداد آن‌ها به ۲۳ شرکت برسد، ۱۹ مرکز رشد نیز در استان فعال است که تا پایان سال به ۲۱ مورد افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه همدان نخستین استان در غرب کشور و سومین استان در کشور است که پردیس نوآوری تخصصی کشاورزی را راه‌اندازی کرده است، عنوان کرد: در مدیریت بحران کم آبی از چاه‌های کشاورزی استفاده شد و کشاورزان با پویش «نذر آب» ۷۲ حلقه چاه آب را در اختیار ما گذاشتند و امزاجرد، ده‌پیاز، انصارالامام و گنج تپه برای تأمین آب شرب همراهی خوبی با ما داشتند.

استاندار همدان گفت: دولت سیزدهم زمانی این دولت را تحویل گرفت که بیش از ۷۰۰ نفر از هموطنان ما جان خود را از دست داده بودند و بعد از کرونا سلامت عمومی جامعه مهم‌ترین مسئله برای ما بود.

وی با اشاره به اطاله صدور پروانه در شهرداری تا ۱۸ ماه، با برنامه‌ریزی و پیگیری مستمر در شهرداری همدان این مدت کاهش پیدا کرد که با این وجود انتظار می‌رود به یک ماه تقلیل یابد، ابراز کرد: زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن در ۳۱ شهر تعیین تکلیف و تأمین شده است.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: در سطح شهر همدان نیز ۶۸۰ هزار هکتار زمین متعلق به راه و شهرسازی پیش‌بینی شده بود که به علت وجود معارض این زمین‌ها کنار گذاشته شد و یک هزار و ۲۰۰ هکتار زمین در شهر جدید حورا برای ساخت مسکن در نظر گرفته شد که امروز موضوع آن در کمیسیون ماده پنج و تغییر کاربری بررسی و تأیید نهایی می‌شود.

وی بیان کرد: در حوزه جهاد کشاورزی با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب به این حوزه، پردیس فناوری و نوآوری کشور به عنوان اولین پردیس غرب کشور اجرا شد، همچنین از الگوی کشتی رونمایی شد که به عنوان اولین استان در کشور و کسب رتبه برتر کشوری در روز جهانی خاک از جمله اقدامات در این زمینه است.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: میزان اراضی گلخانه‌ای استان تا پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم به ۲۰۰ هکتار می‌رسید که تاکنون به ۵۰ هکتار تغییر کاربری و از این مقدار ۵۰ هکتار کشت گلخانه‌ای انجام شده و برنامه استان این است که تا پایان دولت سیزدهم به ۹۷۰ هکتار برسد چرا که توسعه کشت‌های گلخانه‌ای میزان هدر رفت آب، بروز آسیب به خاک را کاهش می‌دهد و باعث به وجود آمدن فرصت شغلی جدید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۸۸ درصد سهمیه اشتغال در استان محقق شد، گفت: سهمیه اشتغال پیش‌بینی شده در استان ۲۳ هزار و ۵۸۹ نفر بود که طی ۹ ماهه امسال ۲۰ هزار و ۸۳۰ فرصت شغلی معادل ۸۸ درصد محقق شده است.

قاسمی فرزاد در خصوص سرمایه‌گذاری داخلی عنوان کرد: در راستای سرمایه‌گذاری داخلی و صدور مجوز با هدف ایجاد ۲۴ هزار فرصت شغلی تاکنون ۲ هزار و ۱۷۷ مجوز با ۸ هزار و ۸۱۴ فرصت شغلی محقق شده است و سرمایه‌گذاری خارجی در ۶ ماهه دوم سال گذشته سه فقره در چهار پروژه در شهرستان‌های رزن و تویسرکان بود که امسال چندین فقره سرمایه‌گذاری خارجی داشتیم که یک مورد ۷.۸ میلیون دلار و یک مورد ۱.۶ میلیون دلار بوده است.

وی بیان کرد: در دهه فجر سال گذشته ۴۹۹ طرح به ارزش یک هزار و ۷۷۴ میلیارد تومان بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۶۳ طرح به ارزش ۳۸۲ میلیارد تومان آغاز شد؛ همچنین در هفته دولت ۱۰۴ طرح بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۶۴ طرح به ارزش ۱۵۷ میلیارد تومان آغاز شد که در هفته دولت امسال ۷۲۵ طرح به ارزش ۳ هزار و ۴۴۹ میلیارد تومان آغاز و عملیات اجرایی ۱۵۴ طرح به ارزش ۴۶۰ میلیارد تومان آغاز شد.

استاندار همدان گفت: ۸۵۰ پروژه فرهنگی برای دهه فجر تدارک شده و پرونده ثبت جهانی هگمتانه و ارسال آن به یونسکو از جمله اقدامات شاخص ما در این حوزه است.

وی ابراز کرد: امسال در دهه فجر ۹۵۶ پروژه با اعتبار ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بهره‌برداری و عملیات اجرایی و کلنگ‌زنی ۱۵۰ طرح به اعتبار ۸۵۲ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات