خبرهای داغ:
قاسمی در جمع قضات و وکلای دادگستری اسدآباد:

ما در همه حوزه‌ها نیازمند روشنگری هستیم/امروز در بحث اعتقادی، سیاسی عمار نداریم

همدان-کارشناس سیاسی گفت: بصیرت به معنای فهم به موقع است و تبیین فقط به معنای روشنگری در سیاست نبوده و ما در همه حوزه‌ها نیازمند روشنگری هستیم.
کد خبر: ۹۴۸۸۱۹۰
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمود قاسمی در همایش تبیینی قضات و وکلای دادگستری شهرستان اسدآباد که به همت بسیج جامعه حقوقدانان سپاه ناحیه اسدآباد برگزار شد، با اشاره به اتفاقات منطقه اظهار کرد: چین تا سال ۲۰۳۰ تصمیم‌گیر اصلی اقتصاد دنیا خواهد شد و همه کشور‌ها در حال انعقاد قرارداد با این کشور هستند.

وی با بیان اینکه ناامنی به معنای توقف اقتصاد است، گفت: روسیه دیگر کشور مهم جهان هم اکنون با جنگ اوکراین توقف رشد اقتصادی را تجربه می‌کند که این در واقع خواسته آمریکا برای جلوگیری از پیشرفت این کشور است.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: جنگ فعلی در واقع جنگ آمریکا و روسیه است، نه روسیه و اوکراین همان گونه که جنگ ایران و آمریکا بود که نیابتی و در سوریه اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه ایران امروز سومین تهدید آمریکا است چراکه انقلاب ما بافته‌های آنان را پنبه کرده است، ادامه داد: آمریکا برای نفوذ در لایه‌های کشور توانست افرادی با تفکرات غربی تربیت کند که متاسفانه بعضی از این افراد سمت‌هایی حساس را به دست آوردند.

قاسمی افزود: در چهار ماه گذشته شاهد بودیم آشوبگران (با حمایت ۵۶ کشور) با نماد‌های دینی مشکل داشتند، چون این نماد‌ها مانع پیاده شدن تفکرات غربی در بین جوانان شده است.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی قطب سوم دنیا بعد از کمونیسم و لیبرالیسم بود که در زمان و مکانی حساس به ثمر نشست و گفتمانی تازه ایجاد کرد.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه متفکرین آمریکا با اعتراف به اینکه ایران برنامه‌های ما را برهم زده است، عنوان کرد: رسانه‌های معاند با برنامه قوی و منظمی که دارند تعادل را برهم زده و مانع انعکاس فعالیت‌های مثبت دولت می‌شوند، به طوری که اگر بخواهم فقط از چند موفقیت چند ماه اخیر کشور صحبت کنم باید به رایگان شدن قبض آب، برق و گاز یک میلیون خانواده، بیمه شدن ۶ میلیون فرد، ارسال دو ماهواره به فضا، کاهش مرگ و میر کرونا و ساخت داروی سرطان خون اشاره کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: بصیرت به معنای فهم به موقع است و تبیین فقط به معنای روشنگری در سیاست نبوده و ما در همه حوزه‌ها نیازمند روشنگری هستیم.

قاسمی عنوان کرد: امروز در امور نظامی مالک اشتر داریم، اما در بحث اعتقادی، سیاسی عمار نداریم و این باعث شده حجم زیادی از کار که باید بر دوش عمار‌ها باشد بر دوش مقام معظم رهبری بیفتد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات