خبرهای داغ:
با همکاری بسیج هنرمندان شهرستان ملایر؛

کتاب «دلتنگم و می‌دانی» در ملایر رونمایی شد+تصاویر

همدان-به مناسبت فرا رسیدن چهل و چهارمین بهار پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مراسمی با حضور اصحاب قلم شهرستان ملایر و تعدای از علاقمندان و نوجوانان از کتاب «دلتنگم و می‌دانی» اثر مریم زندی رونمایی شد.
کد خبر: ۹۴۸۸۴۲۱
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، به مناسبت فرا رسیدن چهل و چهارمین بهار پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مراسمی با حضور اصحاب قلم شهرستان ملایر و تعدای از علاقمندان و نوجوانان از کتاب «دلتنگم و می‌دانی» اثر مریم زندی رونمایی شد.

غلامرضا بکتاش شاعر کودک و نوجوان شهرستان ملایر در این مراسم در سخنانی از نوجوانان خواست که کتاب‌های مختص گروه سنی خود را بخوانند و این مهم را  راهی برای گره خوردن و عجین شدن بیشتر این گروه سنی با مقوله کتاب و فرهنگ مطالعه دانست.

وی گفت: عشق کلمه‌ای مقدس است و نگاه نوجوان به عشق  نگاهی خاص است و باید با مطالعه و خوانش آثار فاخر در گروه سنی خود به معنایی درست و دقیق از این مقوله دست یابد، همانطور که مریم زندی توانسته مسیر درستی از عشق را در اشعارش ترسیم کند.

این شاعر کودک و نوجوان افزود: دلتنگی فهم بزرگی می‌خواهد، همه آنهایی که عشق را تجربه کنند و عاشق چیزی باشند، می‌توانند دلتنگی را به راحتی و با عمق وجود درک کنند.

وی گفت: دلتنگی یک شاعر از نوجوانی شروع می‌شود و کم کم این دلتنگی‌ها به شعر تبدیل می‌شود، حال برای یک فرد بزرگسال این دلتنگی‌های دیروز است که می‌تواند حال دلش را بهبود بخشد.

مریم زندی نویسنده این کتاب نیز در ادامه از همراهی حس و حال نوجوانی  از همان دوره تاکنون با ایشان  خبر داد و افزود: اگر توفیقی در زمینه شعر نوجوان کسب شده به دلیل همراهی همیشگی حس و حال نوجوانی از همان سال‌هایی که نوجوانی را تجربه می‌کردم تاکنون است.

وی افزود: در این کتاب که درونمایه بیشتر اشعار عشق است و می‌توان از آن به عنوان یک کتاب عاشقانه نوجوان یاد کرد مقوله عشق از نگاه یک نوجوان در اشعار به چشم می‌خورد، از عشق و دلتنگی برای یک دوست تا وسایل و سرگرمی‌های کودکی و حتی یک حیوان خانگی.

مریم هنرجو مسئول کتابخانه دانشجو ملایر نیز ضمن تقدیر از بسیج هنرمندان شهرستان که در برگزاری این برنامه با کتابخانه دانشجو همکاری داشتند، پرداختن به مقوله شعر کودک در شهری که شعرای کودک را در سطح ملی دارد، یک ضرورت و اصل دانست و ابراز امیدواری کرد با توجه به تاثیرعمیق مطالعه و گرایش به کتاب در کودکان و نوجوانان در رشد فکری و ارتقای زمینه‌های رشدی ایشان در سال‌های بزرگسالی  جلسات نقد و کارگاه‌های مختص شعر کودک و نوجوان در کتابخانه‌ها شکل گرفته و شاهد حضور نوجوانان علاقمند این عرصه در این برنامه‌ها باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار