رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان خنداب مطرح کرد

اعتکاف؛ فرصت ناب بندگی/ ۱۵ مسجد در خنداب میزبان معتکفین

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان خنداب گفت: اعتکاف یک فرصت تکرار نشدنی طی یک سال است و باید از این فرصت برای تقویت معنویت و بصیرت افزایی استفاده کنیم.
کد خبر: ۹۴۸۸۴۲۳
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹

اعتکاف؛ فرصت ناب بندگی/ ۱۵ مسجد در خنداب میزبان معتکفین

حجت الاسلام سید احمد میرنظامی مدنی، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان خنداب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خنداب؛ ضمن تبریک ولادت با سعادت مولی الموحدین علی ابن ابی طالب(ع) و فرا رسیدن ایام البیض، گفت: اعتکاف یک فرصت تکرار نشدنی طی یک سال است و باید از این فرصت برای تقویت معنویت و بصیرت افزایی استفاده کنیم.

وی افزود:  یکی از جلوه‌ های تعالی انسان اعتکاف و شب زنده‌ داری در ماه رجب است، که باعث بزرگی روح و نجات آن از ناامیدی‌ ها می‌ شود.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان خنداب ادامه داد: یکی از خصوصیاتی که امام علی(ع) را از سایر انسانها متمایز می سازد، نحوه ولادت این بزرگوار است که کعبه با آن عظمت محل تولد امیرالمؤمنین علی(ع) می شود و مادر ایشان به مدت سه روز در خانه کعبه معتکف می شوند.

حجت الاسلام میرنظامی با بیان اینکه اعتکاف قبل از اسلام نیز وجود داشته است، گفت: طبق آیه ۱۲۵سوره بقره که خداوند می فرماید «وَ عَهِدْنا إِلى إِبْراهِیمَ وَ إِسْماعِیلَ أَنْ طَهِّرا بَیْتِیَ لِلطَّائِفِینَ وَ الْعاکِفِینَ وَ الرُّکَّعِ السُّجُودِ؛ و ما به ابراهیم و اسماعیل امر کردیم که خانه مرا براى طواف کنندگان و مجاوران و رکوع کنندگان و سجده کنندگان، پاک و پاکیزه کنید»؛ اعتکاف، مخصوص دین اسلام نیست، بلکه در ادیان الهى دیگر نیز وجود داشته و در اسلام استمرار یافته است. گرچه ممکن است در شرع مقدس اسلام پاره اى از خصوصیّات و احکام و شرایط آن تغییر یافته باشد.

وی افزود: عبادت کردن خدا بعضی مواقع شئوناتی دارد، مثلا در مواقعی تدبر در مواقعی ذکر و موقعی به صورت تحرک مثل سعی بین صفا و مروه و موقعی باید وقوف کرد؛ مثل توقف در مشعر و عرفات و اعتکاف یک عبادت چند بُعدی است که تمام این موارد را در خود جای داده است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان خنداب تصریح کرد: اعتکاف زمان مناسبی است برای پرداختن به خود و محاسبه نفس و بازگشت و توبه به درگاه الهی، زمینه ی تفکر و تدبر، خلوت با خدا و امام زمان (عج) است.

میرنظامی خاطرنشان کرد: در شهرستان خنداب ۱۵ مسجد برای برگزاری اعتکاف آماده شده است و برای این سه روز حلقات بصیرتی، جلسات سخنرانی با محوریت جهاد تبیین و انقلاب و مراسم ام داوود در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات