خبرهای داغ:
همدان- افتتاح بخش دیالیز بیمارستان شهید قدوسی نهاوند وعده‌ای بود که پس از سال‌ها در دهه فجر امسال عملی شد و به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۴۸۸۷۹۹
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، در چهارمین روز از دهه مبارک فجر استاندار همدان و هیئت همراه با حضور در شهرستان نهاوند به همراه فرماندار نهاوند و جمعی از مسئولین شهرستانی و اصحاب رسانه با حجت الاسلام مغیثی امام جمعه نهاوند دیدار و گفتگو کردند.

در این سفر یک روزه بخش دیالیز بیمارستان شهید قدوسی با اعتباری بالغ بر ۶۳ میلیارد ریال در بیمارستان شهید قدوسی شهرستان نهاوند افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

بخش دیالیز بیمارستان شهید قدوسی شهرستان نهاوند به همت بازماندگان شهرام و شاهین ناظمی به نیت پدر مرحومشان غلامحسین ناظمی و با مشارکت مهرداد الفت احداث شد. این مجموعه مجهز به ۱۸ تخت دیالیز داخل بخشی و یک تخت دیالیز ایزوله است.

با افتتاح این پروژه بیماران دیالیزی نهاوند با بخش و دستگاه‌های غیر استاندارد خداحافظی کردند؛ افتتاح بخش دیالیز بیمارستان شهید قدوسی نهاوند، وعده‌ای بود که سرانجام پس از سال‌ها عملی شد.

سپس  فاز ۲ گلخانه هیدروپونیک (سبزی و صیفی) شهرستان نهاوند با مساحت ۲۰ هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۲ نفر مستقیم و تولید سالانه ۷۰۰ تن در روستای قشلاق بابا پیره افتتاح شد.

افتتاح کارخانه لوله پلی اتیلن کولیوند شهرستان نهاوند (تولید لوله‌های پلی اتیلن) با تولید سالانه ۳هزارتن و اشتغالزایی برای ۱۲ نفر در دو شیفت کاری با هزینه ۱۸میلیارد تومان و مشارکت بانک ملی استان همدان از دیگر پروژه‌هایی بود که توسط استاندار همدان افتتاح شد.

به گفته کولیوند مدیریت این واحد تولیدی، فاز ۲این واحد تولیدی در صورت پرداخت تسهیلات اجرایی و ۸ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

در ادامه کلنگ ۱۵۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی شهر نهاوند در قالب گروه‌های ساخت به زمین زده شد، این پروژه ۴۸۲ قطعه‌ای در ۲۲ هکتار کلنگ زنی شد.

در دهه فجرسال جاری  ۲ هزار و ۳۲۲ متقاضی زمین‌های خود را تحویل خواهند گرفت.

درادامه این سفر آموزشگاه ۹ کلاسه سنایی نهاوند با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان از محل محرومیت‌زدایی و  نوسازی مدارس افتتاح شد، این پروژه در بهمن ۱۳۹۸ کلنگ‌زنی و در بهمن ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسید.

همچنین ۳ پروژه آموزشی در دهه فجر سال جاری افتتاح می‌شود از جمله ۹کلاسه سنایی و سالن ورزشی کوهانی و یک مدرسه با اعتبار ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

سپس افتتاح پروژه بهسازی و طرح هادی روستای سفید خانی به نمایندگی از ۵ پروژه بهسازی شده با اعتبار ۱۳۴.۵ میلیارد ریال شامل زیرسازی معابر، آسفالت و جدولگذاری و افتتاح ۲۱هزار و ۲۰۰ اُمین واحد نوسازی شده مسکن در شهرستان نهاوند با حضور استاندار همدان انجام شد.

لازم به ذکر است؛ در سال جاری ۱۵۵ واحد مسکونی تاکنون نوسازی و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

در ادامه این سفر یک روزه به همت کمیته روستایی عشایری ستاد دهه فجر شهرستان نهاوند جشن ۴۴مین سالگرد پیروزی انقلاب و میلاد حضرت علی (ع) در روستای زرامین سفلی و با حضور استاندار و سایر مسئولین استانی و شهرستانی و آحاد مردم برگزار شد.

در خاتمه استاندار همدان در شهرداری برزول و در جمع خانواده‌های شهدا، اعضای مرکز نیکوکاری، اعضای شورای شهر و شهرداری برزول حضور یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات