معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری:

۳۴ هزار نفر از دانشگاهیان به اردوی راهیان نور اعزام شدند

کلانتری گفت: از پارسال تاکنون، ۳۴ هزار نفر از دانشگاهیان کشور اعم از دانشجو، استاد و کارمند به راهیان نور اعزام شدند.
کد خبر: ۹۴۸۹۲۶۳
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، عبدالحسین کلانتری در جلسه قرارگاه شهید علم الهدی دانشگاهیان استان کرمان که با موضوع هماهنگی برای برگزاری اردو‌های راهیان نور در کرمان برگزار شد، گفت: به گفته مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اردو‌های راهیان نور، یک فناوری فرهنگی و اجتماعی بی‌بدیل است که برکات و نعمات زیادی را در این سال‌ها از این فناوری در فضای کل کشور و به صورت خاص در دانشگاه‌ها شاهد بودیم.
او افزود: به دلیل کرونا این رویداد بزرگ، چند سال کم فروغ شده بود؛ اما از پارسال این رویداد در یک مقیاس باورنکردنی برگزار شد و در مجموعه آموزش عالی کل کشور، شاهد اعزام ۳۴ هزار نفر دانشگاهیان اعم از دانشجو، استاد و کارمند به مناطق جنگی بودیم که بیشترین تعداد را دانشجویان تشکیل می‌دادند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در کرمان بیان داشت: واقعیت این است که به خاطر مسائل مالی، لجستیکی و شیوه نامه‌های بهداشتی بیش از این امکان اعزام نداشتیم و گرنه به صورت بالقوه بیش از ۱۰۰ هزار نفر علاقه‌مند به شرکت در این اردو‌ها بودند و ثبت نام کرده بودند.
حسین اکبری فرد، رئیس دانشگاه باهنر کرمان هم گفت: تلاش بر این است که ۱۰ درصد از دانشجویان به اردو‌های راهیان نور در جنوب کشور اعزام شوند.
او با بیان اینکه اعزام دانشجویان به اردوی راهیان نور از اسفند آغاز می‌شود، افزود: این اعزام‌ها در ۲ نوبت انجام می‌شود.
اکبری فرد بیان داشت: اعزام دانشجویان پسر از تاریخ ۱۱ تا ۱۸ اسفندماه خواهد بود و اعزام دانشجویان دختر در تاریخ‌های ۵ اسفند و از تاریخ ۱۷ تا ۲۰ است.

ارسال نظرات