گذری بر زندگینامه شهدای 57 در استان مرکزی؛

بزرگمرد کوچک ساوجی، قهرمان پر افتخار

"سید عباس اسدی"، بزرگمردی کوچک که در 16 سالگی در جریان تظاهرات مردمی علیه رژیم سفاک پهلوی بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید و نماد انقلاب در ساوه شد.
کد خبر: ۹۴۸۹۲۷۲
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ از نکات قابل توجه شهدای انقلاب اسلامی در استان مرکزی و جای جای کشو عزیزمان ایران، میانگین سنی پایین آن ها است، جوانانی که زندگی خود را وقف مبارزات انقلابی کردند تا پیروزی حق علیه باطل با همت و اراده مردمی محقق شود؛ و به راستی اینکه می‌ گویند شهدا درخت انقلاب را آبیاری کردند بی دلیل و بی منطق نیست.

نگاهی به سن و سال شهدای انقلاب اسلامی استان مرکزی نشان می‌ دهد که از شهید  11 ساله تا شهید 60 ساله همگی در مبارزات انقلابی سهم داشتند و این نشان می‌ دهد که مردم از اقشار مختلف از سنین مختلف و از شهرهای مختلف در روند مبارزات انقلابی نقش‌ آفرین بودند؛ نقشی که بعد از انقلاب و در دوران دفاع مقدس نیز ادامه یافت و حاصل آن تقدیم هفت هزار شهید دفاع مقدس توسط مردم استان مرکزی شد.

 

شهید سیدعباس اسدی در هشتم دی ماه سال 1340 در خانواده‌ای مذهبی در شهرستان ساوه دیده به جهان گشود؛ از آغاز کودکی سری پر شور داشت؛ هیچ گاه در بازی های کودکانه اش هم، مقابل کودکان و جوانان زورگو تسلیم نمی‌ شد.

پدرش سید کاظم به او آموخته بود که در سختی‌ ها و مشکلات چگونه برخورد کند و در برابر ستمگران و ظالمان سر تعظیم فرود نیاورد و ایستادگی کند.

دارای مناعت طبع و فردی خاضع بود و با سن کمی که داشت کمبودهای اجتماع را حس و حق‌ کشی‌ های موجود را با اعماق وجودش درک می‌کرد.

بعد از جریان هفده شهریور و آغاز تظاهرات مردمی علیه رژیم سفاک پهلوی، او نیز سر از پای نشناخه و به رغم سن و سال کمی که داشت به صف مبارزین و مخالفین علیه رژیم پهلوی پیوست.

در حالیکه یأس، سکوت و خفقان بر عده ای سایه افکنده بود، جوانان دلیر و از خودگذشته‌ ای، همچون "سید عباس اسدی"، با مشت گره کرده و فریاد "مرگ بر شاه" آن چنان عرصه را بر عمال پلید پهلوی تنگ کردند که طولی نکشید کاخ ظلمانی و پوشالی 2500 ساله در گورستان تاریخ مدفون شد.

"عباس" هنوز شانزده سال را تمام نکرده بود که در راهپیمایی علیه شاه، در هجدهم مهر ماه سال 1357 بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید؛ مزارش در گلزار شهدای شهرستان ساوه واقع است.

عباس و جوانانی همچون او از جان خود گذشتند تا امروز ایران اسلامی پایدار بماند، شهدایی که جز عنایت حق تعالی و رضایت ملت ایران اسلامی به چیز دیگری نمی‌ اندیشیدند.

انهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار