چهارمین جشنواره ره‌آورد سرزمین نور استان اردبیل با تجلیل از 71 برگزیده به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۴۹۰۰۶۸
|
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰

اختتامیه چهارمین جشنواره ره‌آورد سرزمین نور در اردبیل+ عکس

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ره‌آورد سرزمین نور با حضور سردار غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس (ع)، رضوان باقلاچی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری اردبیل، مسئولان نظامی و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان در سالن ولایت اردبیل برگزار شد.

بهروز زارعی مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار سبلان ما به تشریح جزئیات چهارمین جشنواره ره‌آورد سرزمین نور در استان اردبیل پرداخت و گفت: تابستان امسال برای اولین‌بار پس از ایام کرونا کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی شمال غرب کشور اعزام شدند تا بامعرفت افزایی محضر قدمگاه شهدا در مناطق عملیاتی شمال غرب، مروجین فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه شوند.

وی به دوران کرونا نیز اشاره کرد و گفت: اردوهای راهیان نور در دوران کرونا به‌صورت غیرحضوری و در بستر شبکه شاد ویژه دانش‌آموزان و کانال روایت نور در شبکه‌های اجتماعی برای عموم مردم برگزار شد تا علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت از کشف گنجینه‌های ناب دفاع مقدس عقب نمانند.

زارعی در ادامه سخنان خود به چهارمین جشنواره ره‌آورد سرزمین نور اشاره کرد و گفت: بعد از فراخوان چهارمین جشنواره تعداد 10874 اثر در قالب‌های دل‌نوشته، ویدئوکست در بستر راهیان نور غیرحضوری و تعداد 750 اثر در قالب متن ادبی، دل‌نوشته و 150 قطعه عکس و فیلم در بستر راهیان نور حضوری به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی به نحوه داوری آثار نیز اشاره کرد و گفت: در بخش دانش‌آموزان که در ایام کرونا در بستر شبکه شاد برگزار شد داوران آموزش‌وپرورش به قضاوت پرداختند و در بخش راهیان نور حضوری و غیرحضوری نیز کار داوری بر عهده اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بود.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت عباس (ع) به منتخبین جشنواره در بخش‌های حضوری و غیرحضوری اشاره کرد و گفت: در راهیان نور غیرحضوری که در بستر شبکه شاد ویژه دانش‌آموزان در دوران کرونا برگزار شد 41 نفر به انتخاب داوران برگزیده شدند.

وی به منتخبین بخش حضوری نیز اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز پس از داوری نهایی 30 زائر سرزمین‌های نور به‌عنوان منتخبین چهارمین جشنواره ره‌آورد سرزمین‌های نور انتخاب و تجلیل شدند.

زارعی به منتخبین برتر این دوره از جشنواره اشاره کرد و گفت: در بخش دل‌نوشته راهیان نور حضوری پریسا رمضانی از شهرستان کوثر، در بخش دل‌نوشته راهیان نور غیرحضوری  دوره اول متوسطه متین شهماری از ناحیه 2 اردبیل، در بخش کلیپ و مستند راهیان نور حضوری رحیم نجفی از اردبیل، در بخش عکس راهیان نور حضوری مهدی جدی از اردبیل، در بخش ویدئوکست راهیان نور غیرحضوری دوره اول متوسطه اسماء نوری از شهرستان گرمی و  ویدئوکست راهیان نور غیرحضوری دوره دوم متوسطه آیدا یادگاری از شهرستان خلخال رتبه‌های برتر را از آن خود کردند.

وی با بیان اینکه آثار تمامی شرکت‌کنندگان به جشنواره ملی ره‌آورد سرزمین نور نیز ارسال شده است، گفت: آثار منتخبین استانی در قالب کتابی تحت عنوان حس پروانگی توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چاپ و منتشر خواهد شد.

سخنرانی جهان‌بخش عطایی معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس (ع)، روایتگری ذکی‌اله خوشبخت از پیش‌کسوتان دوران انقلاب و دفاع مقدس، اجرای تئاتر با موضوع دفاع مقدس و سرود حماسی در کنار قرائت دل‌نوشته و بیانیه هیئت داوران و تجلیل از برگزیدگان چهارمین جشنواره استانی ره‌آورد سرزمین نور از جمله برنامه‌های این مراسم در اردبیل بود.

ارسال نظرات