استاندار مازندران:

به دنبال ایجاد ۲۰۰۰ واحد دامداری صنعتی در روستا‌های مازندران هستیم

ساری-مقام عالی دولت در مازندران با بیان اینکه باید در ارائه خدمات به عشایر توجه ویژه‌ای شود،گفت: بدنبال ۲۰۰۰ واحد دامداری صنعتی در روستا‌های استان هستیم.
کد خبر: ۹۴۹۰۶۱۹
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴

۲۰۰۰ واحد دامداری صنعتی در روستا‌های مازندران احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،سیدمحمود حسینی پور ظهر امروز در همایش تجلیل از شبانان و گله داران عشایر استان مازندران که با حضور سردار حزنی معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگي و محرومیت‌زدايي سپاه در سالن الغدیر سپاه کربلا مازندران برگزار شد، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) به روستاییان و عشایر عزت داد، گفت: ‎در ایام الله دهه فجر باید نسبت به خدماتی که جمهوری اسلامی ایران به مناطق روستایی و عشایر ارائه کرد برای جوانان و نوجوانان تبیین صورت بگیرد تا مورد سیاه نمایی دشمنان قرار نگیرد.

حسینی پور افزود: در تولید و رونق اقتصاد عشایر می‌بایست امکانات روز را برای عشایر فراهم کنیم  به همین منظور پنل‌های خورشیدی جهت بهره وری بیشتر در اختیار عشایر استان قرار گرفته است که بصورت نمادین امروز رونمایی می‌شود.

به دنبال ایجاد ۲۰۰۰ واحد دامداری صنعتی در روستا‌های مازندران هستیم
استاندار مازندران با اعلام اینکه ۶۰ درصد گوشت قرمز استان مازندران را عشایر تولید می‌کنند ،ادامه داد:باید اقدامات بیشتری برای عشایر انجام بدهیم تا وضعیت معیشتی عشایر تغییر پیدا کند. عشایر نیازمند تکنولوژی و امکانات جدید هستند تا بتوانند فعالیت‌های خود را با کیفیت بهتری انجام دهند.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان اینکه باید در ارائه خدمات به عشایر توجه ویژه‌ای شود و مورد تاکید ریاست جمهور است، بیان کرد: برنامه مهمی برای اقتصاد روستا داریم و با توجه به اینکه بدنبال ۲۰۰۰ واحد دامداری صنعتی در روستا‌های استان هستیم عشایر نقش مهمی در این راستا دارند که اولویت اول ایجاد این واحد‌ها  برای عشایر استان مازندران می‌باشد و بعنوان دولت، کارسازی و حمایت می‌کنیم.

به دنبال ایجاد ۲۰۰۰ واحد دامداری صنعتی در روستا‌های مازندران هستیم
حسینی پور در همین رابطه اضافه کرد: شرکت کاله مازندران این مهم را پذیرفت که شیر همه روستاییان را بصورت تضمینی خریداری کند و در حال حاضر پالایشگاه شیر کاله در استان فعال شده است که ۱۲۰۰ محصول از این پالایشگاه تولید می‌شود و تنها ۵ درصد شیر این پالایشگاه در استان مازندران تامین می‌شود.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به اینکه تولید ریشه اش در روستاست و روستا سهم بسزایی در رشد اقتصاد ملی دارد، بیان کرد: قطار سازندگی در روستا‌های مازندران به حرکت درآمده است و در این راستا کارشناسان و مدیران جهاد کشاورزی استان باید میز‌های کار خود را در روستا‌ها مستقر کنند چرا که با تمرکز در شهر‌ها نمی‌توانیم برای عشایر نسخه بپیچیم می‌بایست مشکلات روستاییان و عشایر را از نزدیک ببینیم تا بتوانیم مشکلات شان را حل کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار