خبرهای داغ:
قاسمی‌فرزاد:

مهم‌ترین رکن و جایگاه اساسی زن در خانواده است / جمهوری اسلامی برای پیشرفت بانوان مانعی ندارد

همدان- استاندار همدان گفت: بانوان در حوزه‌های مختلف بسیار نقش‌آفرین هستند؛ مهم‌ترین رکن و جایگاه اساسی زن در خانواده است که اگر زن در خانواده نباشد، خانواده دچار فروپاشی می‌شود.
کد خبر: ۹۴۹۰۷۰۶
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در اولین کنگره بانوان تاثیرگذار استان که با حضور مسئولین کشوری، بانوان تاثیرگذار استان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در استانداری همدان برگزار شد، ضمن تبریک و تهنیت ایام الله دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ایام ماه مبارک رجب، اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک تشخص، وزانت و یک جایگاه خاصی برای بانوان، هم قائل است و هم ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه نظام استکباری زن را به عنوان ابزار و وسیله می‌خواهد تا برای مطامع و اهداف خود استفاده کند و مکتب تعالی‌ساز انسان اسلام، زن را رکن تعالی بخش معرفی می‌کند، افزود: تفاوت‌های زیادی وجود دارد؛ شما تفاوت زن را در قانون‌های کشورهای دیگر بررسی کنید در کشور پیرِ فرتوت انگلستان استعمارگر، جایگاه زن در بسیاری از ظلم‌ها علیه زن‌ها است، زنانی که نیمی از جامعه و عضو تاثیرگذار جامعه هستند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه جایگاهی که هویت اصلی او است، همگی الهام گرفته شده از مکتب و قرآن عزیز است و قرآن هر دو را کنار هم قرار می‌دهد، گفت: در هیچ کجای قرآن کریم رجحان و برتری نسبت بر جنس مرد بر زن نبوده است و هر دو همواره کنار هم قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم در حوزه‌های مختلف بررسی کنیم، می‌بینیم که بانوان در حوزه‌های مختلف بسیار نقش‌آفرین هستند؛ مهم‌ترین رکن و جایگاه اساسی زن در خانواده است که اگر زن در خانواده نباشد، خانواده دچار فروپاشی می‌شود.

قاسمی فرزاد عنوان کرد: جمهوری اسلامی مطلقا برای پیشرفت بانوان مانعی ندارد و محدودیتی قائل نیست و بانوان ما توانستند در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کنند.

وی گفت: صبر، بردباری و مقاومتی که بانوان ما در دفاع مقدس از خود نشان دادند همچنین پس از شهادت همسرانشان مثال زدنی است؛ خود منشا حمایت و اثرگذاری در جامعه هستند و نمونه و مثال کوچکی از این جامعه زنان این اجتماع کوچک است که زنانی تاثیرگذار در جامعه ما هستند.

استاندار همدان بیان کرد: خداوند عادل است و به همه یکسان نبوع داده اما بانوان ما خوب درخشیدند؛ ۳۴ درصد کادر درمان ما بانوان هستند که بسیار خوب درخشیدند؛ در دوران کرونا بسیاری از پزشکان و پرستاران متعهد ما هفته‌ها و ماه‌ها دور از خانواده بودند و برای التیام بخشیدن هموطنان و همنوعان خود در عرصه حضور داشتند.

وی ابراز کرد: ۳۰ درصد حوزه مدیریتی کشور در اختیار بانوان تاثیرگذار است و در استان هم مدیران زن توانمند زیادی داریم.

استاندار همدان با بیان اینکه در حوزه سلامت و بهداشت جامعه هدف ما، زنان به خوبی تحت سلامت عمومی قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: مدال آوری زنان در عرصه‌های ورزشی مثال زدنی است که دختران ما ۸۷۷ مدال ورزشی را کسب کردند.

وی با اشاره به اینکه امام راحل ما نگاه ویژه به تاثیرگذاری بانوان داشت، عنوان کرد: نمونه بارز زنان ما مرحومه مرضیه دباغ بود که از مبارزین نستوه تاریخ و اولین فرمانده زن سپاه در کشور و نماینده ویژه امام (ره) به گروباچف در اتحاد جماهیر شوروی سابق بود و رهبر معظم انقلاب نیز به زن توجه خاصی دارند و در بیانات اخیر فرمودند مطالبه ما از غرب در تضییع حقوق زن است؛ نگاه ما به زن نگاه تکریم و تعالی بخشیدن به انسان است اما نگاه غرب ابزاری است.

در ادامه این مراسم از بانوان تاثیرگذار استان همدان تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات