امام‌جمعه بهاباد:

اگر انقلاب اسلامی رخ نمی‌داد قطعاً تحت سلطه آمریکا بودیم/ افزایش امنیت با شرکت در راهپیمایی

امام‌جمعه بهاباد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی «استقلال و آزادی» را برای ایران به ارمغان آورد، گفت: اگر انقلاب اسلامی رخ نمی‌داد قطعاً تحت سلطه آمریکا بودیم.
کد خبر: ۹۴۹۰۸۰۱
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابراهیمی بشکانی در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: نهضت انقلاب اسلامی بر پایه محور قرآنی شکل گرفته است؛ در ذیل آیه ۱۴۱ از سوره نساء آمده است که کافر نباید هیچ نوع سلطه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ... بر مسلمان داشته باشد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) سلطه استکبار بر کشور را نپذیرفتند و آن را محکوم می‌دانستند، ادامه داد: امام خمینی (ره) طی دورانی که در تبعید و ترکیه بودند، کتاب تحریرالوسیله را نوشتند که در این کتاب به مبحث دفاع پرداخته‌اند؛ در بخش دفاع ۱۰ فتوا مربوط به موضوع سیاسی و فرهنگی است که طی این فتوا‌ها آورده‌اند که به هر دلیلی سلطه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی از طریق غیرمسلمانان حرام است.

ابراهیمی بشکانی با اشاره به اینکه منشأ اساسی انقلاب اسلامی در اندیشه حضرت امام (ره)، این است که مسلمان نباید زیر سلطه کفر باشد، تصریح کرد: اساس انقلاب اسلامی بر این مبنا بنیان شده که هر نوع سلطه استعمار را نفی کند؛ اینکه مردم و امام خمینی (ره) به پا خواستند به این خاطر بود که شاه علاوه بر فساد‌هایی که داشت عامل اصلی آمریکا و انگلیس در ایران بود.

امام‌جمعه بهاباد ادامه داد: در سند ۱۶ جلد دوم انتشاریافته از اسناد لانه جاسوسی، سفیر آمریکا گفته است که آیت‌الله خمینی در پاریس دیگر مبنای مبارزات خود را بر پایه سقوط شاه بنیان‌گذاری نکرده؛ بلکه مبارزه را بر مبنای رفع سلطه‌گری ابرقدرت‌ها و استعمارگران انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه اگر انقلاب اسلامی رخ نمی‌داد، وضعیتی نابسامان داشتیم، افزود: البته کسانی که آمار و اطلاعات از برنامه‌های پنج‌ساله اول، دوم و سوم شاه که آخرین برنامه بوده را داشته باشند، خیلی بهتر می‌توانند بیان کنند که اگر انقلاب اسلامی رخ نمی‌داد، چه وضعیتی داشتیم.

ابراهیمی بشکانی با اشاره به اینکه آخرین وزیر آموزش‌وپرورش شاه زنی بهایی بود، اذعان کرد: تصور کنید که در کشوری با ۳۶ میلیون جمعیت مسلمان، وزیر آموزش‌وپرورش آن یک بهایی باشد، سرنوشت این کشور مسلمان به کجا خواهد رسید؟

وی افزود: کشوری که در وزارت خارجه و برخی مناصب بزرگ افراد غیرمسلمان باشند، آن کشور به کجا می‌رسید؟ چیزی از حکومت الهی باقی می‌ماند؟

امام‌جمعه بهاباد تصریح کرد: شاه در کتاب پاسخ به تاریخ اعلام کرده است که آمریکایی‌ها به گفته خود شاه پایگاه‌های نظامی مخفی داشتند که حتی شاه هم اجازه ورود به آنجا را نداشت؛ اگر این روال ادامه داشت، قطعاً امروز یکی از کشور‌های تحت سلطه آمریکا بودیم.

وی با بیان اینکه لازم است عامه مردم با همه ادیان و با هر اعتقاد، مکتب و خط فکری، برای پابرجا ماندن کشور و نفی سلطه استعمار در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنند، اظهار کرد: خطاب به مردم می‌گویم ما زحمتی ۴۴ساله کشیدیم تا به این نقطه رسیدیم که در بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب فرمودند باید هفت گام آینده را باید برداریم و یکی از فاز‌های هفت گام آینده، امنیت اجتماعی سیاسی است تا دشمن نسبت به ایران طمع نداشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار