خبرهای داغ:

حکایتی از مشت‌های گره کرده کرمانشاهیان در هوای سرد بهمن ماه

چهل و چهارمین جشن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در هوای سرد کرمانشاه با حضور با شکوه مردم و شمت های گره کرده آنان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۱۵۹۶
|
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، بیش از چهل و چهار سال پیش مردم کرمانشاه در ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ در سرمای بهمن ماه جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران را گرفتند و امروز نیز حضور گسترده مردم این دیار در خیابان‌ها با وجود دمای زیر صفر درجه و سرد این شهر حماسه‌ای دیگر آفرید؛ تا مردم بار دیگر چهل و چهار سال بعد از پیروزی انقلاب با آرمان‌های انقلاب اسلامی و خون شهدا تجدید بیعت کنند.

دقیقاً چهل و چهار سال پیش بود که خیابان‌های کرمانشاه میزبان جشن‌های مردمی بود که به شکرانه پیروزی انقلاب شکل گرفته بود و امروز پس از گذشت بیش از چهار دهه این جشن در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تداوم دارد و خط بطلانی است به‌تمامی نقشه‌های شوم دشمنان که برای بر هم زدن اتحاد ملت ایران کشیده می‌شود.

شعارها اما حکایت‌شان همان حکایت ۴۴ سال پیش است و روح شعارها همان روحیه استکبار ستیز؛ «هیهات من الذله»، «مرگ بر استکبار»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و بالاتر از همه شعار «الله‌اکبر» شعارهایی بود که ۴۴ سال است طنین انداز می‌شود و نسل جوان و نوجوان به همراه نسل انقلاب یکصدا آنها را فریاد می‌زنند.

مشت‌های گره‌کرده شهروندان اما حکایت دیگری داشت؛ از پیرمرد و پیرزنی که ایام مبارزات انقلابی را درک کرده بودند تا میانسالانی که در زیر بمباران‌های رژیم بعث مشت گره کرده خود را به دهان استکبار جهانی زده بودند؛ اما در این میان مشت گره کرده و محکم جوانان و نوجوانان حکایت دیگری داشت که پیامش مقاومت بود و ایستادگی، مشت گره کرده کودکی که روی شانه‌های پدرش نشسته بود و نوزادی که در بغل مادرش بود پیام تداوم انقلاب را فریاد می‌زد؛ این مشت‌ها روایت می‌کرد تا جهانیان بدانند این انقلاب از کجا شروع شده و با ایستادگی ملت همیشه در صحنه قرار است به کجا برسد.

راهپیمایی امروز کرمانشاه اما تفاوت‌هایی با سایر راهپیمایی‌های سال‌های قبل داشت، و آن تنوع، شور، هیجان و شادابی بود که به واسطه حضور گسترده جوانان و نوجوانان به چشم می‌آمد؛ و این حضور پرشور خاری در چشم دشمنانی شد که چندماه پیش به دنبال برهم زدن آرامش و اتحاد ملت ایران بودند.

ایستادگی، مقاومت، ایثار، شکست ناپذیری، تسلیم نشدن در مقابل دشمن به ویژه استکبار، سازش ناپذیری، غرور، شکوه، استقامت و حمایت از آرمان‌های انقلاب، همه و همه تجلی از راهپیمایی ۲.۵ ساعته در کرمانشاه بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار