خطیب جمعه باغملک در جمع مردم شهید پرور و همیشه در صحنه گفت: انقلاب اسلامی ایران ، نماد روشن پیروزی حق بر باطل بود که میتوان آن را از مهمترین آوردگاه مبارزه حق و باطل دانست ، اتفاقی بی نظیر و شگفتآور که در عین ناباوری به وقوع پیوست و تغییر ناپذیری سنت الهی در نصرت حق و شکست باطل را اثبات کرد و سر منشاء حرکت و جریان بزرگ در تاریخ زندگی انسانها شد.
حجت الاسلام و المسلمین مهدی بهمنی با اشاره به اتفاق بزرگی که قطعاً مقدمهی پیروزی نهایی حق بر باطل و طلوع خورشید ولایت عظمی ارواحنا فداه است افزود: ما معاصر با مبارک ترین پدیده قرون معاصر یعنی انقلاب اسلامی هستیم ، پدیدهای الهی که آرزوی ۷۰۰۰ ساله انبیاء و ۱۴۰۰ ساله ائمه اطهار سلام الله علیهم اجمعین بوده است ، به همین دلیل است که امام راحل رضوان الله علیه میفرمایند: حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر ، ولو امام عصر باشد ، اهمیتش بیشتر است ، همچنان که وقتی پیامبر اکرم(ص) برای تشکیل حکومت اسلامی راهی مدینه شد و حضرت علی علیه السلام در لیله المبیت در بستر پیغمبر(ص) آرمید تا جان خودش را فدای تشکیل حکومت اسلامی کند ، همچنانی که وجود مقدس سیدالشهدا(ع) جان مطهر خود و همه فرزندانش را فدای تشکیل حکومت اسلامی کرد.
وی بیان کرد: جمهورى اسلامى ، آرزوى همه اولیا و ائمّه بزرگوار ماست که امروز تحقّق پیدا کرده است ، و لو ناقص. (کاملش هم ، إن شاء اللَّه، در دوران حکومت کبرى و ولایت عظماى حضرت بقیه اللَّه فى الارضین، ارواحنا لتراب مقدمه الفداء، ظاهر و آشکار خواهد شد ، بنابراین طبیعی است که ما دشمن داشته باشیم همانطور که تمام رهبران الهی دشمن داشتند: به تعبیر قرآن «وَ کَذلِکَ جَعَلْنا لِکُلِّ نَبِی عَدُوًّا شَیاطِینَ الْإِنْسِ وَ الْجِنِّ. ما دشمن داریم و وجود دشمن، در نهایت به نفع جبهه ایمان است.
خطیب جمعه باغملک یکی از مهم ترین ابعاد و علل توفیق امام راحل(ره) در راهبری پیروزمندانه انقلاب و نظام اسلامی، شناخت دقیق ایشان از مردم متدین، باوفا و شجاع ایران بیان کرد و ادامه داد: البته توانمندی امام در استخراج این قدرت برای پیشبرد اهداف الهی و غلبه جبهه حق بر باطل بوده است ، امام راحل(ره)ملت شریف ایران را از امت حجاز در عهد رسول الله(ص) و مردم عراق در عهد امیرالمؤمنین(ع) امام حسین(ع) بالاتر میداند و این فرمایش را مبتنی بر فرمایش نبوی صلی الله علیه و آله است: «ای علی! بدان شگفتانگیزترین مردم از جهت ایمان و عظیمترین آنها از روی یقین، مردمی هستند که در آخرالزمان خواهند بود ، پیامبر را ندیدهاند و از امام نیز محجوبند اما به سیاهی که بر سفیدی رقم خورده است(نوشته قلم بر روی کاغذ)، ایمان دارند ، پیامبر(ص) در روایتی دیگر، چنین کسانی را «برادران خود» نامید، در حالی که به دیگران «اصحاب» اطلاق فرمودند.
وی در پایان با اشاره به عفو رهبر معظم انقلاب نسبت به فریب خوردگان در فتنه غربی ، عبری و عربی خاطر نشان کرد: با پایان اغتشاشات و فاصله گرفتن دو ماهه از آن و پس از ابراز ندامت خاطیان ، زمان ابراز محبت و دستگیری با صدور فرمان عفو رسید ، ایام بین عید میلاد امیرالمومنین علیه السلام و مبعث پیامبر رحمت و تقارن آن با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و پیروزی بزرگ ۲۲ بهمن ، موعد این اقدام پدرانه و حکیمانه بود ، درباره عفو مربوط به اغتشاشات و فتنه اخیر میتوان گفت ، رهبر حکیمی که در موضع پدری دلسوز ، از جرم و خطای فرزند فریب خورده خود میگذرد تا اولا از به خطر افتادن آینده فرزند به خاطر ثبت جرم در محیط فتنه گون ، جلوگیری کند و ثانیا مدبرانه و خردمندانه ، آینده نظام اسلامی را از برافراشتن پیراهن تظلم خواهی توسط وسواسان خناس شیطانصفت بر حذر بدارد و نظام را از اصابت کینه توزیهای احتمالی ایشان و خانواده ایشان ، محافظت کند.