خواهر بسیجی شفیقه شفیعی؛ با آمدن امام خمینی (ره) به میهن و به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی، زن هویت پیدا کرد چرا که تا قبل از آن زن یک عنصر بی خاصیت و ابزاری در دست سلطه طلبان بود.
کد خبر: ۹۴۹۱۹۹۲
|
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، خواهر بسیجی شفیقه شفیعی، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج خواهران شهرستان جیرفت و یکی از زنان مبارز انقلابی است. بانویی که در خانواده ای متدین چشم به جهان گشوده و در دوران جوانی در برابر ظلم و ستم پهلوی ساکت ننشسته و هم صدا با دیگر آزادی خواهان بر علیه طاغوت به پا خاسته است.

دهه فجر فرصتی شد تا برای معرفی زنان مبارز انقلابی پای صحبت یکی از این بانوان مبارز بنشینیم.

خواهر بسیجی شفیقه شفیعی در گفتگو با خبرنگار بسیج؛ کلام خود را با گفتن اماما خوش آمدی آغاز می کند و می گوید؛ با آمدن امام خمینی (ره) به میهن و به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی، زن هویت پیدا کرد چرا که تا قبل از آن زن یک عنصر بی خاصیت و ابزاری در دست سلطه طلبان بود.

به گفته او؛ امام در سخنرانی های اوایل انقلاب به نقش زنان و تاثیرگذاری آنها در اجتماع و پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرده و در واقع این گونه شخصیت و جایگاه واقعی زنان را گوشزد می کند.

شفیعی با مرور خاطرات قبل از انقلاب، می گوید؛ گر چه در آن دوران جیرفت از قم، تهران و سایر شهرهایی که محور مبارزه انقلابیون بودند فاصله داشت و از سوی دیگر وسایل ارتباط جمعی و رسانه در دسترس نبود اما زنان و مردان این دیار نیز از قافله انقلاب جا نماندند.

این بانوی مبارز انقلابی می گوید؛ اعلامیه های حضرت امام به دست ما می رسید و در آن دوران که ۱۹ سال بیشتر سن نداشتم و دبیر زبان انگلیسی مدرسه روستای خاتون آباد بودم اعلامیه ها را به دور از چشم دیگران به مدرسه می بردم و در بین دانش‌آموزان پخش می کردم.

شفیعی یادش می آید که ۶ آبان ماه ۱۳۵۷ پس از مدتی فعالیت بر علیه طاغوت، حالا دیگر ساواک او و همکاران مبارزش را شناسایی کرده و قصد دارد به ظن خود به آنها درسی عبرت آموز دهد.

به گفته او؛ صبح آن روز عده ای چماق به دست با سر دادن شعار جاوید شاه مسیر خانه اجاره ای آنها به مدرسه را سد می کنند و با چوب و چماق به جانشان حمله ور می شوند.

این بانوی مبارز انقلابی ادامه می دهد و می گوید؛ به هر سختی که بود با کمک اهالی روستا از دست آنها فرار کردیم و نزدیک غروب خانواده ها که حالا از اوضاع ما با خبر شده بودند از یک جاده فرعی به دنبال ما آمده و ما را به شهر جیرفت رساندند، فردای آن روز به اداره آموزش و پرورش و سپس به پزشک قانونی مراجعه کردیم و با توجه به شدت جراحات، ۴ ماه استراحت پزشکی نصیبمان شد.

شفیقه شفیعی در دوران استراحت پزشکی تا پیروزی انقلاب اسلامی، دست از مبارزه با طاغوت بر نمی دارد و همچنان به پخش شبانه اعلامیه ها و حضور در راهپیمایی ها ادامه می دهد.

او رمز پیروزی انقلاب اسلامی را رهبری حکیمانه امام خمینی (ره)، ایمان و وحدت مردم می داند و می گوید؛ پس از فرمان امام خمینی (ره) برای بازگشایی مدارس در اردیبهشت ۱۳۵۸ به همان مدرسه در روستای خاتون آباد بازگشتم و مشغول خدمت شدم.

این بانوی مبارز انقلابی در بین سخنانش گذری به خاطرات دوران دفاع مقدس می زند و از آن روزها می گوید؛ پس از مدتی جنگ تحمیلی شروع شد و ۳۰ نفر از دانش آموزان پسرم به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

او یادش می آید که در آن دوران سخت چطور با چند تن از بانوان جیرفت در مکتب الزهرا گرد هم جمع می شدند و برای پشتیبانی از جبهه های جنگ رب گوجه، آبلیمو، پشه و لباس برای رزمندگان تهیه می کردند.

به گفته شفیعی؛ مهمتر از کارهای پشتیبانی جبهه، روحیه دادن به رزمندگان بود چرا که اگر همسران، مادران و رزمندگان بیقراری می کردند آنگاه رزمندگان نمی توانستند با خیال آسوده به درستی در جبهه ها نقش آفرینی کنند.

این بانوی مبارز انقلابی می گوید؛ نقش در زنان در پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی و کرونا هرگز کمتر از مردان نبوده و آنها همواره در همه عرصه ها خوش درخشیده اند.

شفیعی می گوید؛ امروز به برکت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زنان در همه عرصه ها از پست های مدیریتی گرفته تا ورزشی، فرهنگی، هنری و غیره مشغول فعالیت هستند که این مهم را مدیون خون شهدا و امام راحل هستیم.

او به عنوان یک زن موفق ایرانی ۳۳ سال خدمت در اداره آموزش و پرورش، ۱۴ سال مسئولیت خوابگاه دخترانه و مشاور دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت را در کارنامه خود دارد.

شفیعی که سابقه ۱۹۶ ماه خدمت پشت جبهه را دارد، می گوید؛ یک هفته پس از آغاز جنگ تحمیلی یعنی در تاریخ ۹ مهرماه سال ۱۳۵۹ بسیجی شدم تا با نام نویسی در بسیج بتوانم به جبهه اعزام شوم که البته در آن دوران هیچ یک از بانوان بسیجی جیرفتی به جبهه اعزام نشدند.

به گفته این بانوی مبارز انقلابی که به بسیجی بودن خود افتخار می کند؛ سال ۱۳۸۲ به عنوان بسیجی نمونه کشوری انتخاب شده است و تاکنون هر ماموریت بسیج و سپاه محول کرده با دل و جان انجام وظیفه کرده است.

او سال ها فرمانده پایگاه مقاومت بسیج است

و می گوید؛ هر چه دارم از برکت بسیج و سپاه است و همواره فعالیت در بسیج را در راس کارهای خود قرار داده ام.

شفیعی که حالا دیگر سابقه ۱۸ سال خدمت در شورای اسلامی شهر جیرفت را در کارنامه کاری خود دارد، می گوید؛ یکی از دغدغه های مهم حضرت آقا بحث جوانی جمعیت و فرزند آوری است.

این بانوی مبارز انقلابی می گوید؛ از سال ۱۳۸۲ به عنوان رییس شعبه ۸ شورای حل اختلاف شهرستان جیرفت با سعی و تلاش مانع از هم پاشیدگی بنیان خانواده ها شده و تا حدود زیادی در این امر موفق بوده است و امروز نیز با توجه به رفع دغدغه حضرت آقا تمام تلاش خود را به کار گرفته تا کانون خانواده ها با طلاق از هم نپاشد تا از این طریق در لبیک به ندای رهبر امت سهمی هر چند کوچک داشته باشد.

او از زنان فعال اجتماعی است و با ستاد نمازجمعه و شورای فرهنگ عمومی شهرستان جیرفت، هیئت رزمندگان اسلام و ستاد عتبات عالیات همکاری دارد.

به گفته شفیعی؛ یک زن اول باید یک همسر خوب و مادری نمونه باشد و سپس با حفظ شئونات اسلامی در صحنه های اجتماعی فعالیت کنند.

این بانوی مبارز انقلابی می گوید؛ بانوان گرانقدری همچون حضرت زهرا (س)، حضرت خدیجه (س)، زینب (س) و ام البنین (س) داریم که بهترین الگو برای زنان مسلمان هستند.

باید خاطرنشان کرد: این که می گویند؛ از دامن زن مرد به معراج می رود را می توان در زنان مبارز انقلابی و در مادران دفاع مقدس به وضوح دید.

ارسال نظرات