۳ میلیون مترمکعب به عملیات تکمیلی سد پیله سهران افزوده شد

با حضور معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی عملیات تکمیلی سد پیله سهران ۳ میلیون متر مکعب افزوده شده و در گذشته ظرفیت سد یک و نیم متر مکعب بوده است.
کد خبر: ۹۴۹۱۹۹۵
|
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴

۳ میلیون مترمکعب به عملیات تکمیلی سد پیله سهران افزوده شد

به گزارش خبرگزاری بسیج ازاردبیل، صفدر نیازی شهرکی  در بازدید از پایاب سد گیوی و پایاب سد کوثر، اظهار داشت: این پایاب به مساحت تقریبی 3000 هکتار بوده که خط اصلی آن در حال اجرا بوده و پس از اتمام عملیات شبکه‌های فرعی نیز توسط سازمان جهاد کشاورزی اجرا خواهد شد و محل تامین آب سد گیوی بوده که تکمیل شده و در حال آبگیری است.

وی افزود: عملیات تکمیلی افزایش دو میلیون متر مکعبی حجم آبگیری سد پیله‌سهران در بخش مرکزی شهرستان اردبیل برای آبیاری تکمیلی چهار هزار و 400 هکتار اراضی زراعی به میمنت دهه مبارک فجر با حضور معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی، معاون استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر شبکه‌های آبیاری و زهکشی و جمعی از مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.

معاون آب و خاک وزیر جهادکشاورزی گفت: در ایام الله دهه فجر یک هزار و 418 طرح در کل کشور در حوزه آب و خاک افتتاح می‌شود که سد خاکی پیله سهران از جمله این طرح‌ها است.

نیازی شهرکی خاطرنشان کرد: در عملیات تکمیلی سد پیله سهران 3 میلیون متر مکعب افزوده شده که این افتتاح به همین مناسبت بوده و قبلا ظرفیت سد یک و نیم متر مکعب بوده است.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از استخر معیشتی گورانسراب خلخال نیز گفت: ظرفیت آبگیری این پروژه 250 هزار مترمکعب با پیشرفت فیزیکی 25 درصد که برای تکمیل آن 250 میلیارد ریال اعتباز لازم دارد و در صورت بهره‌برداری 150 هکتار اراضی پایاب را آبیاری خواهد کرد.
ارسال نظرات