خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی کشور خبر داد

اجرای طرح " از آبخیز تا جالیز" در سراسر خراسان‌جنوبی

مسئول بسیج سازندگی کشور با اشاره به طرح سراسری از آبخیز تا جالیز به منظور تامین آب کشاروزی توسط بسیج سازندگی، گفت: این طرح اگر در بقیه استان‌ها به صورت نقطه‌ای و پروژه‌ای اجرا شود، اما در خراسان جنوبی همه استان دیده خواهد شد چرا که دبیری این طرح هم با خراسان جنوبی است.
کد خبر: ۹۴۹۲۲۹۱
|
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، محمد زهرایی در کارگروه بسیج سازندگی استان اظهار داشت: جشنواره ملی جهادگران در ۱۰ مردادماه ۱۴۰۲ همزمان با سالروز دیدار جمعی از جهادگران با رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: همچنین رزمایش جهادگران فاطمی نیز سال آینده در سه قسمت و در هر فصلی حدود ۱۰ استان براساس اقلیم جغرافیای خود این رزمایش را برگزار خواهد کرد که این رزمایش در خراسان جنوبی در فصل پاییز برنامه‌ریزی شده است.

وی از برگزاری کنگره شهدای جهاد و خدمت برای اولین بار پس از ۴۴ سال از پیروزی انقلاب در سال آینده خبرداد و گفت: بیش از سه هزار و ۳۰۰ شهید جهادگر از جهاد سازندگی را داریم که تقدیم انقلاب شدند و ۵۶ نفر هم از جهادگران آسمانی هستند که ۶ نفر از این شهدا متعلق به خراسان جنوبی هستند.

سردار زهرایی با اشاره به اینکه در بحث محرومیت‌زدایی باید روستا‌های فاقد آب شرب و اصلاح شبکه را در سال آینده مدنظر قرار دهیم، بیان کرد: در استان مسئولان متولی آبرسانی به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار را در طرح بسیج آبرسانی بگنجانند.

وی با اشاره به طرح سراسری از آبخیز تا جالیز به منظور تامین آب کشاروزی توسط بسیج سازندگی، اظهارداشت: این طرح اگر در بقیه استان‌ها به صورت نقطه‌ای و پروژه‌ای اجرا شود، اما در خراسان جنوبی همه استان دیده خواهد شد چرا که دبیری این طرح هم با خراسان جنوبی است.

سردار زهرایی ادامه داد: در آینده نزدیک قرارداد بین جهاد کشاورزی و قرارگاه امام حسن (ع) امضاء و این طرح در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

وی در خصوص اختصاص سهمیه قیر به استان‌ها، عنوان کرد: سال گذشته سهمیه قیر خراسان جنوبی از سه هزارتن به پنج هزار و ۱۰۰ تن افزایش یافت، اما برای سال جاری مجوزی اخذ شده که سهمیه‌بندی وجود نداشته باشد و به هر استان براساس پروژه‌های اجرایی واقعی قیر اختصاص داده می‌شود و براساس دستورالعمل‌ها محدودیتی در این زمینه وجود نخواهد بود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور از افتتاح ۱۰ هزار مسکن محرومان در سالروز تاسیس کمیته امداد در ۱۴ اسفندماه خبر داد و گفت: سال آینده همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی و همچنین نمایشگاه ملی اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود و خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی است که به خوبی نمایشگاه‌های اقتصاد به توان مردم را اجرا کرده است.

وی با اشاره به اینکه اردو‌های جهادی استان به دلیل مصادف شدن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان از ابتدای اسفندماه برگزار می‌شود، گفت: حمایت دولت و دستگاه‌های اجرایی از گروه‌های جهادی باید مورد توجه قرار گیرد.

سردار زهرایی عنوان کرد: برای تامین ماشین آلات بسیج سازندگی و برخی شهرستان‌های خراسان جنوبی، با رویکرد محرومیت‌زدایی و اجرای پروژه‌های زیرساختی، در صورت مساعدت استان همکاری خواهیم داشت.

وی بیان کرد: بانک‌های در پرداخت تسهیلات به دلایل مختلف همراهی لازم را ندارند و باید پیگیری‌ها از سطوح ملی انجام و خراسان جنوبی ویژه دیده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار