خبرهای داغ:

حضور ۱۱ خوزستانی در مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج

۱۱ خوزستانی در مرحله کشوری بیست ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج حضور یافته‌اند.
کد خبر: ۹۴۹۲۴۸۵
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۶

مدیر دارالقرآن بسیجیان سپاه حضرت، ولی عصر (عج) خوزستان گفت: در حال حاضر مرحله کشوری بیست ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج در حال بر گزاری است. ۲۶ نفر مقام اول دوازده رشته زیر ۱۴ سال و بالای ۱۴ سال مسابقات قرآن و عترت بسیج استان را کسب کردند که به دوره ارزیابی مقدماتی کشوری معرفی شدند.حضور ۱۱ خوزستانی در مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج

سواری، اظهار کرد: از این تعداد، در رشته حفظ کل برادران، اسحاق زویدات از ناحیه امام حسین (ع)، در رشته ترتیل، محمد کرملا چعب از ناحیه شوشتر، در رشته حفظ ۱۵جزء احمدعلی اسماعیلی از ناحیه آبادان، در رشته قرائت تحقیق، مهدی سیاحی از ناحیه کارون به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

وی ادامه داد: در رشته ترتیل زیر ۱۴ سال، حسین غبیشاوی از ناحیه شادگان، در رشته حفظ ۴۰ حدیث نهج البلاغه، علی خالدی از ناحیه رامشیر و در رشته صحیفه سجادیه، یونس قلاوند از ناحیه اندیمشک به مرحله کشوری راه یافتند. البته اسحاق زویدات و حسین غبیشاوی به دلیل مشکلاتی در مرحله کشوری حضور پیدا نکردند.

مدیر دارالقرآن بسیجیان سپاه حضرت، ولی عصر (عج) خوزستان گفت: در بخش بانوان، فائزه جلالی در رشته حفظ کل از ناحیه رامهرمز، عذرا صبری نژاد در رشته ترتیل بالای ۱۴ سال از ناحیه خرمشهر، زهرا امیدی در رشته ترتیل زیر ۱۴ سال از ناحیه آبادان و همچنین در رشته گروهی، فاطمه انفاوی، فاطمه خالدی مهر، سیده اسماءموسوی بشیر، همگی از ناحیه آبادان در بیست ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج به مرحله کشوری راه یافتند.

گفتنی است، بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج در بخش‌های فردی‏، خانوادگی، گروهی و ایده‌پردازی قرآنی طراحی شده است. بخش فردی، در ۲۳ رشته در زمینه حفظ قرآن‏، حفظ موضوعی، صحیح‌خوانی قرآن، ترتیل خوانی، قرائت، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه طراحی شده است.

در بخش خانوادگی، هر کدام از اعضای خانواده شامل پدر، مادر و فرزندان زیر ده سال و بالای ده سال یک فعالیت قرآنی انجام می‌دهند که جزئیات آن در پایگاه اینترنتی دارالقرآن بسیج به نشانی https://quranbsj.ir ذکر شده است.

بخش دیگر این مسابقات، گروهی است. در تمامی مراحل همه اعضای گروه در کنار هم در زمان مسابقه حضور پیدا می‌کنند و هر کدام در رشته خود به رقابت می‌پردازند.

بخش ایده‌پردازی قرآنی نیز، ویژه افراد، مؤسسات و پایگاه‌هایی است که ایده‌ای نو در زمینه‌های قرآنی دارند. ایده‌ها باید حول چهار موضوع «تبدیل شدن همه مساجد به پایگاه‌های قرآن کریم» ‏، «ترویج انس عمومی جامعه با قرآن کریم بواسطه خواندن روزانه یک صفحه از قرآن کریم توسط آحاد جامعه» ‏، «تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم با روش‌های نوین» و «ایجاد فرهنگ عمومی همراه داشتن همیشگی قرآن جیبی در بین آحاد جامعه» است. این بخش فقط مرحله کشوری دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها