خبرهای داغ:
همدان-دبیر برگزاری یادواره شهدای تخريبچی استان همدان گفت: براساس درخواست هیات شهدای تخريبچی استان همدان در شواری اسلامی شهر مصوب شده یکی از معابر شهر همدان به نام اولین فرمانده شهید گردان تخريب نام‌گذاری شود.
کد خبر: ۹۴۹۲۷۰۶
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، قاسم بلوری در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته به همت هیات همرزمان شهدای تخریبچی، یادواره شهدای گردان‌های تخریب استان همدان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۸ سال دفاع مقدس گردان تخريب لشکر همیشه پیروز انصارالحسین(ع) ۱۶۲ شهید تخریبچی را تقدیم انقلاب‌ اسلامی کرده است، افرود:  بیست و دومین یادواره شهدای تخريبچی استان همدان همزمان با شهادت امام موسی کاظم(ع) بعد از نماز مغرب و عشا، پنجشنبه ۲۷ بهمن ماه در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

دبیر برگزاری یادواره شهدای تخريبچی استان همدان با بیان اینکه از مجموعه رزمندگان تخريبچی لشگر انصارالحسین تاکنون در مجموع ۷۰۰ نفر تخریب‌چی شناسایی شدند، افزود: از رزمندگان گردان تخریب ۱۶ جانباز قطع عضو داریم و هفت نفر از رزمندگان گردان نیز در کسوت روحانیت بودند.

وی با اشاره به اینکه اکثر رزمندگان گردان تخریبچی کم سن و سال بودند اما اقدامات اثرگذاری داشتند، افزود: امسال شهید «مازویی» فرمانده گردان تخریب به عنوان شهید شاخص استان معرفی شده است.

بلوری با اشاره به تصویب نامگذاری یک معبر به نام یک شهید تخریبچی در شورای شهر همدان طی هفته گذشته عنوان کرد: با توجه به اینکه امسال شهید شاخص استان شهید «مازویی» معرفی شد، براساس درخواست هیات شهدای تخريبچی استان همدان در شواری اسلامی شهر مصوب شده یکی از معابر شهر همدان به نام اولین فرمانده شهید گردان تخريب نام‌گذاری شود.

 بیست و دومین یادواره شهدای تخریبچی همدان ۲۷ بهمن بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه امام(ره) برگزار می‌شود که با حضور همرزمان شهدای گردان‌های تخریب و برخی از خانواده‌های معزز این شهدا است.

وی با اشاره به اینکه سردار بنادری که سال ۶۶ جانشین لشکر انصارالحسین (ع) بودند، سخنران این مراسم هستند، خاطرنشان کرد: همدان را می‌توان لقب اولین‌ها داد اما در شناساندن این اولین‌ها گاهی کوتاهی شده است؛ به دنبال این هستیم از رزمندگان گردان تخریب همدان هم که جزو نخستین‌ها بود بیشتر بشناسانیم.

دبیر یادواره شهدای گردان‌های تخریب همدان با اشاره به اینکه یادواره شهدای همدانی گردان‌های تخریب هرساله به مدد هیات همرزمان شهدای تخریب در همدان برگزار می‌شود، عنوان کرد: این هیئت که در سال ۶۵ تشکیل شده و تاکنون ۲۵ عنوان برنامه داشته است.

وی با اشاره به اینکه سامانه‌ای به نام شهدای تخریبچی همدان بعد از برگزاری یادواره‌ راه‌اندازی می‌شود، گفت: خوشبختانه ۳۶ سال است که هیات شهدای تخریب استان فعال است و در این مدت سعی کردیم در حد توان در معرفی شهدا تخریبچی کاری کرده باشیم.

* رزمندگان تخریبچی انصارالحسین(ع) در دوران دفاع مقدس اقدامات اثرگذاری داشتند

مسئول کمیته فرهنگی  دبیرخانه یادواره شهدای تخريبچی استان همدان نیز با بیان اینکه دوران دفاع مقدس رزمندگان تخریبچی انصارالحسین(ع) اقدامات اثرگذاری داشتند به طوری که هرجا کاری قفل می‌شد، سراغ لشکر انصار و تخریب می‌آمدند و زبان‌زد بودند، گفت: تا امروز هم از بچه‌های تخریبچی ما استفاده شده که می‌توان در دفاع از حرم و اقدامات شهید بشیری اشاره کرد.

محمد صیفی‌کار با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس گردان تخریب به کودکستان لشکر معروف بود چون رزمندگان کم سن و سال، با سن کم اقدامات مهمی انجام می‌دادند، گفت: باید در حوزه شناسایی رزمندگان تخریب بیشتر ورود کرده و اقدامات اثرگذاری داشته باشیم.

وی افزود: در این یادواره با برنامه‌هایی که در نظر گرفتیم تصمیم بر این شده این یادواره متفاوت‌تر از دیگر یادواره‌ها باشد .

مسئول کمیته فرهنگی  دبیرخانه یادواره شهدای تخريبچی استان همدان تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که انجام شده حضور رزمندگان گردان تخریب در مدارس و دبيرستان‌ها است که با بیان خاطرات خود در راستای بیان جهاد تبیین و آشنایی نسل جوان انقلاب با رشادت‌ها و ایثارگری‌های دروان دفاع مقدس خاطره خود را برای آنها بازگو  خواهند کرد.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های ما استفاده از فضای مجازی است که برنامه‌های خوبی در فضای مجازی برگزار شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات