کارشناس فرهنگی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت:

مساجد باید کانون تربیت هنرمندان دینی و ارزشی شود.

استفاده ازظرفیت بسیج  به عنوان یک پایگاه فرهنگی و هنر و استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌تواند کمک کند تا هنرمندانی درحوزه فیلم‌سازی، بازیگری و فیلنامه‌نویسی تربیت کرد.
کد خبر: ۹۴۹۲۹۸۸
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛  پرداختن به مقولاتی همچون هنر متعهد، هنر دینی و هنر انقلابی در فیلم‌سازی امروز جامعه بیش از هر زمان دیگر به چشم می‌خورد. فیلم‌های دینی، تاریخی و ارزشی کمتر ساخته می‌شود و در مقابل فیلم‌هایی که با سبک زندگی ایرانی و اسلامی همخوانی زیادی ندارد به وفور در شبکه‌ی نمایش خانگی، تلویزیون و سینما به چشم می‌خورد. برخی از کارشناس‌های فرهنگی و دینی این خلاء را در کمبود هنرمندان دینی و ارزشی در عرصه هنرحرفه‌ای می‌دانند.

یک کارشناس فرهنگی معتقد است باید مساجد همانند اوایل انقلاب پای کار آید و هنرمندان متعهد و ارزشی تربیت کند تا نسل آینده فیلم‌های دینی و ارزشی بسازند.

در همین باره، پرویز فارسیجانی، استاد دانشگاه رسانه و سینما و مدیر کل سابق سازمان سینمایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ تربیت نسل هنرمند متعهد، ارزشی و انقلابی را برای کشور یک ضرورت دانست و گفت:یکی از نقاط شروع تربیت هنرمندان مذهبی و ارزشی مساجد کشور هستند.

او با بیان اینکه متاسفانه مسجد به عنوان پایگاه دینی و ارزشی را رها کرده‌ایم ادامه داد: نیاز به اهتمام جدی از سوی مسئولین مرتبط با مساجد داریم تا همانند اوایل انقلاب و جنگ مساجد را کانون‌های مردم هنرمند و فرهنگ دوست انقلاب کنند.

این منتقد فرهنگی تصریح کرد: با توجه به علاقمندی که در قشر نوجوان و جوان به این حوزه وجود دارد، با یک برنامه‌ریزی خوب و کمک گرفتن از کسانی که در حوزه‌ی فیلم‌سازی با تجربه هستند، می‌توانیم نسل خوبی را تربیت کنیم تا در آینده هنرمندان معتهد در تمام عرصه‌های فیلم‌سازی حضور داشته باشند.

فارسیجانی با تاکید بر استفاده از ظرفیت مساجد برای تربیت هنرمندان ارزشی گفت:استفاده ازظرفیت بسیج  به عنوان یک پایگاه فرهنگی و هنر و استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌تواند کمک کند تا هنرمندانی درحوزه فیلم‌سازی، بازیگری و فیلنامه‌نویسی تربیت کرد.

دبیر سابق شورای معارف سیما با بیان اینکه بنده بزرگ شده مساجد هستم و هنر را از این پایگاه آموخته‌ام گفت: آن زمان در مساجد هر هفته یک فیلم خوب پخش می‌کردیم، کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شد و هنر و فرهنگ ارزشی و انقلابی دنبال می‌شد.

پدیده‌آورنده کتاب «منشور سینما» ادامه داد: باید ازظرفیت فیلم‌سازان دینی برای آموزش در مساجد استفاده شود. باید طی فراخوانی هنرمندان دینی و ارزشی را برای تربیت نسلی هنرمند و متعهد در مساجد به کار گرفت. خیلی از هنرمندان متعهد و دینی علاقمند هستند تا در این حوزه کار کنند. می‌توان از فرصت تابستان و نوروز استفاده کرد یا حتی می‌توان کارگاه‌های آموزشی را به صورت مجازی برگزار کرد.

فارسیجانی تصریح کرد: مساجد پایگاه‌های خیلی خوبی برای تربیت هنرمندان ارزشی، دینی و متعهد است. اینگونه می‌توانیم در آینده کارگردان، نویسنده و بازیگران خوبی داشته باشیم. پس از آن می‌توان از توان نهادهای مختلف همانند وزارت ارشاد اسلامی و دیگر نهادها استفاده کرد.

او در ادامه سخنان خود تصریح کرد: نیاز داریم مدیریت واحد در حوزه کارهای ارزشی و دینی داشته باشم باید افراد و نهادهای دغدغه‌مند پای کار بیایند. یکی از جاهایی که باید دغدغه دین را به زبان هنر فیلم و سینما داشته باشد، حوزه علمیه است.

رئیس سابق مرکز رسانه‌ای پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اضافه کرد: باید حوزه علمیه با استخدام هنرمندان متعهد انگیزه را ایجاد کند و با مشاوره و نظارت، فیلم‌سازان مذهبی فیلم‌های دینی خوبی بسازند.

 

ارسال نظرات